Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A] Regulacja dawki paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 17:51

k44761 pisze:Kornel, jaki masz numer tej przepływki i ile za nią chcesz?
Wyjęta była z silnika NG, jaki ma numer nie wiem, jak pojadę do domu to zobaczę, ale
Kornel pisze:trzymam go na czarną godzinę, na pewno będzie potrzebny.
Więc go nie sprzedaję, sporo moich znajomych ma samochodki na mechanicznym wtrysku, jeden mam niedługo robić i pewnie mi się przyda.
KorNoLio

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 kwie 2009, 19:46

jasne. mi nie potrzebna, ale skupuję raczej wszystkie dobre przepływki i rozdzielacze, bo ostatnio jakoś strasznie dużo ludzi przyjeżdza po pomoc :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 20:33

k44761 pisze:jasne. mi nie potrzebna, ale skupuję raczej wszystkie dobre przepływki i rozdzielacze, bo ostatnio jakoś strasznie dużo ludzi przyjeżdza po pomoc :)
No jeździ trochę tego jeszcze po świecie, najczęściej z gazem, postrzela trochę robią się problemy, itd.

Coraz trudniej o taki towar w dodatku dobry jeszcze.

No ale dobra nie róbmy już tutaj off topa :-D
KorNoLio

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 21 kwie 2009, 13:11

Witam serdecznie !

Właśnie próbuje wyregulować prąd nastawnika i za cholerę jak kręcę śrubką nawet nie drgnie. Pokazuje mi na zimnym ok 10 mA - nie równo pracuje, po rozgrzaniu gdzieś tak ok 70 st. pokazuje 20 mA wtedy dość równo pracuje ale występują jakby delikatne szarpnięcia silnikiem.

Silnik 1.8 JN

Może ktoś cokolwiek wie bo już ręce opadają.

Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 kwie 2009, 13:18

Może za mało kręcisz, a nastawnik znajduję się cały czas poza obszarem adaptacji.
KorNoLio

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 21 kwie 2009, 17:15

Witam!

Kręciłem, kręciłem i wykręciłem na ciepłym ustawiłem na 0 mA ( mechanik troszkę dziwnie ustawił wcześniej) . Za to mam obroty ok 1400.

Nie da się niczym tego wyregulować, jedynie ściśnięciem zaznaczonego przewodu mam teraz ok. 1050 . Idzie on od elektrozaworu więc silnik jest troszke "przymulony". Jak można zmniejszyć obroty ?

Pozdrawiam
Krzysiek

Obrazek

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 kwie 2009, 17:38

Nie za bardzo widać co to za przewód, mała fotka. Nie masz przypadkiem jakiejś nieszczelności :?: Układ stabilizacji biegu jałowego działa poprawnie :?:
KorNoLio

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 21 kwie 2009, 17:50

Właśnie niby wszystko jest szczelne, ten przewód jest właśnie od elektrozaworu, który steruje obrotami biegu jałowego, on idzie do odmy i elektrozaworu. Śrubką regulująca obroty biegu jałowego też nie można ustawić, może zapłonem ? Rok temu mechanik ustawiał mi chyba o 6 st wyprzedzony.

Pozdrawiam


Właśnie zauważyłem, że na zimnym silniku ma ok 400 obrotów i delikatnie falują , pewnie po zdjęciu zacisku na tym przewodzie dobrze by chodził, ale za to jak się zagrzeje to by było znów 1400 normalnie załamka ( czujnik temp do cpu jest nowy )

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 kwie 2009, 19:34

Sprawdź czy w ogóle załącza ci się dolny wyłącznik przy przepustnicy i czy silniczek krokowy reaguje.
KorNoLio

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 21 kwie 2009, 19:48

U mnie nie ma silniczka krokowego, tylko ten elektrozawór. On reaguje ale jakby z delikatnym opóźnieniem, poniżej iluś tam obrotów otwiera dostęp powietrza, a powyżej zamyka, tak samo reaguje jak mocno się depnie na pedał, podaje dodatkową ilość powietrza.
Może ktoś ma schemat podłączenia przewodów podciśnieniowych do silnika JN pełny wtrysk ? Co znalazłem to schemat we francuskiej książce z downloadu ale do systemu K-Jetronic i tam brakuje troszkę przewodów.

Pozdrawiam


Może ktoś się orientuje jaki przekrój ma mieć trójnik - do niego wpada powietrze z elektrozaworu i odmy i wchodzi w ten przewód co zaznaczyłem na zdjęciu w postach poprzednich, coś czuję, że chyba musi być specjalny. U mnie jest zwykły bez żadnych zwężeń.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 kwie 2009, 09:58

w przypadku pojemności 1,8 trójnik- dławica ma mieć przekrój 1,1mm, w przypadku 2.0 ma mieć 1,25mm.

bez zwężki silnik nie będzie pracował poprawnie, ponieważ zamiast zasysać świerze powietrze zza filtra, zasysa głównie powietrze z odmy, ubogie w tlen.
pojawia się momentalnie błąd regulacji wolnych obrotów i składu mieszanki. przepływka nie liczy w czasie rzeczywistym powietrza z odmy...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 23 kwie 2009, 15:03

Dzięki za odpowiedź. Dalej nie mogę się dogadać z silnikiem. Dopóki nie osiągnie temperatury ok 70 st to obroty się wahają, kopci, strasznie bogata mieszanka. Na nastawniku ok 10 mA, jak odepnę elektronikę to chodzi normalnie. Może ją wyrzucić ? :-)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 kwie 2009, 16:09

A czujnik temp. sprawdzałeś :?:
KorNoLio

kris_007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:15
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: kris_007 » 23 kwie 2009, 17:18

Czujnik nowy, niby oporność jego odpowiada charakterystyce.

Dziś rozbierałem przepływomierz, nie widać żeby ścieżki były wytarte. Za to jak odpinam wtyczkę od przepływomierza to zupełnie nic się nie dzieje, tak jakby urządzenie sterujące nie brało sygnałów pod uwagę ( wartości pokazuje tak jak w poradnikach więc chyba jest sprawny ) . Zastanawiam się nad ECU bo już innych pomysłów nie mam.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Krzysiek

Chyba sprzedam komuś niunie ...

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 20 maja 2009, 17:37

Witam wszystkich

Pytanie - co się reguluje śrubeczką na potencjometrze w ke-motronic - wiem że zmienia się oporność w samym potencjometrze ala proszę o opis co to w praktyce daje ? co się zmiena we wtrysku, składzie mieszanki itp ?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009, 21:10 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga