Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 sie 2009, 20:00

to jak sie sprawdza ile pali auto to wiem ,to chyba kazdy wie =] a interesuje mnie odpowiedz n a moje pytania .........
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 sie 2009, 21:10

Canibal, To spalanie moim zdaniem dalej nieco za wysokie :-( . Przypomnij mi, masz tam jakiś komputerek sterujacy czy to I generacja albo proteza w stylu blitza lub staga2l?
Canibal pisze:Czy jesli troche odkrece gaz to czy poprawi mi sie predkosc maxmalna ?
Zdarza się, że przy zbyt ubogiej mieszance spada prędkość maksymalna, a rośnie spalanie. Jeśli to I generacja (tak wnioskuję z pytania) to na Twoim miejscu dołożyłbym kompa sterującego, a jeśli to II generacja to lapka na kolana, kogoś za kierę i jazda w trasę i sprawdzenie co się dzieje w warunkach naturalnych, a nie na postoju. Może być tak, że w czasie jazdy pod obciążeniem mieszanka jest nadmiernie zubożona albo wręcz za bogata. Można to sprawdzić w czasie jazdy miernikiem/oscyloskopem/lapkiem.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 sie 2009, 21:46

no ja niestety nie wiem jak sprawdzic ;] lapka mam ale zadnych wtyczek czy kabli oraz programów diagnozujacych .Poza tym zauwazylem ze jak jechalem te 130-140km/h to temp utrzymywala sie w granicach 95-100stopni i nie chciala spasc do 90 .Z kolei gdy zwolnilem do 120 i jechalem rownym tempem to spadla do 90 a gdy znowu dowalilem 130-140 to temp rosla.

Nie wiem ktora to generacja ale pewnie pierwsza bo mam

Reduktor LOVTEC
Wielozawór TOMASETTO
Układ Elektroniczny LECHO (mini Alfa)
mam tez na swiadectwie homologacji ze "rozszerzenie sieci monowtrysków"

Poza tym auto mi pali mniej niz palilo nawet przy jechaniu 130-140km/h .tylko w tym problem ze szybciej juz nie chce jechac nawet z górki to jedzie z oporem i temp rosnie .Chyba podjade do znajomej aby mi minimalnie podrecili dawke gazu i sprawdze wtedy co sie dzieje.
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 sie 2009, 22:41

Lecho mini - czyli proteza II generacji (krokowy z dodatkową śrubą regulacyjną na przewodzie do miksera). Jednym słowem badziew :-( . W tym przypadku lapkiem nic nie zwojujesz chyba, że masz autko z 93r lub nowsze to można by się pokusić o zrobienie tego VAG-iem ale trzeba by nieco przerobić instalację. Można się podpiąć z multimetrem do sondy i sprawdzić w czasie jazdy generowane napięcia.
Duży wzrost temp. może świadczyć o bardzo ubogiej mieszance i co za tym idzie dużym wzroście temp. spalania. Podejrzewam, że problem polega na tym, że na wolnych obrotach jest ok. albo nawet nieco za bogato, natomiast ze wzrostem obrotów i obciążenia mieszanka ubożeje. Na postoju może być dobrze, a "wyłazi" dopiero w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 sie 2009, 07:41

Czyli co bys radzil ? A jest dokładnie tak jak piszesz ,krokowy jest i od dołu jest śruba wkręcona .Auto mam z 91 roku tak jest w papierach ,a po vinie pokazuje 92 r . I nie wiem w takim razie co robic i jak to ustawic aby było dobrze :-/ .
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 sie 2009, 09:55

Zmienić elektronikę. Autko masz z 91 (rok modelowy 92) więc VAG-iem też nic nie zwojujesz. Do regulacji tego sterownika potrzebny jest tester, który zablokuje krokowca, a regulacji dokonuje się za pomocą śruby pod krokowym i reduktorem odczytując na testerze napięcie sondy. Jeśli Ci Twoi znajomi regulowali bez blokady krokowego to niemal na pewno instalacja nie jest dobrze wyregulowana.
Zmień sterownik na Staga 100 albo Bingo M.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 sie 2009, 11:34

oni mi tylko ustawiali go na emulatorze spalin .

na allegro znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/item684988000_ko ... ml#gallery
i czy bede w stanie to wszystko sam podlaczyc czy moze bede musial jechac z tym do jakiegos gazownika ? bo jak rozumiem po wymianie na stag100 bede musial i tak jechac na regulacje .
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 sie 2009, 13:23

Jak nie boisz się elektryki, umiesz lutować i jako tako orientujesz się w schematach elektrycznych to spokojnie sobie sam założysz. Niestety jak nie masz laptopa i interfejsu to na regulację będziesz musiał jechać do jakiegoś gaziarza, który ma fejs. Wszystkie parametry tego sterownika ustawia się z poziomu oprogramowania (dołączone do zestawu jak widzę na zdjęciu).

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 04 sie 2009, 20:24

Danek,
Siemka.
Danek W piątek jadę na wymianę elektryki na Bingo M.
Jak wymienię to zaraz po tym zamówię ten fejs i zgłoszę się o pomoc do Ciebie to pomożesz mi go bardziej doregulować ok.
Chciałem sam to założyć ale chodzi mi o gwarancje w razie jak by coś było nie tak to zawsze mam gwarancje. Jak myślisz dobrze robię dając do gazownika na wymianę tej elektroniki?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 sie 2009, 22:16

misio482 pisze:Chciałem sam to założyć ale chodzi mi o gwarancje w razie jak by coś było nie tak to zawsze mam gwarancje. Jak myślisz dobrze robię dając do gazownika na wymianę tej elektroniki?
Jasne, też tak robię <ok> .
misio482 pisze:zgłoszę się o pomoc do Ciebie to pomożesz mi go bardziej doregulować ok.
ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga