Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Którą pierwszą kleme się odłącza

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 24 lut 2011, 15:13

Przemo80b3 pisze:to przyspawał ten cypelek akumulatorem :mrgreen:

to na łodzi miał spawarkę :?: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 24 lut 2011, 16:32

Jaaaasne, że miał :-D taką wiesz, podręczno-przenośną <ok>

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 24 lut 2011, 21:36

KoralB3 pisze:to na łodzi miał spawarkę :?: :mrgreen: :mrgreen:
Toć napisałem, że za pomoca akumulatora i przewodów rozruchowych przyspawał ten cypel :mrgreen: Niezły pacjent z tego MacGyvera :mrgreen:

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 lut 2011, 22:05

Zawsze najpierw zdejmuje się tą klemę, która odpowiada masie. Nie zawsze musi to być minus. W naszych audiczkach na masie jest (-) więc pierwszą odłączamy minus.
Powód jest prosty - jak zdejmiesz ujemną to nie ma strachu, że przy odkręcaniu dodatniej dotkniesz kluczem karoserii i zrobisz zwarcie.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 24 lut 2011, 22:12

Ale nie, tak wracając do tematu kolega ALDI miał rację w swojej wypowiedzi. Z ta kolejnością zdejmowania i zakładania klem chodzi tylko o to, żeby zdejmując najpierw klemę + nie zrobić niepotrzebnie zwarcia i nie zawstydzić McGiver'a spawając wszystko do okoła w zasięgu naszego klucza ;-) a jak wiemy od zawstydzania jest masz turbodymoman który też miał ostatnio do czynienia z prądem i Adamem :-D

[ Dodano: 2011-02-24, 22:20 ]
A kolego KOJAK z tym, że (+) mamy podłączony na ramę spotkałem się ostatnio w Ursusie C-328 <ok> w samochodach raczej się to nie zdarza :-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lut 2011, 23:09

W Ursusie C-330M też jest plus na masie. Ostatnio u kumpla przerobiliśmy aby był minus na masie bo w miejsce prądnicy wszedł alternator.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 24 lut 2011, 23:14

Aj nie nie Aldi ;-) w tym C-330 M-power jest już normalnie po Bożemu <ok> to musiała być zwykła trzydziestka bo tam też idzie plus na ramę i właśnie jeśli chcemy alternator trzeba przerabiać :-)

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 24 lut 2011, 23:14

a ja sobie odpinam ten ktory mi lepiej :-P
Kobieta bez mężczyzny jest jak statek bez steru. ^^

sprzedam swoje 100 c4 2,8 quattro!!

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 24 lut 2011, 23:16

jak już jesteśmy w temacie to jak sie kable podpina rozruchowe?
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 24 lut 2011, 23:17

Tylko uważaj, żeby nie iść śladami McGiver'a <ok> :-D

[ Dodano: 2011-02-24, 23:22 ]
Kable rozruchowe ? :-) aj normalnie łączysz te same bieguny jednego akumulatora z drugim. Jeśli zakładasz kabel na (+) na jednym akumulatorze na drugi też zakładasz na (+) i z drugim kablem identycznie tyle, że na drugi biegun :-) tyle, że trzeba pamiętać, żeby auto z którego bierzemy energię było zgaszone dla dobra alternatora i naszego portfela :-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lut 2011, 23:41

Co do kabli rozruchowych to z jakiegoś opisu w mądrej gazecie zapamiętałem aby podłączyć masę w jednym z aut nie do akumulatora.
Przy odłączaniu zdejmować właśnie ten kabel z dala od akumulatora aby wydzielający się wodór podczas ładowanie nie wybuchł od iskry.

Mój kolega używał szlifierki kątowej obok ładującego się akumulatora, na szczęście ucierpiał tylko akumulator.
motora125 pisze: w tym C-330 M-power jest już normalnie po Bożemu <ok>
Mi cały czas kumpel mówi że w Mce był plus na masie. Z za wieloma czydziestkami nie miałem doczynienia więc mogę się mylić
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 24 lut 2011, 23:44

Łopatologicznie z rysunkiem pomocniczym :P http://automotiveblog.pl/2009/12/22/jak ... ruchowych/
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 24 lut 2011, 23:44

aldi pisze:Co do kabli rozruchowych to z jakiegoś opisu w mądrej gazecie zapamiętałem aby podłączyć masę w jednym z aut nie do akumulatora.
ja tak właśnie też gdzieś czytałem i dlatego pytam, ale jak ostatnio koledze prądu pożyczałem to normalnie u mnie do plusa i minusa i u niego tak samo i nic sie nie działo.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lut 2011, 23:46

siejek pisze:
aldi pisze:Co do kabli rozruchowych to z jakiegoś opisu w mądrej gazecie zapamiętałem aby podłączyć masę w jednym z aut nie do akumulatora.
ja tak właśnie też gdzieś czytałem i dlatego pytam, ale jak ostatnio koledze prądu pożyczałem to normalnie u mnie do plusa i minusa i u niego tak samo i nic sie nie działo.
Ja też zwykle tak podłączam i kumpel który dziaduje na akumulator do jednego ze swoich aut (bo mało nim jeździ) też odpala tak kilka razy w tygodniu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 24 lut 2011, 23:50

i tam też było napisane że takie podłączenie + + - - może spowodować u dawcy jakieś zwarcie w elektronice czy jakoś tak
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga