Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Climatronic - kody i obsluga

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2015, 22:09

Pele1991 pisze:Nie wiem czy to ważne ale na panelu klimatronika zgasło podświetlenie z prawej strony guzików...
Nie ważne po prostu psuje się panel zimne luty lub uszkodzona żarówka.
Pozycja 28 jałowym 7,5 do 8,0 obroty 2500 23,0 do 24,0
Wygląda że prawidłowo czyta obroty ale mimo to bym przekodował jak się znajdzie okazja.

Pele1991 pisze:Jutro jak wrócę to podmienie ten przekaźnik z Audioli dziadka hihi;p


Masz nie wymienić tylko sprawdzić czy są plusy, a po drugie sprawdź czy on działa jak załączysz śnieżynkę pod palcem powinieneś wyczuwać tykniecie.

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 13 lip 2015, 17:30

Witam!
Sprawdzałem dzisiaj ten przekaźnik i mianowicie, prąd jest na 30 i chyba 87, (bądź 86 ten u góry co jest), jak przekrecalem kluczyk to cyka, jak daje śnieżynkę to nie cyka...
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lip 2015, 20:34

Cos namieszane zapodaj kolory kabli z podstawki jego.

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 13 lip 2015, 21:11

Zaraz poszukam na jakiejś fotce czy nie mam, bo dopiero do domu wszedlem;/ tylko ze jest to b dziwne... rok temu klima normalnie latała... I nikt nic nie robił przy kablacch od tamtego czasu...
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lip 2015, 22:02

No wiem ale nie zgadza mi się że na zapłonie tyka numerki by się zgadzały lecz czy aby na pewno to gniazdo. Coś nie tak z tykaniem na zapłonie powinno być cicho, może to nie te miejsce.

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 13 lip 2015, 22:32

Jarewa, nie mam nigdzie zdjęć z tymi kabelkami... Jutro rozkręcę to po robocie, opierdzielę fotami i już mnie nie zagniesz pytaniami xD (żart;)),
Szkoda że mam do Ciebie tak daleko bo bym Ci dał zarobić ;p
Męczy mnie to że niby wszystko sprawne a nie lata... Chyba że to jakaś przerwa na wiązce doprowadzającej prąd... Powiedz mi może gdzie się zaczyna ten kabelek który idzie na sprężarkę? (bo na nim, przy sprężarce, nie ma prądu...), może sprawdzę czy przy wejściu jest jak coś to pociągnę nową wiązkę...
Załamka ;(
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lip 2015, 05:56

Zaczyna się w wiązce dmuchawy idzie na presostat z tego czujnika na przekaźnik a z przekaźnika na kompresor , przy wejsciu na pewno jet bo to główne zasilanie climatronika wiec by nie działał jak by nie było.

Zobacz czy w podstawce niebiesko czarny ma plusa po zapłonie, i podaj kolory z 364

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 14 lip 2015, 18:03

Witam!

Przekaźnik 267
Niebiesko-czarny "85" jest prąd
Zielono-brązowy "86" nie ma prądu
Żółto-zielony "87" nie ma prądu
Czerwono-czarny "30" jest prąd
http://zapodaj.net/6bcb0d86e5fe8.jpg.html
http://zapodaj.net/ec4a81f90e17a.jpg.html

Przekaźnik 364
Niebiesko-czarny "30" jest prąd
Żółto-czarny "85" nie ma prądu
Szaro-czarny "87a" nie ma prądu
Brązowy "86" nie ma prądu
http://zapodaj.net/c3da792dafa11.jpg.html
http://zapodaj.net/98b693508d49f.jpg.html
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lip 2015, 20:35

Sprawdź czy jak dasz prąd lub zware żółto-zielony i czerwono-czarny to czy załączy sprężarkę.

I zmierz oporność zółto-zielonym do masy.
Pele1991 pisze:Przekaźnik 267

Niebiesko-czarny "85" jest prąd

Zielono-brązowy "86" nie ma prądu

Żółto-zielony "87" nie ma prądu

Czerwono-czarny "30" jest prąd
Wszystko ok wina tkwi dalej przekaźnik- sprężarka lub zielono brazowy-sterownik choć tu wykluczam bo błędem nie rzuca ale bym sprawdził próbówka czy jak włączy ie śnieżynkę na kablu zielono brazowym jest potencjał masowy.

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 14 lip 2015, 20:48

Jak dam radę to zrobię to jutro, ewentualnie w czwartek, bo mam zapierdziel w robocie teraz i prezes prosił żeby zostawać...
A jeśli pójdzie po zwarciu sprężarka to co to oznacza? (mogę to zewrzeć po wyjęciu przekaźnika? pytam bo nigdy tego nie robiłem ;p)
Czyli ten zielono-brązowy zapierdziela do panelu klimy tak?
Może jest rzeczywiście jakaś przerwa na kablu przekaźnik-sprężarka... (domniemam że to ten żółto-zielony tak? i po drodze już nic nie ma?)
Tak propos to dzięki za jakąkolwiek pomoc ;) Chociaż posprawdzane parę rzeczy już jest ;) A tak to bym jeździł dalej bez klimy...
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lip 2015, 21:11

Wyjaśniam

w podstawce przekaźnika 267

Czerwono-czarny "30" jest prąd- to zasilanie sprężarki skoro jest prąd to presostat załaczony czyli gaz jest.
Żółto-zielony "87" nie ma prądu- idzie do sprężarki
Niebiesko-czarny "85" jest prąd- plus po zapłonie
Zielono-brązowy "86" nie ma prądu- sygnał sterujący przekaźnikiem (masa) kabel idzie od samego sterownika klimatronica

Kiedy sterownik poda masę na "86" zadziała z "85" i włączy przekaz pradu z "30" na "87"

Jak najbardziej możesz zrobić zawrę po wyjęciu przekaźnika miedzy "30" a "87" jak sprężarka ruszy to wina leży w sygnałowym jak nie ruszy to wina jest w elektromagnesie sprężarki lub na lini żółto zielony-spręzarka po drodze juz nic nie ma tylko wtyczki.

Podmieniałes chwilowo na inny przekaźnik zwykły?

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 14 lip 2015, 21:28

Podmieniałem przekaźnik, jakiś ze skrzynki pod maską podobny wyjąłem, ale nic to nie dawało...
Jak mi nabijali klimę to właśnie zorientowałem się wtedy, że nie chodzi (myślałem że brak odpowiedniego ciśnienia gazu i nie załącza ale jednak to nie to) i mechanicy starali się to jakoś ruszyć... Podobno na krótko jak podali prąd to sprężarka ruszyła... Niestety nie było mnie przy tym... Więc w 100% nie wiem, ale po co mieli by kłamać...
Jak coś to pociągnę nowy kabel do sprężarki, bo nie będę tej wiązki rozcinał ;)
Mam nadzieję że to w końcu ruszy ;D
Jeszcze wbije szpilkę w ten żółto-zielony zaraz za przekaźnikiem i zobaczę czy wychodzi jakiś prąd w ogóle... Jeśli tak to na 100% przerwa na odcinku przekaźnik-sprężarka - dobrze rozumuję?
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lip 2015, 21:38

obadaj ze zworka pierw później pomyślimy dalej

Pele1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Pele1991 » 15 lip 2015, 17:10

No to jutro (jak mi się uda a jak nie to w czwartek) się odezwę;)
Na chwilę obecną jeszcze raz wielkie dzięki ;)
Pozdrawiam !

[ Dodano: 2015-07-15, 17:10 ]
Następująco, po zwarciu klima lata :D
po wytłumaczenie co z czym się je, stwierdzam brak prądu w zielono brązowym, który leci do sterownika... rozebrane sterownik, nie zauważyłem zimnych lutow. .. co dalej?
Niunia ponad wszystko ;)
Autko: Audi 80 B4 2.3 NG 12.1993

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lip 2015, 20:08

Zobacz co znajduje się pod ta izolacją (termokurczką) na tym kablu zaraz przy gnieździe przekaźnika.

Zobacz czy masz ciągłość przewodu od gniazda do sterownika lokalizacje w gnieździe przekaźnika znasz a w sterowniku jest to wtyczka 16pin ta z większymi złączkami i jest to pin nr8.

Jak byś nie miał miernika a masz probówkę czy tam żaróweczkę to wymontuj odczep sterownik(panel klimy) zrób zwarcie w gnieździe przekaźnika miedzy "85"a "86" i sprawdż czy masz napięcie na tym pin nr8 przy wtyczce panelu.

Ale powtarzam przy tym zwarciu panel odłączony. No i oczywiście na zapłonie. Potem pojężdzij pare km i jeszcze raz odczytaj grupe nr1.



Pele1991 pisze:stwierdzam brak prądu w zielono brązowym
Ale tam jet masa żaróweczka względem plusa tak sprawdzałeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga