Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Uszczelka pod pokrywę zaworów guma czy korek

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 27 kwie 2009, 10:23

a jak się nazywa taki klej? bo myślę tak samo zrobic, gumowa uszczelka + ten silikon i zapomniec o wyciekach, bo przyznam, ze kazda plama pod samochodem, jak zobaczę to doprowadza mnie do wściekłości :-/
Kup silikon w tubce odporny na podwyższoną temperaturę.Jest w każdym sklepie motoryzacyjnym nawet kolor możesz sobie wybrać.Mechanik może Ci powiedzieć ,że tak się nie robi ale chodzić będzię mu głównie o to żebyś go niedługo znów odwiedziła.
Też u siebie mam gumową uszczelkę przykręconą na silikon od kilku miesięcy.Generalnie to jest słaby punkt silników z tymi pokrywami.U mojego brata w golfie III 1.8 np.jest suchutko ,a ma ponad 300tys. i jest to jak do tej pory jedyny silnik który spotkałem w takim stanie.
Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 27 kwie 2009, 10:49

tokarka606 pisze:Mechanik może Ci powiedzieć ,że tak się nie robi ale chodzić będzię mu głównie o to żebyś go niedługo znów odwiedziła.
to kolega bedzie robic, to on woli zrobic i miec spokój ;-) a zmieniał mi teraz rozrząd i simering taki tam przy rozrządzie, no i jak dzwoniłam, wczoraj się z ta uszczelką pod pokrywe umówic, to powiedział mi, ze ją przy okazji tego rozrządu wtedy dokręcił mocniej tę pokrywe, bo było juz spocone dookoła olejem, a uszczelka po tym dokręceniu zamiast poprawy, to widac, ze niestety poszła juz po całości i zebym jutro przyjechała z nową, to mi na poczekaniu wymieni
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów &#8211; Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 27 kwie 2009, 11:04

Podzczas wymiany uszczelki pod klawiaturą najlepiej dekiel odwróć na drugą stronę i postukaj młotkiem na płaskiej powierzchni ale przez drewienko. Podczas dokręcania dekiel się odkształca. Dobrze by było zamienić podkładki- prawo na lewo, wtedy podczas dokręcania siły sie zrównoważą
Komentuj moje kombidło
b4-abk-avant-t62073.html#686511

Audi Lwówek Śląski

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 27 kwie 2009, 11:31

juz się z uszczelką uwinełam, kupiłam gumowa - w załączniku fotki... ale problem z tym silikonem, bo sprzedawca sie zaczał mądrzyć, najpierw chciał mi wepchnąc korkową uszczelkę, potem w końcu dał mi te gumową jak sie uparłam, ale jak chciałam jeszcze silikon, to on gadał, ze się zakłada albo taką i nic więcej albo silikonowa tylko, pokazywał mi te uszczelkę silikonową tez, a to był normalnie silikon w tubce... i wiecie zgłupiałam juz, kupiłam tylko to co na zdjęciach wrzucam i nie wiem jaki ten silikon do tego, bo koles mnie zakręcił zdrowo w tym sklepie :roll: :-(

powiedzcie mi koledzy konkretnie nazwe tego silikonu :P
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów &#8211; Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 27 kwie 2009, 11:37

Normalny silikon do wysokiej temperatury, czerwony albo czarny innych nie spotkałem.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, 11:54 przez dardaw2, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Audi B4 1.9 TDI:Klik
Czarna dziura OUT <hura>

Ciekawy blog kulturowo językowy:
Języki i kultura świata

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 27 kwie 2009, 11:38

dzięki :-)
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów &#8211; Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 10 kwie 2009, 00:37
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 27 kwie 2009, 12:34

Tylko wiadomo silikonu dajesz prawie przezroczysto, bo inaczej farfocle będą w oleju pływać. Niby oczywiste ale czasami ludzie przedobrzają. ;-)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 27 kwie 2009, 15:42

Witam.
Jeśli chcesz przykleić uszczelkę na silikon to trzeba to zrobić na raty. Jednego dnia odtłuszczamy głowicę i kleimy uszczelkę, a drugiego zakładamy pokrywę zaworów. Chyba, że silikon będzie szybkoschnący.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 kwie 2009, 18:34

Gosia pisze:bo sprzedawca sie zaczał mądrzyć, najpierw chciał mi wepchnąc korkową uszczelkę, potem w końcu dał mi te gumową jak sie uparłam,
Niestety sprzedawca miał rację. O ile się orientuję, to aby założyć kupioną przez Ciebie uszczelkę będziesz musiała zmienić szpilki w głowicy.

Tak przy okazji to uszczelka firmy HART nawet nowa "lubi" przeciekać od strony koła zębatego rozrządu.

Nie to żebym chciał wykrakać, ale ....

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 kwie 2009, 18:56

czarekj pisze:HART


ta firma sprzedaje prawdziwe g.... miałem z nią kilkakrotnie do czynienia i gdybym nie miał u nich zniżek a nie handlowali by rzeczami innych firm to bym nawet na nich nie spojrzał...

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 27 kwie 2009, 19:28

czarekj pisze:O ile się orientuję, to aby założyć kupioną przez Ciebie uszczelkę będziesz musiała zmienić szpilki w głowicy.

Tak przy okazji to uszczelka firmy HART nawet nowa "lubi" przeciekać od strony koła zębatego rozrządu.
o qrcze :/ czy to znaczy, ze ona nie jest do tego modelu? nie chce zeby zadnych szpilek zmieniac, nie mam nerwów się z tym juz uzerac... a rozrzad jest swierzo robiony + simeringi, więc tam jest ładnie i sucho, to bym sie nieziemsko wq... jakby sie tam lać olejem zaczeło :evil: (z uszczelki się leje tam z drugiego konca teraz)

u kolegi jestem umówiona jutro na 19 i plan jest ze robi to na poczekaniu i wracam do domu (30km od niego mam w jedną strone)... a ze to nie jest w miescie i godzina będzie pózna to dlatego problem by był jakby sie okazało ze on zdjemie a uszczelka co przywioze jest do d...

ale jutro mam cały dzien jeszcze i jeśli ta Hart uszczelka jest takie g... to moge poszukac innego sklepu gdzie mają inne gumowe uszczelki... teraz to juz nie wiem co robić
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów &#8211; Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 27 kwie 2009, 20:29

Gosia pisze: teraz to juz nie wiem co robić
Kup uszczelkę korkową firmy Goetze (składa się z trzech części) oraz małą tubkę silikonu (czerwony do wysokich temperatur, którym trzeba posmarować łączenia uszczelki korkowej z silikonową w przedniej części silnika). Przed założeniem nowej uszczelki odtłuść powierzchnię głowicy i pokrywy, po poskładaniu wszystkiego warto jest na szpilki zakręcić nakrętki kontrujące (zapobiegną samoodkręcaniu się nakrętek) bo przypuszczam że problem nie tkwi w uszczelce tylko w jej notorycznym luzowaniu się. Ja mam założony taki zestaw i problemu nie mam z wyciekami oleju , a przerabiałem wiele rozwiązań z ori gumową włącznie (w której dodatkowo trzeba zmieniać szpilki na takie bez dystansów) .
Bez ściemy, krótko i na temat.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 27 kwie 2009, 21:56

Mobilek pisze:bo przypuszczam że problem nie tkwi w uszczelce tylko w jej notorycznym luzowaniu się.
tego nie wiem co wczesniej było, bo mam to autko od 20 wrzesnia '08 i zaraz po kupnie ta uszczelka była wymieniana na korkową właśnie, a teraz puściła po pół roku

no i korkowej juz nie chce, najwyzej gumową innej firmy jak ta Hart jest kiepska i pytanie odnośnie tych szpilek... to ja mam je tez kupic?
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów &#8211; Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 kwie 2009, 22:07

Gosia pisze:no i korkowej juz nie chce, najwyzej gumową innej firmy jak ta Hart jest kiepska i pytanie odnośnie tych szpilek... to ja mam je tez kupic?
Niech jeszcze inni sie wypowiedzą, może tylko mi trafił się wadliwy egzemplarz tej firmy.

Gosiu jeżeli miałaś uszczelkę korkową, a takie o ile pamietam były montowane we wszystkich B3 to musisz zamontować identyczną. Jeżeli zdecydujesz się na uszczelkę gumową (taka od B4 od 1993 roku), pełną to musisz zmienić również 8 szpilek, gdyż te szpilki od uszczelki korkowej mają rant, który uniemożliwia zamontowanie uszczelki gumowej.
Ewentualnie można zastosować odpowiednio długie śrubki ale to juz trąci "druciarstwem".

Po zdjęciu pokrywy trzeba sprawdzić płaskość płaszczyzny przylegania uszczelki, czy blacha nie jest "przeciągnieta", powyginana zbyt mocno dociagnietymi śrubami.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, 22:11 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 27 kwie 2009, 22:10

Montujesz korkową za 6zł dajesz silikonu troszkę i musi trzymać. Te silikonowe czy inne to wymysł, za sporo większą kasę i różnic brak.
Moje Audi B4 1.9 TDI:Klik
Czarna dziura OUT <hura>

Ciekawy blog kulturowo językowy:
Języki i kultura świata

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga