Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 19 SD]Sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
largo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2008, 20:03

Post autor: largo7 » 22 kwie 2008, 21:54

Obrazek
Gdzieś w tych okolicach znajde tą śrubke od CO?
Ze zdjecia które wkleił kolega Gruszka nie bardzo się orientuje

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 23 kwie 2008, 08:21

między rozdzielaczem a gumą na podstawie przepływomierza powinien być zaslepiony otwór (widać to gołym okiem)...jezeli nie jest zaślepiony to znaczy że już ktoś tam majstrował...jezeli jest zaślepka to trzeba to rozwiercić i wtedy dostaniesz się do śrubki...jeżeli sam nie czujesz się na sile to zrobić lub masz jakieś obawy z tym związane to sam się tego nie podejmuj

largo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2008, 20:03

Post autor: largo7 » 23 kwie 2008, 09:37

Znalazłem ten otwór i już żadnej zaślepki niema tylko jest głęboka dziura i nawet nie widze czy jest tam jakaś śrubka Rano nie miałem odpowiedniego sprzętu(srubowkręta) zeby spróbować regulacjii.Zrobie to po południu..
A co dokładnie reguluje się tą śrubką?Domyślam się że coś od spalin?

[ Dodano: 2008-04-23, 09:40 ]
qterek18 pisze:między rozdzielaczem a gumą na podstawie przepływomierza powinien być zaslepiony otwór (widać to gołym okiem)...jezeli nie jest zaślepiony to znaczy że już ktoś tam majstrował...jezeli jest zaślepka to trzeba to rozwiercić i wtedy dostaniesz się do śrubki...jeżeli sam nie czujesz się na sile to zrobić lub masz jakieś obawy z tym związane to sam się tego nie podejmuj
Chyba dam rade to zrobić.Ale na wszelki wypadek bede liczył dokładnie obroty które wykonam.Czyli mam kręcić tą śrubką w prawą strone?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 kwie 2008, 11:02

largo7, nadmieniam ze nieumiejętne ruszenie tej srubki nawet o 1mm powoduje albo niemozliwosc pracy w ogole albo spooooore spalanie. Znajdz moj post jak regulowac ta srube przy pomocy multimetru na elektrozaworze - wszystko dokladnie opisalem.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

largo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2008, 20:03

Post autor: largo7 » 23 kwie 2008, 21:46

k44761 pisze:largo7, nadmieniam ze nieumiejętne ruszenie tej srubki nawet o 1mm powoduje albo niemozliwosc pracy w ogole albo spooooore spalanie. Znajdz moj post jak regulowac ta srube przy pomocy multimetru na elektrozaworze - wszystko dokladnie opisalem.
Przewrtowałem wszystkie twoje posty ponad dwadzieścia stron i nie znalazłem Może mógłbys mi podrzucić linka do tego postu?
Dużo ciekawych rzeczy mozna się dowiedzieć z tych postów.Być może przeoczyłem ten post o regulacji

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 24 kwie 2008, 10:01

largo7, dzieki za slowa uznania :)
Swoja droga to spedzilem rok na analizowaniu schematow i praktyce w KE-Motronic. A i tak sa problemy czasem, ktorych rozwiazania nie moge sie doszukac.

Co do regulacji tej sruby mozna to zrobic na kilka sposobów.
Prostszy, mniej wyszukany sposob to pojechac na analizator spalin, rozgrzac silnik do 90 stopni, odlaczyc wtyczke przy elektrozaworze, regulowac srubka w ten sposob, zeby lambda byla rowna 1 +/- 0,03. potem podlaczyc wtyczunie od elektrozaworu i sprawdzic, czy lambda trzyma dalej "fason". Jesli nie, scisnac rurke od odgałęzienia odmy idacego do kolektora dolotowego i sprawdzac, czy lambda na analizatorze wyrowna sie po kilku sekundach do 1 +/- 0,03.

Metoda bardziej wyszykana, wymagająca tylko i wyłącznie sprawnej sondy lambda i miernika, polega na tym, zeby na goracym silniku mierzyc prad elektrozaworu (w tym celu przecinasz kabelek we wtyczuni do elektrozaworu, pozniej zalutowujesz lub uzbrajasz sie w dwie koncowki zeby nie ciac), obserwujac wskazania miernika na zakresie 200 mA ustawiasz jednoczesnie srube regulacji mieszanki w takim polozeniu, zeby na mierniku wartosci nie przekraczaly -5 do 5 mA (bedzie sie to wahac w takt pracy sondy lambda).
Warunkiem KONIECZNYM takiej regulacji jest sprawna sonda.

Jakby co - pisz.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 11 lip 2008, 12:17

a ma ktoś zdjęcie gdzie ta sonda się znajduje w tych silnikach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga