Siemanko!
Moje B5 ma ostatnio w te upały dziwną, irytującą przypadłość. Chodzi o to że zimny silnik rano pali od strzała. Na gorącym silniku kręci z 10 sekund i tak ze 3 razy trzeba go zakręcić żeby odpalił (zauważyłem że szczególnie w te upały, w chłodniejsze dni jest dużo lepiej). Poza odpalaniem praca silnika bez zastrzeżeń.
Czego się czepić ? Czujnik położenia wału ? Wałka?
Układ zapłonowy w zasadnie nowy ( cewka, przewody, świece).
Podpinałem vaga, no ale ja za wiele pojęcia o diagnostyce nie mam... W każdym razie błędów brak, wskazanie czujnika temp w zasadzie poprawne ( na zimnym silniku pokazuje w prawdzie 3-4' więcej niż temp otoczenia, przełączanie gazu ustawione na 40' a przełącza przy 45' na vagu, na rozgrzanym oscyluje 92-94'), korekty sond chyba okej bo krótko terminowe poniżej 10%, długo terminowe w okolicach -2%. Ten vag trochę problematyczny bo nie ma żadnych opisów w blokach
[B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Ja jednak szedłbym w kierunku pompy paliwa. W ciepłe dni i silniku paliwo nie jest takie gęste i pompa paliwa zamiast pompować zaczyan spieniac paliwo co powoduje spadek na listwie. Częsta przypadłość w V6 30V. Zrób mały test - na ciepłym silniku zanim zakręcisz spróbujs tacyjkę przekręcic z 2-3 razy tak aby doładowac paliwo na listwie. Jak zapali w miare normalnie masz odpowiedź gdzie jest przyczyna.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki. Plus taki, że vcdsem jesteś w stanie sprawdzić czy i w jakim zakresie działają czujniki położenia wąłków.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Myślałem ze jest podobny konstrukcyjnie co ACK/AKN i blokada wału jest po ściągnięci czujnika.
Czujniki wałków znajdują się po drugiej stronie wałka, a po stronie łańcucha znajduje się zawór . I nie powinno się nazywać to napinacz łańcucha, a PRZESTAWIACZ WAŁKA ROZRZĄDU. Ten silnik ma zmienne fazy.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku
Jak już mamy byc precyzyjni to jest to nastawnik wałka rozrządu
Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.
Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga