Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 18 wrz 2011, 15:43

Teoretycznie TPSa powinno sie wymieniać z przepustnicą... Ja miałem zaplombowane wszystkie śruby, jak swojego wyjmowałem... A autodate miałem po angielsku, przez to nie skumałem, że to sprawdzenie... Jednak to oraz ustawienie zderzaka od switcha w moim wypadku wystraczyło. <ok>
Nie spotkałem się jak dotąd z jakimiś innymi sposobami ustawienia TPS...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 wrz 2011, 18:57

Procedura ustawienia TPS po raz ostatni. Gdy ktoś wymieniał lub czyścił TPS bo czasami trzeba.


1- Cofamy nastawnik (silniczek) by był schowany na max. Potrzebujemy źródło prądu 6v i podpinany pod odpowiednie piny (starszy 1 plus 2 masa, nowszy 1 to masa 6 plus) . Gdy ktoś nie wie jak to zrobić wykręcić silniczek.

2-Poluźniamy cztery śrubki na tyle aby TPS-em można było poruszyć

3-Sprawdzamy na włączonym zapłonie czy między pinem 1-6 jest napięcie 5v jeżeli jest przechodzimy następny punkt

4-Podpinamy się miernikiem na włożoną kostkę do TPSu do pina 1-masa 2-plus na włączonym zapłonie cały czas

5-Ustawiamy zakres 10v (chyba że mamy automatyczny) Punkt 2 i ustawiamy żeby na pinie 1-2 było napięcie z zakresu 0.2v-0.25v skręcając te cztery śrubki sprawdźmy czy nie przestawia nam się zakres napiec na mierniku jeżeli się przestawia ustawiamy mniej lub więcej żeby być w normie przy skręcaniu na 0.2v-0.25v Nie wolno przy tym ruszać przepustnicą i musi być w pozycji całkowitego zamknięcia.

6-Po skręceniu składamy wszystko do kupy i robimy adaptacje.

Koniec

Ustawienie włącznika biegu jałowego

1- cofamy nastawnik na maxa tak jak w punkcie 1 TPSu
2- Wpinamy się miernikiem pod piny włącznika biegu jałowego (przy ściągniętej kostce) Miernik dajemy na omomierz lub jak kto woli na tester diod z sygnałem.

Dla starszej wersji pod pin 3-4 wpinamy się i sprawdzamy. Bez szczelinomierza 0,5mm powinno wskazać nieskończoność (nic) A po włożeniu szczelinomierza między trzpieniem nastawnika a dźwignia przepustnicy (jest też tam śrubka regulacyjna) miernik ma wskazać "0ohm" lub jak kto woli zwarcie. Jeżeli tak nie jest ustawiamy śruba regulacyjna na dźwigni przepustnicy by było jak wyżej..

Dla nowszej wersji jest to samo tylko że podpinamy się pod piny 4 i 5 .
Pin 3 i 2 to jest hallotron gdzie na pinie 3 jest napięcie 12v a na 2 wyjście sygnału z hallotron i Pin 4 jest też dla niego masa.

Koniec

Ustawienie zderzaka całkowitego zamknięcia przepustnicy. Jest to śruba regulacyjna tak jak pisałem wyżej by przepustnica po zamknięciu nie waliła w korpus. Cofamy śrubę na tyle by była przerwa i skręcamy na tyle by nie ruszyć (otworzyć) przepustnicę ale na tyle by przepustnica na tej śrubie się zatrzymywała. . Ustawienia na oko.


Gdyby ktoś za mocno pokręcił to pierw się ustawia zderzak całkowitego zamknięcia. A później obojętna kolejność.

alcon

Post autor: alcon » 20 wrz 2011, 15:23

Jarewa

a powiedz po ustawieniu styku biegu jalowego (w nowszych systemach mam na mysli gdzie silnik krokowy ma 6 pin) na szczelinomierz nie ma potem efektu wpadania pedalu gazu?

Pytam bo czasem praktyka lepsza jest jak teoria a teoria mowi, ze trzeba napiecia pomierzyc i z wykresem porownac a potem nastawic jak cos nie tak.

I jeszcze jedno pytanko ;-) nie wyskakuje blad 00670 w Vag-u ?

Z ustawienie tego to dalem rade auto chodzi normalnie ale z bledem 00670 walcze juz x-czasu :-(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2011, 19:15

Nie bo tak ma być. Mówiłem już tyle razy procedura jest taka sama nowy czy stary system działa na takiej samej zasadzie.

Tyle co ja już swojego ustawiałem i kolegów i nigdy nie miałem problemów. A robiłem to ze względów błędu jak ty masz.

Pytałem przedtem czy po wymianie samych ścieżek złożyłeś to na sucho?

Zrobiłeś podstawowy błąd śruby całkowitego zamknięcia się nie kręci. Nie ma procedur na to. Ja podałem tylko swoją bo też raz ruszyłem.

Na ogół w tych ustawieniach nie używa się vag tylko podstawowe narzędzie to miernik ponieważ ECU się uczy.

alcon

Post autor: alcon » 20 wrz 2011, 19:26

Jarewa
uwaga zadam teraz glupie pytanie ;-)

Co to znaczy... Czy na sucho zlozylem?

Kupilem nowy, stary wykrecilem, nowy czystą sciereczką do czyszczenia okularów przejechalem i zalozylem. ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2011, 19:37

Bo czasami co nie którzy potrafią smarować wazeliną psikną wd i tym podobnym, a tak nie wolno. Ja zawsze przed wkładaniem czyszczę izopropanolem (alkohol 100%) wtedy ma się pewność.

alcon

Post autor: alcon » 21 wrz 2011, 05:22

Dzieki za wszystkie podpowiedzi <ok>

Poskladalem po ustawialem i jak narazie jest ok :mrgreen:

<spoko>

[ Dodano: 2011-09-23, 16:25 ]
Niestety blad powrocil :oops:

juz nie mam sil na to auto :cry:

ustawilem TPS
na zymknietej przepustnicy na pina 1 i 2 -- 0.22v
na calkowicie otwartej na pinach 1 i 4 -- 4.56v
ECU zersetowany
Krokowiec ustawilem wedlug wykresu z poczatku postu

patrzalem jeszcze bloki danych i :

lambda factor skacze ( nie wiem to normalne te wartosci bardzo dynamiczne, szybko sie zmieniaja )

na biegu jalowym 1.05 -- 1.20

podczas jazdy od 0.7 do 1.08

kat otwarcia przepustnicy 4.3° bieg jalowy

czas wtrysku 1.35 czasem do 1.41 ms bieg jalowy



Dzis na noc jeszcze rozlacze aku i zaadoptuje go rano

[ Dodano: 2012-07-17, 10:52 ]
Trochę późno ale lepiej jak wcale :-D
Jak ktoś ma problem bo odkręcił
TPS i do tego ruszył śrubkę zamknięcia całkowitego przepustnicy jak ja to zrobiłem :cry: (jest tu gdzieś tego zdjęcie) to procedura ustawienia jaką podał Jarewa działa tylko trzeba najpierw ustawić napięcie TPS na pinie 4 przy całkowicie otwartej przepustnicy i ja ustawiłem na 4.45 V, potem na zamkniętej (cofnięty krokowiec) śrubką (zderzakiem) 0,22 V, i szczelina styku jałowego na 0,5 mm i co bardzo ważne ... ROZŁĄCZAMY NA NOC AKU I ROBIMY RANO ADAPTACJE!!! nie wiem jak to dział ale bez adaptacji błąd powracał, najczęściej na zimnym silniku.
Tak zrobiłem po paru dniach sczytałem błędy i zaskoczka NIC <ok> uporczywy błąd 00670 znikł.
Wielkie dzięki dla Jarewy <ok>

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 04 kwie 2018, 18:41

Wielkie podziękowania dla Jarewa za opis ustawienia tps i nastawnika. Jedno podejście bez poprawek i odkąd mam swojego abt-ka tj. od 7lat to jeszcze nie miałem takich wrażeń z jazdy co teraz. Maszyna torpeda...

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re:

Post autor: nogiln » 09 kwie 2024, 20:26

Jarewa pisze:
18 wrz 2011, 18:57

Ustawienie zderzaka całkowitego zamknięcia przepustnicy. Jest to śruba regulacyjna tak jak pisałem wyżej by przepustnica po zamknięciu nie waliła w korpus. Cofamy śrubę na tyle by była przerwa i skręcamy na tyle by nie ruszyć (otworzyć) przepustnicę ale na tyle by przepustnica na tej śrubie się zatrzymywała. . Ustawienia na oko.


Gdyby ktoś za mocno pokręcił to pierw się ustawia zderzak całkowitego zamknięcia. A później obojętna kolejność.
Rozumiem, że prawidłowe położenie przepustnicy, gdy zapłon jest wyłączonay powinno całkowicie zamknąć dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej, czy raczej jakąś szczelina pozostaje pomiędzy klapą przepustnicy a korpusem?
Aby ustawić zderzak przepustnicy, należy delikatnie dotknąć do zderzaka śrubą regulacyjną, tak aby delikatnie się przytulić śrubą na tyle aby przepustnica się nie obróciła?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2024, 22:09

Nie wyłaczenie zapłonu nie cofa nastawnika i nie zamyka całkowicie przepustnicy, By to zrobić trzeba zdjąć nastawnik. Wtedy można regulować zderzak tak by przepustnica była całkowicie zamknięta ale opierała się przepustnica na dzwigni na robaku a nie na ściankach obudowy monowtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga