Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] sportowe sprężyny a seryjne amortyzatory

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 14 kwie 2012, 16:22

Wie ktoś może czy na amortyzatorach koni jest jakieś oznaczenie modelu/serii amora? Zastanawiam się jakie to są. Postanowiłem spróbować wyregulować siłę tłumienia jak na obrazku (czyli to chyba któreś z podanych serii)

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII
8010, 8041, 8210, 8241, 8610, 8641, 8710 i 8741
Obrazek

Jednak mogę kręcić i kręcić i oporu żadnego nie ma ani różnicy.
I takie pytanie do Was, kolega mi mówił że lepiej zregenerować koni te co mam niż kupować nowe mts. Regeneracja polega na wymianie oleju w amortyzatorze? Czy coś jeszcze trzeba robić ;-) Czekam na Wasze opinie
Obrazek

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 14 kwie 2012, 21:29

zgodzę się że lepiej zregenerować koni niż kupić niepewne MTS.
Najlepiej zrobić to w siedzibie koni, czyli zadzwonić do polskiego przedstawiciela. Bo z tego co wiem koni robi takie rzeczy i ponoć gazowe regenerują na gazowe(firmy regenerujące zrobią już na sam olej) regeneracja w koni to ok 150zł/szt. Polega to na wymianie oleju i uszczelnień, może coś jeszcze jeśli zachodzi taka potrzeba

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 15 kwie 2012, 00:30

A czy były amortyzatory koni żółte olejowe? Wszędzie widzę gazowe lub gazowo-olejowe. Pytam bo przy gazowo-olejowych jak i gazowych wyciągnięty amortyzator powinno wypychać do góry? Bo u mnie tego nie ma więc albo olejowy albo naprawdę wymaga regeneracji...
Obrazek

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 kwie 2012, 08:21

zgadza się gazowy powinien odbijać, ale jeś li amory już jeździły jakiś czas to po wyjęciu może okazać się że gazu już nie ma i nie odbijają . Sprawdź/porównaj czy wysuwają się z odpowiednio dużym oporem, jeśli tak to będą działały dobrze.

W ogóle to te amory nie tłumią jak trzeba czy chodzi o to że nie odbija jak gazowy?

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 15 kwie 2012, 12:22

Nie tłumią, jeżeli najadę na jakiś uskok to jest po prostu tragedia. Myślałem, że tam nie ma amortyzatorów. Wymieniłem silentblocki jednak dalej jest to samo więc stawiam na amory. Przy wyciąganiu opór czuć jednak to trzaskanie już mnie do szału doprowadza. Na szarpakach niby po 80% ale jakoś nie wierzę.

A nie wiesz może gdzie na śląsku znajdę stację/firmę, która mi sprawdzi wyciągnięty amortyzator ? To chyba będzie trochę pewniejsze

[ Dodano: 2012-04-15, 15:54 ]
Zapomniałem napisać, że po wjechaniu w dziurę czuć, że autem rzuca lekko na bok

[ Dodano: 2012-04-16, 14:46 ]
O to co mi odpisali z koni gdy pytałem o regenerację. W skrócie mówiąc:
Amortyzatory KONI nie podlegają regeneracji, to właśnie regulacja siły tłumienia jest kompensacją zyżycia.
Obrazek

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 sie 2017, 22:47

Witam wie ktoś jakie to obniżenie? weitec au009va/000
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga