Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90 B3 1,6TD SB] Uszczelka pod głowicą??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 21:08

Ta na wale korbowym. Juz wiem co sie stało. Jakiś kanalik doprowadzajacy smarowanie do tej panewki musiał sie zadkać i panewka poprostu sie zatarła i porysowała mi trochę wał. :-x Mam teraz pytanie:

Co zrobić żeby mieć pewność ze te kanaliki są przetkane. Chcę wziąść sprężarkę i przedmuchać je. Da rade??

A po drugie co zrobić z wałem. Czy trzeba koniecznie go szlifować :?: Reszta panewek jest dobra.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 22 maja 2007, 21:45

sprężarka powinna pomóc... ale nie jestem pewny czy bez szlifu sie obejdzie ... już kiedyś spróbowałem ale w benzynie waliła jakiś kilometr nie więcej i założyłem nowe paneweczki, kanały olejowe 100% drożne i było ok ale tylko przez jakies 300 km :-/ ... i niestety bez szlifu sie nie obyło ... pozdro!!!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 21:47

No właśnie kurcze też sie tak obawiam. Ewentualnie dał bym szlif tylko tego jednego korbowodu, bo reszta jest ok, zero luzów. Lipa jak nie wiem, przez taka głupote tyle roboty mam :cry:

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

zonk !!!!!!!!!!!!!

Post autor: McGiver » 22 maja 2007, 22:00

Labiel pisze:Dziś rozebrałem silniczek. Co do szuczelki to trudno powiedzieć. Byc może miała też gdzieś przedmuch, ale trudno to wyczuć. Natomiast to co odkryłem to walnięta jedna panewka na wale. Stąd to walenie było. Głowice oblukałem i jest jeszcze wzlędna. Mam nadzieje że ta napewka to jedyna usterka. jutro złoże i zobaczę co i jak.

majster daj głowice do sprawdzenia na szczelność na kanały wodne bo może być tak że masz pękniętą jeśli nie widać nic na uszczelce, przyjrzyj sie dokładnie uszczelce na pierścieniu na garze na którym wywaliło ci panewkę i obejrzyj dokładnie komorę wirową czy jest nienaruszona. Ja stawiam, że posprężało ci troszkę płyn chłodniczy i panewka sie poddała bo silniczek ma już swoje latka. Koniecznie daj nowe szpile do głowicy jak będziesz składał motorek. A kanaliki olejowe z niczego sie same nie zapychają chyba że ktoś jeździ na kujawiaku albo czymś podobnym. Wał do szlifu wszystkie czopy korbowe a nie jeden, bo i tak kupisz tylko panewki w kompletach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 22:07

Ale panewka to sie poprostu zatarła. Innego wyjścia jak brak smarowania to nie ma.

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 22 maja 2007, 22:10

Ale panewka to sie poprostu zatarła. Innego wyjścia jak brak smarowania to nie ma.
obróciło panewke czy nie? i na jakim oleju śmigasz, bo z tego co pisałeś wczesniej to wymieniałeś go niedawno wcześniej i teraz masz taki cyrk. na którym garze ci ją zatarło?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 22:19

Niestety panewke obruciło :cry: Olej to Mobil. Jest to trzeci gar licząc od przodu samochodu.

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

i moja racja :)

Post autor: McGiver » 22 maja 2007, 22:31

panewkę ci wpierw przeciążyło a dopiero potem obróciło i pozabijało ci kanały olejowe w wale topiącym się stopem panewkowym i wierz mi że na tym właśnie garze masz uszkodzenie bądź uszczelki bądź głowicy. W tych silnikach pękają tez bloki miedzy otworem na szpilkę głowicy a gładzią cylindra. Przeleć papierkiem z kostka blok, na czysto , potem benzynką i dokładnie przyjrzyj się i przeleć cały blok koło otworów paznokciem czy nie ma gdzieś pęknięcia.

[ Dodano: 2007-05-22, 22:32 ]
Labiel pisze:Olej to Mobil.
ja tego szmelcu nie leje, zwłaszcza wersji z supermarketów, kilka silników już robiłem po tym oleju zakupionych w makro albo innym wielkopwierzchniowcu. Jak wchodziłem w oleje zrobiłem wielki wywiad co do nich, został tylko jeden olej tzw. KLASY 0 - Midland. To mogę powiedzieć jest olej o jakim marzy każdy silnik, sam na nim jeżdżę a przetestowałem na swojej niuńce sporo wynalazków i dla midlanda nic nie dorówna

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2007, 22:40

Przyglądałem się tym otworką którymi dostaje sie olej na panewke. Nie były niczym przytkane, przynajmniej tutaj blisko, bo nie wiem jak tam dalej :-| Jutro wszystko sprawdze, przedmucham i zobacze :-(

Awatar użytkownika
grzesiek.sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
Lokalizacja: Gdynia Witomino

Post autor: grzesiek.sz » 23 maja 2007, 06:50

Może zasugeruję żebyś robił fotki przyda się dla potomności [sam zamierzam kupić 1.6TD]

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2007, 13:08

Fotek nie robiłem bo stwierdziłem że nie ma sensu. Aparat mam jedynie w telefonie komórkowym, więc nie zawsze jakość jest dobra, a po za tym to mam juz zdjęcie prawie każdej części tego auta. :-D Obecnie przygotowuje dokładne fotostory wymiany pompy wodnej. Powoli już kończe, ale jeszcze troche do zrobienia jest. W wolnej chwili dokończe.

Co do silnika. Z wałem narazie nic nie robiłem. Trochę sie porysował, ale zobaczymy co to będzie. Narazie chodzi dobrze. Pojeżdże troche i zobaczę co się będzie działo.

Awatar użytkownika
grzesiek.sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
Lokalizacja: Gdynia Witomino

Post autor: grzesiek.sz » 23 maja 2007, 13:11

to czekam na fotostory :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga