Strona 1 z 1

[B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 24 lip 2022, 10:02
autor: Kociemb
Siemanko!
Moje B5 ma ostatnio w te upały dziwną, irytującą przypadłość. Chodzi o to że zimny silnik rano pali od strzała. Na gorącym silniku kręci z 10 sekund i tak ze 3 razy trzeba go zakręcić żeby odpalił (zauważyłem że szczególnie w te upały, w chłodniejsze dni jest dużo lepiej). Poza odpalaniem praca silnika bez zastrzeżeń.

Czego się czepić ? Czujnik położenia wału ? Wałka?

Układ zapłonowy w zasadnie nowy ( cewka, przewody, świece).

Podpinałem vaga, no ale ja za wiele pojęcia o diagnostyce nie mam... W każdym razie błędów brak, wskazanie czujnika temp w zasadzie poprawne ( na zimnym silniku pokazuje w prawdzie 3-4' więcej niż temp otoczenia, przełączanie gazu ustawione na 40' a przełącza przy 45' na vagu, na rozgrzanym oscyluje 92-94'), korekty sond chyba okej bo krótko terminowe poniżej 10%, długo terminowe w okolicach -2%. Ten vag trochę problematyczny bo nie ma żadnych opisów w blokach :)

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 24 lip 2022, 12:14
autor: Jarewa
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 25 lip 2022, 08:23
autor: bloku
Ja jednak szedłbym w kierunku pompy paliwa. W ciepłe dni i silniku paliwo nie jest takie gęste i pompa paliwa zamiast pompować zaczyan spieniac paliwo co powoduje spadek na listwie. Częsta przypadłość w V6 30V. Zrób mały test - na ciepłym silniku zanim zakręcisz spróbujs tacyjkę przekręcic z 2-3 razy tak aby doładowac paliwo na listwie. Jak zapali w miare normalnie masz odpowiedź gdzie jest przyczyna.

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 27 lip 2022, 14:17
autor: maciek889
Jarewa pisze:
24 lip 2022, 12:14
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 28 lip 2022, 08:58
autor: bloku
maciek889 pisze:
27 lip 2022, 14:17
Jarewa pisze:
24 lip 2022, 12:14
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki. Plus taki, że vcdsem jesteś w stanie sprawdzić czy i w jakim zakresie działają czujniki położenia wąłków.

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 28 lip 2022, 21:57
autor: Jarewa
maciek889 pisze:
27 lip 2022, 14:17

To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Myślałem ze jest podobny konstrukcyjnie co ACK/AKN i blokada wału jest po ściągnięci czujnika.

bloku pisze:
28 lip 2022, 08:58


Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki.
Czujniki wałków znajdują się po drugiej stronie wałka, a po stronie łańcucha znajduje się zawór . I nie powinno się nazywać to napinacz łańcucha, a PRZESTAWIACZ WAŁKA ROZRZĄDU. Ten silnik ma zmienne fazy.

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

: 29 lip 2022, 08:38
autor: bloku
Jak już mamy byc precyzyjni to jest to nastawnik wałka rozrządu

Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.