Siemanko!
Moje B5 ma ostatnio w te upały dziwną, irytującą przypadłość. Chodzi o to że zimny silnik rano pali od strzała. Na gorącym silniku kręci z 10 sekund i tak ze 3 razy trzeba go zakręcić żeby odpalił (zauważyłem że szczególnie w te upały, w chłodniejsze dni jest dużo lepiej). Poza odpalaniem praca silnika bez zastrzeżeń.
Czego się czepić ? Czujnik położenia wału ? Wałka?
Układ zapłonowy w zasadnie nowy ( cewka, przewody, świece).
Podpinałem vaga, no ale ja za wiele pojęcia o diagnostyce nie mam... W każdym razie błędów brak, wskazanie czujnika temp w zasadzie poprawne ( na zimnym silniku pokazuje w prawdzie 3-4' więcej niż temp otoczenia, przełączanie gazu ustawione na 40' a przełącza przy 45' na vagu, na rozgrzanym oscyluje 92-94'), korekty sond chyba okej bo krótko terminowe poniżej 10%, długo terminowe w okolicach -2%. Ten vag trochę problematyczny bo nie ma żadnych opisów w blokach
[B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Ja jednak szedłbym w kierunku pompy paliwa. W ciepłe dni i silniku paliwo nie jest takie gęste i pompa paliwa zamiast pompować zaczyan spieniac paliwo co powoduje spadek na listwie. Częsta przypadłość w V6 30V. Zrób mały test - na ciepłym silniku zanim zakręcisz spróbujs tacyjkę przekręcic z 2-3 razy tak aby doładowac paliwo na listwie. Jak zapali w miare normalnie masz odpowiedź gdzie jest przyczyna.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki. Plus taki, że vcdsem jesteś w stanie sprawdzić czy i w jakim zakresie działają czujniki położenia wąłków.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Myślałem ze jest podobny konstrukcyjnie co ACK/AKN i blokada wału jest po ściągnięci czujnika.
Czujniki wałków znajdują się po drugiej stronie wałka, a po stronie łańcucha znajduje się zawór . I nie powinno się nazywać to napinacz łańcucha, a PRZESTAWIACZ WAŁKA ROZRZĄDU. Ten silnik ma zmienne fazy.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Jak już mamy byc precyzyjni to jest to nastawnik wałka rozrządu
Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.
Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.