Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 kwie 2015, 08:15

to teraz ciagnac wiązke z czujnika w zderzaku(jak nie mam)? Czy lepiej z licznikowego termometru?, bo ten działa dobrze. Jak z licznikowego, to który przewód.?

a ten niebiesko-brązowy co to mam olać , to nie potrzebuje już byc zmasowany?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 kwie 2015, 20:55

To nie podłączałeś wyświetlacza temp. z climatronikiem?

Skoro nie i tak ma zostać musisz wkładać drugi czujnik i ciągnąc przewody dwa urządzenia na jednym czujniku będą się zakłócać.
Rychu82 pisze:a ten niebiesko-brązowy co to mam olać , to nie potrzebuje już byc zmasowany?
Tak olać bo wcześniej pisałem o drugiej stronie tej wtyczki czyli to co musisz dorabiać.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 kwie 2015, 20:01

Jarewa pisze:To nie podłączałeś wyświetlacza temp. z climatronikiem?
termometr dokładałem przed klimatronikiem...

Da się to zrobić na krótko, żeby klimatronik działał. tzn oszukać go, że czujnik jest podłączony a temperatura jest powyżej 5st ? do masy czy jakąs bateria?jade za tydzien w ciepłe klimaty autem i juz nie zdąże tego ogarnąctk jak trzeba

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2015, 20:36

Nie ma potrzeby bez tego czujnika tez będzie działać klima ale wcześniej musisz naprawić g109 bo bez tego nie zadziała.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 kwie 2015, 21:09

wymienilem czujnik 109 i podmienilem klimatronik na orginalny z b4 v6 zeby nie krzyczal o temperature plynu chlodzacego silnika.

jesli dobrze pamietam to przy sprawdzaniu kodow bledu, jak nacisnalem cyrkulacjie podczas wyswietlania numeru 1c to wyskakiwaly wszystkie bledy pokolei, a teraz mam tylko ten 5.1 od czujnika temperatury zewnetrznej, a gwiazdka od razu mi sie wylacz gdy probuje wlaczyc klme. czy jak cisnienie w ukladzie jest za male to bledu nie beize pokazywac w 1c? bo przyznam sie, ze chcialem sprawdzic czy zadziala kompresor zzanim zrobie czyszczenie, wymiane osuszacza i nabije czynnik.....i na te chwile nabilem uklad powietrzem.

[ Dodano: 2015-04-30, 21:10 ]
dlatego chcialem na krótko oszukac czujnik temp zewnetrznej zeby moc go tez wykluczyc i nie miec zadnych bledow przed nabiciem klimy czynnikiem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2015, 21:34

Rychu82 pisze:a gwiazdka od razu mi sie wylacz gdy probuje wlaczyc klme.
Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia lub przerwa w kabelkach (chyba czerwony w skraplaczu)

[ Dodano: 2015-04-30, 21:36 ]
Rychu82 pisze:bo przyznam sie, ze chcialem sprawdzic czy zadziala kompresor zzanim zrobie czyszczenie, wymiane osuszacza i nabije czynnik.....i na te chwile nabilem uklad powietrzem.
Nigdy tego już nie rób bo to śmierć dla klimy. Azotem to ok inna bajka.

A masz juz czynnik zalany?

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 01 maja 2015, 07:56

Jarewa pisze:Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia lub przerwa w kabelkach (chyba czerwony w skraplaczu)
da się to zdiagnozować kodem?
Jarewa pisze:A masz juz czynnik zalany?
nie, chcialem najpierw wyeliminowac błędy i zakręcic klimą na powietrzu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 maja 2015, 12:17

Rychu82 pisze:da się to zdiagnozować kodem?
Powinienem być błąd 22.x ale czasami tego kod nie pokazuje vagiem trzeba.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 maja 2015, 21:30

podłączyłem się pod vaga. tylko bład czujnika g17....ale uwaga zwarcie do plusa...wskazanie -49st C. Oczywiscie podlaczenie czujnika,ktore wykonalem za pomocą dołożonego drugiego nic nie zmieniło. Czy przez to klima może nie odpalac? dodam ze zrobilem testy i wszystko niby bangla...elektromagnes strzela w sprezarce ale nie zalączyl mi wiatraków(bledu zadnego nie ma). Może to byc spowodowade wskazaniem temperatury -49? chyba nie powinno skoro robilem to testem czyli przez wymuszenie?

no i pytanie ostateczne tej wypowiedzi :)...jak urżnę ten kabel brązowo-żółty wychodzący z 8 pinu 12-pinowej kostki, przy panelu tak zeby nie mial zwarcia do plusa(choc nie mam pojecia gdzie to zwarcie moze byc), to klima powinna olac ten czujnik skoro przy filtrze dziala dobrze?

jestem juz troch desperado bo za 2 dni wyjazd a klima nie nabita jeszcze :/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 maja 2015, 21:50

Oj czepiasz się szczegółów, g17 open or short nie jednoznacznie mówi to tylko podpowiedzi a co zrobić to już się myśli samemu zwarcie do plusa takowego nie ma to nic innego jak przerwa w obwodzie. Bo kiedy jest czujnik masowy to zawsze przy przerwanym obwodzie krzyczy że do plusa zwarcie mimo że takiego nie ma. Tak samo jak czujnik był by sygnałowy plusowy i była by przerwa w obwodzie to krzyczy zwarcie do masy bo nie otrzymuje prawidłowych sygnałów. Sterownik nie jest wstanie stwierdzić czy jest zwarcie czy nie on tylko jest wstanie stwierdzić czy sygnał jest poza zakresem dodatnim czy ujemnym.

Co do g17 to już mówiłem to nie jest główny twój problem bez tego czujnika też klima działa przy sprawnym g109 nie pozostaje inna opcja jak czujnik wysokiego ciśnienia on odgrywa ważną role w przypadku gdy naciśniemy śnieżynkę a ona zaraz znika zobacz jakie dane masz na kanale 22 i 23

A tak poza tym to ileś tam nabił barów powietrza?

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 05 maja 2015, 08:25

Faktycznie z tym zwarciem do plusa...nie zastanowiłem się...

- to że wskazanie - 49 a nie +(ileś tam) to rozumiem, że jest bez znaczenia?

- a to, że przy wymuszeniu wentylator mi nie załącza się(normalnie chodzi jak silnik sie zagrzeje) to nie dziwne? bo prąd jest, kostki wszystkie zostały podłączone...


-kanały 22 i 23 sprawdze po poludniu

- cisnienie jakie jest dokładnie nie wiem ale coś pomiedzy 4,5 a 6 bar, ale dzis wyklucze ten temat i nabije klime czynnikiem...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 maja 2015, 15:21

Rychu82 pisze:- to że wskazanie - 49 a nie +(ileś tam) to rozumiem, że jest bez znaczenia?
No nie bo kiedy opór na czujniku jest wyższy tym temperatura niższa, dlatego pokazuje -49 bo masz przerwę w obwodzie i krzyczy zwarcie do plusa.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 01 kwie 2016, 11:26

Przyszła kolej na mnie :) kupiłem w dobrych pieniadzach kompletny klimatronik z V6 razem z całą deską rozdzielczą. Montaż do ABK. I pytania:
1. Montowanie chłodnicy klimatyzacji - montuje się ją przed chłodnicą. Czy w chłodnicy są miejsca na jej przykręcenie czy musze zmieniac rowniez całą chłodnice?
2. Wentylatory - nie mam od nich nic. W tej chwili mam jednobiegowe wentylatory z 2 wiatrakami - je rownież muszę zmienić czy zostają te i dokładam wiązkę i części?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2016, 13:25

1,2 zmienic z ACE lub 1Z i belkę,pas tez. Jak zmienisz to wszystko ci się rozjaśni.
Przyszła kolej na mnie kupiłem w dobrych pieniadzach kompletny klimatronik z V6 razem z całą deską rozdzielczą. Montaż do ABK. I pytania:
I jak widzisz nie jest kompletny do przekładki potrzebne to co wyżej plus wiązka wentylatorów w około 600zł.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 02 kwie 2016, 09:43

Ok, czyli muszę szukać pasa i belki bo jest inna.
Chłodnica zostaje ta sama? Wentylatory również?
Jak mniemam potrzebny będzie sterownik (opornica) wentylatorów? Dużo jest zabawy z własnoręcznym robieniem wiązki? Jakiś schemat?

I pytanie główne o przewody klimatyzacji - czy była różnica w przewodach od ACE i ABK?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga