Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: Kociemb » 24 lip 2022, 10:02

Siemanko!
Moje B5 ma ostatnio w te upały dziwną, irytującą przypadłość. Chodzi o to że zimny silnik rano pali od strzała. Na gorącym silniku kręci z 10 sekund i tak ze 3 razy trzeba go zakręcić żeby odpalił (zauważyłem że szczególnie w te upały, w chłodniejsze dni jest dużo lepiej). Poza odpalaniem praca silnika bez zastrzeżeń.

Czego się czepić ? Czujnik położenia wału ? Wałka?

Układ zapłonowy w zasadnie nowy ( cewka, przewody, świece).

Podpinałem vaga, no ale ja za wiele pojęcia o diagnostyce nie mam... W każdym razie błędów brak, wskazanie czujnika temp w zasadzie poprawne ( na zimnym silniku pokazuje w prawdzie 3-4' więcej niż temp otoczenia, przełączanie gazu ustawione na 40' a przełącza przy 45' na vagu, na rozgrzanym oscyluje 92-94'), korekty sond chyba okej bo krótko terminowe poniżej 10%, długo terminowe w okolicach -2%. Ten vag trochę problematyczny bo nie ma żadnych opisów w blokach :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: Jarewa » 24 lip 2022, 12:14

Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: bloku » 25 lip 2022, 08:23

Ja jednak szedłbym w kierunku pompy paliwa. W ciepłe dni i silniku paliwo nie jest takie gęste i pompa paliwa zamiast pompować zaczyan spieniac paliwo co powoduje spadek na listwie. Częsta przypadłość w V6 30V. Zrób mały test - na ciepłym silniku zanim zakręcisz spróbujs tacyjkę przekręcic z 2-3 razy tak aby doładowac paliwo na listwie. Jak zapali w miare normalnie masz odpowiedź gdzie jest przyczyna.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: maciek889 » 27 lip 2022, 14:17

Jarewa pisze:
24 lip 2022, 12:14
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: bloku » 28 lip 2022, 08:58

maciek889 pisze:
27 lip 2022, 14:17
Jarewa pisze:
24 lip 2022, 12:14
Masz dwa, pozycje wału i jeden wałka idź po kolei... Zacznij od wałka
To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki. Plus taki, że vcdsem jesteś w stanie sprawdzić czy i w jakim zakresie działają czujniki położenia wąłków.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: Jarewa » 28 lip 2022, 21:57

maciek889 pisze:
27 lip 2022, 14:17

To APR to już 30V silnik więc pewnie tam jest jeden czujnik wału oraz dwa czujniki wałków na każdej głowicy.
Myślałem ze jest podobny konstrukcyjnie co ACK/AKN i blokada wału jest po ściągnięci czujnika.

bloku pisze:
28 lip 2022, 08:58


Oczywiście, że tak bo sam czujnik znajduje się przy napinaczu łańcucha spinającego wałki.
Czujniki wałków znajdują się po drugiej stronie wałka, a po stronie łańcucha znajduje się zawór . I nie powinno się nazywać to napinacz łańcucha, a PRZESTAWIACZ WAŁKA ROZRZĄDU. Ten silnik ma zmienne fazy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: [B5 2.8 APR Q LPG] Długo kręci na ciepłym silniku

Post autor: bloku » 29 lip 2022, 08:38

Jak już mamy byc precyzyjni to jest to nastawnik wałka rozrządu

Co do czujników to masz rację hall jest poprzeciwległej stronie od nastawnika - sądziłem, że APR to już skrócony ANK/AQJ gdzie przy nastawniku jest też czujnik położenia jako kontrolny.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga