[80 b4 2.3 NG] rozrzad
Witam panowie
Czytam na temat tego rozrzadu juz od tak dawna zezona mnie juz prawie z domu wysiedlila...
Czy ktos moglby mi caly schemat/etap tak po normalnemu wyjasnic bo ja nie potrafie sie do konca w tym polapac!Nie potrafie znalezc okienka widokowego w ktorym znajde cale oznaczenia walu korbowego,a i reszta oznaczen tez nie jest mi latwa w odnalezieniu.
Remont silnika nie jest latwy i tani a zepsuc to nie lada sztuka,wiec prosze o pomoc
Czytam na temat tego rozrzadu juz od tak dawna zezona mnie juz prawie z domu wysiedlila...
Czy ktos moglby mi caly schemat/etap tak po normalnemu wyjasnic bo ja nie potrafie sie do konca w tym polapac!Nie potrafie znalezc okienka widokowego w ktorym znajde cale oznaczenia walu korbowego,a i reszta oznaczen tez nie jest mi latwa w odnalezieniu.
Remont silnika nie jest latwy i tani a zepsuc to nie lada sztuka,wiec prosze o pomoc
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
od strony kierowcy u góry na połączeniu skrzynia/blok masz okienko rewizyjne, widać przez niego zamach - szukaj zera, na kole pasowym od wału powinno być zero i podobnie na kole od wałka, aparat też wskazuje zero, jeśli jest ok +/- pare stopni.
napinaczem jest pompa wody, rolka jest jedynie prowadząca. Co więcej?
na YT jest filmik jak ustawić rozrząd w ABK, praktycznie jeden czort, to samo dla 7A, z tym że w 7A masz dwa wałki w głowicy a między nimi łańcuszek
jeśli coś poprzestawiane to kręcisz bez paska aż ustawisz najlepiej na punkt zerowy - martwy, gdzie jeśli dobrze pamiętam na pierwszym cylindrze (od przodu auta ; ) ) tłok jest w górnym położeniu
napinaczem jest pompa wody, rolka jest jedynie prowadząca. Co więcej?
na YT jest filmik jak ustawić rozrząd w ABK, praktycznie jeden czort, to samo dla 7A, z tym że w 7A masz dwa wałki w głowicy a między nimi łańcuszek
jeśli coś poprzestawiane to kręcisz bez paska aż ustawisz najlepiej na punkt zerowy - martwy, gdzie jeśli dobrze pamiętam na pierwszym cylindrze (od przodu auta ; ) ) tłok jest w górnym położeniu
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
To akurat zależy. Występowały dwie wersje, tj. rolka napina, pompa prowadzi lub na odwrót. Między tymi wersjami pasek ma różną ilość zębów ... podobno da się to rozpoznać po obudowie rozrządu - przy tej z tworzywa rolka napina, pompa prowadzi, a przy metalowej jest na odwrót - sprawdzone u mnie i u kolegi w 90 B3. Nie wiem tylko, czy to była różnica między NG 133 KM z B4 i NG 136 KM z B3. Jesteś mi to w stanie potwierdzić quattroBandit? W ETKE nie mam zamiaru zerkać, po tym jak u mnie przy zmianie zorientowałem się, że napinająca była i rolka i pompa ... ahh te niemieckie ASOquattroBandit pisze: napinaczem jest pompa wody, rolka jest jedynie prowadząca. Co więcej?
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
Nie spotkałem się z metalowymi obudowami, chyba, że mowa o b2. A różnice w NG zapewne bardziej polegały na ekologii podobnie jak w 7A, po prostu ekolog się dopadł zmniejszyli moc na rzecz ekologii, ot co. A czy napinanie paska się zmieniło, n ie wydaje mnie się. Wiem że NF z C3 był też napinany pompą wody
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
90 B3 kolegi BAX ma metalową osłonę rozrządu i odwrotnie napinany pasek niż u mnie w B4, tj ja mam rolką, a on pompą.quattroBandit pisze:Nie spotkałem się z metalowymi obudowami, chyba, że mowa o b2. A różnice w NG zapewne bardziej polegały na ekologii podobnie jak w 7A, po prostu ekolog się dopadł zmniejszyli moc na rzecz ekologii, ot co. A czy napinanie paska się zmieniło, n ie wydaje mnie się. Wiem że NF z C3 był też napinany pompą wody
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 965
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
ja też mam metalową obudowę paska ale wiem że u mnie był zmieniany silnik i właśnie nie wiem czy mam pompą czy rolką pasek napinający
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było
AUDI Cabrio 2.3 NG - było
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest
EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co
Biała Szczała
AUDI Cabrio 2.3 NG - było
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest
EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co
Biała Szczała
No wiec ja na pewno mam napinane pompa wody, znalazlem juz te oznaczenia na kole zamachowym bo silnik zostal wyjety! Pytanie tylko,co jesli ktos juz wczesniej rozbieral i nie zlozyl tego dokladnie tak samo,czyli kolo zamachowe wzgledem polozenia walu korbowego?
Wiem ze moge ustawic po pierwszy tlok na maxa do gory ale nie potrafie nadal znalezc jak ustawic walek rozrzadu bo poza kolem walka rozrzadu z jednym malym znaczkiem na jego wewnetrznej stronie nie widze zadnych innych znacznikow...
Wiem ze moge ustawic po pierwszy tlok na maxa do gory ale nie potrafie nadal znalezc jak ustawic walek rozrzadu bo poza kolem walka rozrzadu z jednym malym znaczkiem na jego wewnetrznej stronie nie widze zadnych innych znacznikow...
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
nie da się, specjalnie na zamachu jest jeden otwór pod śruby mocujące inaczej wywiercony, aby nie dało się źle zamontowaćkrzys_33 pisze:czyli kolo zamachowe wzgledem polozenia walu korbowego?
na kole zębatym, od wałka masz wcięcie od czoła, które musi się pokrywać w wycięciem na wewnętrznej obudowie rozrządu (tej pod kołem )krzys_33 pisze:nie potrafie nadal znalezc jak ustawic walek rozrzadu bo poza kolem walka rozrzadu z jednym malym znaczkiem na jego wewnetrznej stronie nie widze zadnych innych znacznikow...
na zdjęciu pomimo że to 7A to rozrząd jest identyczny, widać wcięcie na porywie zaworów z którym musi się licować wcięcie na kole zębatym z wałka
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
no i znowu ktos moze pomyslec ze jestem jakis niedorozwiniety czy co,ale az specjalnie jeszcze polecialem obejzec wszystkie pokrywy i obudowy rozrzadu inie ma zadnych wciec!!! tylko czerwony marker na kole walka i wewnetrznej czesci oslony,ale to mogl zrobic akurat kazdy...
Co do kola zamachowego to faktycznie rozstaw srub jest nierownomierny
Co do kola zamachowego to faktycznie rozstaw srub jest nierownomierny
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
co to to raczej nie:)krzys_33 pisze:no i znowu ktos moze pomyslec ze jestem jakis niedorozwiniety czy co
https://audi80.pl/80-b4-23-ng-rozrzad-vt47342,30.htm
tu masz rysunek jakiś
poczytaj też TEN wątek, bo jest chyba opisany Twój problem
https://audi80.pl/b4-ng-znaki-paska- ... t27846.htm
jeszcze tu
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=105174
i jeszcze tu, w dwóch tematach jest info że znaj jest od strony głowicy (patrz ący na tył auta) i musi się licować z pokrywą zaworów...
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 95&start=0
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
no niby dobrze,ale... w wiekszosci tematow mowi sie o B4 - niby ten sam silnik ale jednak roznice sa,inne oslonu rozrzadu i sposob napinania paska-co za tym idzie domyslam sie ze znaczniki tez moga sie nieco roznic!? Ja mam B3 i jest trudniej obecnie znalezc co sensownego,ale dziekuje bardzo,bo kazda drobna nowa informacja sklada mi sie w jedna kompletniejsza calosc:)
Dzis juz pozno by sprawdzic kolejny cynk ale jutro postaram sie zerknac bo wydaje mi sie ze ten moze byc trafiony
Dzis popatrzylem i ja mam takie male okienko w tylnej czesci obudowy rozrzadu z malutkim znacznikiem-jak sie domyslam to ma on sie pokryc ze znacznikiem na tylnej czesci kola walka rozrzadu pytanie tylko czy w takim polozeniu pierwszy tlok bedzie w gornym polozeniu czy nie?
teraz caly silnik jest w szczepach-czekana wymiane uszczelniacza walu korbowego,potem trza to z powrotem wlozyc do auta calosc wraz z now przygotowana glowica poskladac w jedna calosc i potem bede sie bawic w ustawienie rozrzadu i zaplonu:)
Mam nadzieje ze mi sie uda-jest to moj pierwszy w zyciu remont silnika:P
Dzis juz pozno by sprawdzic kolejny cynk ale jutro postaram sie zerknac bo wydaje mi sie ze ten moze byc trafiony
Dzis popatrzylem i ja mam takie male okienko w tylnej czesci obudowy rozrzadu z malutkim znacznikiem-jak sie domyslam to ma on sie pokryc ze znacznikiem na tylnej czesci kola walka rozrzadu pytanie tylko czy w takim polozeniu pierwszy tlok bedzie w gornym polozeniu czy nie?
teraz caly silnik jest w szczepach-czekana wymiane uszczelniacza walu korbowego,potem trza to z powrotem wlozyc do auta calosc wraz z now przygotowana glowica poskladac w jedna calosc i potem bede sie bawic w ustawienie rozrzadu i zaplonu:)
Mam nadzieje ze mi sie uda-jest to moj pierwszy w zyciu remont silnika:P
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
Glowica juz dawno sciagnieta,ogolnie wzystko jest juz w drobnym maku!Moje zapytanie ma o tyle powod ze jak zaczne wszystko skladac do kupy to rozrzad bedzie wymagal ustawienia-no chyba ze sa magicy ktorzy remontuja silnik i potem wszystko skladaja bez najwieszych problemow?
ja nie moglem znalezc i zrozumiec wskazowek co do jego ustawienia wiec pytam na forum...dzieki temu juz raczej wszystko mam poukladane-jak bedzie to sie dopiero okaze
ja nie moglem znalezc i zrozumiec wskazowek co do jego ustawienia wiec pytam na forum...dzieki temu juz raczej wszystko mam poukladane-jak bedzie to sie dopiero okaze
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
oj z igły widły robisz, jak masz w drobnym maku silnik to problem z głowy
powodzenia i miłej zabawy <ok>
powodzenia i miłej zabawy <ok>
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
wlasnie na odwrot,probuje wszystko sobie uproscic,zeby jak juz zaczne wszystko skladac calosc poszlami latwiej-dla tego szukam brakujacej mi wiedzy juz teraz,a nie pozniej
[ Dodano: 2014-08-20, 20:21 ]
No wiec silnik poskladany wedlug wskazowek i tutaj dzieki panowie za wskazowki ktorych szukalem
Auto uruchomilo sie,samoregulatory zaklekotaly ale zeby calkowicie ucichly to wlasnie nie - i tu pytanie po jakim mniej wiecej czasie ucichna?
fazy zaplonu chyba dobrze byly ustawione bo nie bylo wiekszego problemu z odpaleniem... niestety jest inny problem- po ok 3minutach zaczelo sie dymic zgdzies z okolic kolektora wydechowego,a glowica sie dosc mocno nagrzala w tym czasie!!! Czy ktos ma pojecie co moze byc przyczyna?
[ Dodano: 2014-08-21, 21:49 ]
Dodaje link z video na ktorym slychac prace silnika po uruchomieniu,nie tak od razu po uruchomieniu,ale jakies 5 minut pozniej Meczy mnie caly czas ten lomot dochodzacy gdzies z wewnatrz?! Jakies pomysly???
Grzanie sie silnika/gglowicy chba juz rozkminilem-prawdopodobnie nie do konca odpowietrzony uklad chlodzenia...
link na YT
[ Dodano: 2014-08-25, 01:08 ]
Czy istnieje taka możliwość, że pomylenie się o jeden ząbek przy ustawieniu rozrządu może spowodować zderzenie się tłoka z zaworem? Bo to by mogło tłumaczyć owy hałas występujący w moim przypadku, ale żeby zaraz tylko jeden ząbek???
[ Dodano: 2014-08-20, 20:21 ]
No wiec silnik poskladany wedlug wskazowek i tutaj dzieki panowie za wskazowki ktorych szukalem
Auto uruchomilo sie,samoregulatory zaklekotaly ale zeby calkowicie ucichly to wlasnie nie - i tu pytanie po jakim mniej wiecej czasie ucichna?
fazy zaplonu chyba dobrze byly ustawione bo nie bylo wiekszego problemu z odpaleniem... niestety jest inny problem- po ok 3minutach zaczelo sie dymic zgdzies z okolic kolektora wydechowego,a glowica sie dosc mocno nagrzala w tym czasie!!! Czy ktos ma pojecie co moze byc przyczyna?
[ Dodano: 2014-08-21, 21:49 ]
Dodaje link z video na ktorym slychac prace silnika po uruchomieniu,nie tak od razu po uruchomieniu,ale jakies 5 minut pozniej Meczy mnie caly czas ten lomot dochodzacy gdzies z wewnatrz?! Jakies pomysly???
Grzanie sie silnika/gglowicy chba juz rozkminilem-prawdopodobnie nie do konca odpowietrzony uklad chlodzenia...
link na YT
[ Dodano: 2014-08-25, 01:08 ]
Czy istnieje taka możliwość, że pomylenie się o jeden ząbek przy ustawieniu rozrządu może spowodować zderzenie się tłoka z zaworem? Bo to by mogło tłumaczyć owy hałas występujący w moim przypadku, ale żeby zaraz tylko jeden ząbek???
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga