Strona 1 z 2
[AAH] Eksploatacja - zuzycie oleju
: 27 wrz 2008, 12:14
autor: saint99
Wiem, że na forum jest już temat co do tego i skończyło się tam chyba na tym, że 2.8 od zmiany do zmiany może wziąść 1litr... Kopcił na siwo i pojechałem do mechanika kazał pojeździć troche i sprawdzić czy oleju faktycznie ubywa... Niestety u mnie 1litr wychodzi na 1000 km...
Zauważyłem jeszcze, że jedna świeca jest zasmarowana olejem...
Co o tym myślicie ? Jaki może byc koszt naprawy ? Czy wystarczy zmienić uszczelniacze czy myśleć już o pierścieniach ??

: 27 wrz 2008, 12:51
autor: Darecki3037
stawiam na pierścienie, w 80% przypadków wymiana samych uszczelniaczy zaworowych pomaga jak umarłemu kadzidło.
: 27 wrz 2008, 12:57
autor: saint99
ale skoro na jednej świecy jest olej to chyba nie z winy pierścieni nie ??
jaki mniej/więcej może być koszt wymiany pierścieni w V6 ??
: 27 wrz 2008, 13:14
autor: Darecki3037
uszczelniacze swoją drogą, no ale chyba nie myślisz że przez 1 zawór łyka litr oleju na 1000km..., jak ja pytałem o pierścienie to na jednego tłoka kpl 50zł firmy KOLBEN-SCHMIDT, na allegro gość z Rzeszowa sprzedaje takie rzeczy.
: 27 wrz 2008, 13:19
autor: saint99
mechanikiem nie jestem dlatego pytam żeby się coś dowiedzieć... a co do tych kosztów to bardziej chodziło mi o robocizne a nie o części... Wiem, że co mechanik to inna cena ale chciałbym wiedzieć czy stać mnie na to teraz, czy to bedzie koszt 600zł czy 1500zł...
Mogę prosić o jakieś namiary na tego gościa od pierścieni ??
: 27 wrz 2008, 13:43
autor: Darecki3037
http://moto.allegro.pl/item428763992_pi ... _audi.html przykładowa aukcja, konkrety trzeba ustalać mailem bądź telefonicznie. Robocizna to różnie w zależności od regionu Polski i mechaników. Ja za zrobienie głowicy na gotowo w Krakowie zapłaciłem ok 500zł ( nowe zawory, prowadnice, uszczelniacze, docieranie zaworów, planowanie głowicy). Wymiana pierścieni to więcej rozbierania bo trzeba dół rozebrać, w przypadku ściągniętej głowicy obejdzie się bez demontażu silnika z auta. Z moich obliczeń to powinno wyjść: nowe uszczelniacze i prowadnice na 2 głowice + planowanie, docieranie zaworów jakieś 150zł-200zł max, do tego kpl uszczelek jakieś 120zł. Pierścienie ok 200-250zł +uszczelka miski olejowej. Robocizna różnie ale myślę że 400zł było by ok. tysiak powinien starczyć. Ale niech się wypowiedzą inni, najlepiej Ci którzy już to przerabiali najlepiej w V6.
: 06 paź 2008, 09:33
autor: saint99
chyba znalazłem przyczyne problemów...
ostatnio znowu miałem problemy z ukł. chłodzenia (
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21346 )
Dziś przy odpowietrzaniu zobaczyłem że dość dobrze leje się woda z rury i daje dużo białego dymu... Czy to nie bedzie uszczelka pod głowicą ?? Bo z tego co czytałem na forum to tak wychodzi. Na nowym korku po 2 dniach jazdy jest brązowo biały osad, na bagnecie nie widze smug z płynu ale może tylko nie widze. Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano

Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
: 07 paź 2008, 10:39
autor: ponczo
saint99 pisze:Wczoraj miałem problem z zapaleniem rano

Jeśli to była by uszczelka to moglo by oznaczać że nie trzeba zmieniać pierścieni ?? Da się jakoś wykryć w której głowicy uszczelka do zmiany czy obie trzeba ściągać ??
Jeśli masz problemy z zapaleniem to możliwe że sprężanie ucieka. Zmierz ciśnienie sprężania ew. zrób próbę olejową.
: 07 paź 2008, 10:44
autor: saint99
byłem już u mechanika i stwierdził że uszczelka... mówił że jeśli juz tak idzie woda i para z tłumika i jest takie ciśnienie w ukł. chłodzenia to na pewno uszczelka... Może jutro albo pojutrze zabierze się za moje auto...
: 07 paź 2008, 11:05
autor: chybo101
Ciekawa sprawa bo ja ostatni o kupiem audiczkę z tym silnikiem i tez zauważylem że rury leci woda i para ale plynu nie ubywa oleju takze przejechalem juz prawie 1200 km i nic tylko troche pary i woda z rury .Rura nie jest okopcona.
: 07 paź 2008, 11:10
autor: saint99
no ktoś kiedyś na forum pisał o tym... woda powstaje jakoś tam przy spalaniu a jak paruje to jest troche dymu ale u mnie niestety na tym się nie kończy bo woda ucieka i to dużo...
: 07 paź 2008, 11:54
autor: chybo101
Wlasnie uzylem szukajki i znalazlem pare tematow na ten temat i faktycznie to normalne ze leci woda jezeli sie nie nagrzeje tlumik i nie wyparuje sama .Wielkie dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.
: 17 lis 2008, 11:55
autor: saint99
No a ja już swoje naprawiłem... Zmieniłem pieścienie, obie uszczelki, uszczelniacze, szklanki na jednej głowicy bo tłukły się (nie wiem czemu nadal je słychać) i kilka jeszcze drobnych rzeczy.... za części wyszło 1100zł w tym płyny, oleje, nowe szpilki itp... a mechanik mnie zaskoczył bo wziął tylko 400zł tyle że to nie warsztat tylko tak sobie w domu robi po godzinach gość... w normalnym warsztacie 300zł powiedzieli mi za zmiane samej uszczelki... po tym wszystkim jeszcze założyłem instalacje gazową STAG-300 koszt 2700zł i mysle że już autko bedzie jeździło...

: 17 lis 2008, 13:57
autor: Leo
jak będziesz oszczędzał na gazie i będzie go spalać 10 litrów lub mniej to się szybciutko pożegnasz z silnikiem.
: 17 lis 2008, 16:13
autor: saint99
a dlaczego tak ?? chodzi ci o ustawienie instalacji czy oszczędną jazde ??