Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI]czujnik temperatury

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 28 sty 2010, 15:37

podepne sie pod temat a jezeli wiatrak włącza sie bez względu na temperature???? auto stalo okolo pol godziny w jednym miejscu(wentylator wlaczyl sie bo temperaturra miala tam okolo 90) w garazu bo podlaczylem VAG i potem juz koniec caly czas sie wlacza ..

podejrzewam ze to moze czujnik temp w chlodnicy bede musial odlaczyc ten czujnik i zobaczyc co bedzie sie dzailo lecz nie teraz bo za oknem zawierucha:D
Nieważne czym jeżdzisz , wazne jest jak tym jeżdzisz...

Polecam usługi tej firmy :

www.czystotu.com

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sty 2010, 15:48

ostatni miałem to samo.wiatrak włączył się i już nie przestał się obracać.winny jest czujnik w chłodnicy.wymiana trwa 5 minut.wystarczy go odkręcić i szybko wkręcić nowy by dużo płynu nie wyleciało.potrzebny do tego klucz 30mm nasadowy tylko głęboki by wtyczka czujnika w niego weszła lub lepszym rozwiązaniem jest klucz rurowy...

szuma2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2009, 19:01
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: szuma2 » 09 lut 2010, 17:42

dpodepne sie do tematu i mam pytako moje 1z rozgraewasie ok 15 km do 90 st ale moze oszukuje czujnik i moje pytanko przy odpowietrzenia uksłdauzegar wskazywał 100 st ale wiatraki sie nie załączyły i odpiołem wtyczke od czjnika tego w chłodnicy i na krótko wentylatory odpalaja bardzo ładnie 1 i 2 bieg i moje pytanie to czy jak wskazuje temperature wolno bo wolno ale do góry idzie a wiatraki sie nie załaczaja to czujnik jest sprawany czy nie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lut 2010, 19:36

szuma2 pisze:moje pytanie to czy jak wskazuje temperature wolno bo wolno ale do góry idzie a wiatraki sie nie załaczaja to czujnik jest sprawany czy nie
Jedyny pewny sposób żeby się o tym przekonać to wykręcenie czujnika wentylatorów w chłodnicy i włożenie do kubeczka na gazie .Grzejesz wodę mierzysz temp.jakimś termometrem choć i na oko da radę .Do styków jakiś miernik sprawdzajcy przejścia .Przy ok 95 stopniach czujnik powinien zamknąć obwód.Załączenia drugiego biegu czyli 105 stopni tą metodą nie udało mi się uzyskać bo woda w uladzie otwartym gotuje się już przy 95 st..Metoda wymagająca troche zabawy i dla cierpliwych .Najprościej i najszybciej kupić drugi czujnik
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

donald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lut 2010, 18:33

Post autor: donald » 09 lut 2010, 20:04

To i ja się podepnę. U mnie problem polega na tym, że przy temperaturach poniżej 15 st, wskaźnik wewnątrz ani drgnie a przy wyższej temperaturze otoczenia dochodzi max do 50st.
Na początku nie pokazywał wcale ale pomogła wymiana paska na pompie wody. A teraz to już nie wiem co się dzieje. :-| I nigdy nie słyszałem żeby mi się wentylatory załączyły.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lut 2010, 20:14

donald pisze:U mnie problem polega na tym, że przy temperaturach poniżej 15 st, wskaźnik wewnątrz ani drgnie a przy wyższej temperaturze otoczenia dochodzi max do 50st.
Termostat ci się nie domyka .Sprawdz dolną rurę przy chłodnicy.Ma być zimna do 87st.o ile termostat trzyma w co wątpię .Podkreślam ZIMNA bo jak bedzie chociaż lekko ciepła to termostat nie trzyma.A pasek raczej nie ma tu nic do rzeczy bo gdyby był lużny to raczej by ci się bardziej grzał a nie niedogrzewał
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 lut 2010, 22:25

MUNIOR pisze:Załączenia drugiego biegu czyli 105 stopni tą metodą nie udało mi się uzyskać bo woda w uladzie otwartym gotuje się już przy 95 st.
wystarczy zastosować płyn który wrze w większej temperaturze a nie wodę <ok>

donald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lut 2010, 18:33

Post autor: donald » 10 lut 2010, 12:30

MUNIOR pisze:Termostat ci się nie domyka .Sprawdz dolną rurę przy chłodnicy.Ma być zimna do 87st.o ile termostat trzyma w co wątpię .Podkreślam ZIMNA bo jak bedzie chociaż lekko ciepła to termostat nie trzyma.A pasek raczej nie ma tu nic do rzeczy bo gdyby był lużny to raczej by ci się bardziej grzał a nie niedogrzewał
OK dzięki jak tylko zacznę chodzić to posprawdzam i napiszę co się działo, a tylko, że wskaźnik temp nie działa jak należy, ale zobaczę.

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 17 sie 2010, 20:45

Witam

mam pytanko

dziś jadąc autkiem zauważyłem w pewnym momęcie ze temp. na wskażniku wynosi 100 stopni...
wiec czym prędzej zjechałem na bok, podnoszę maskę a tu cisza...wentylatory ani drgną...

po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu temp wskoczyła juz na 90 ...

troszkę więc pojeździłem wykorzystując mocno zakres obrotów :mrgreen: i po jakimś czasie kiedy lekko przekroczyłe 90 st. wiatraki włączyły się jak zwykle..

1 w związku z tym podejrzewam ze zaczął szwankować czujnik wskazania temp. ten 3 pinowy-czy mam rację??

2 czy przy wymianie owego czujnika trzeba spuszczć płyn??
A'trakcyjna U'dana D'ynamiczna I'ntrygująca... po prostu AUDI.

My fire truck

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 sie 2010, 21:00

nie nie trzeba tylko poczekaj aż wystygnie, czujnik masz w króćcu przy głowicy 10-15 minut i wymieniony
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 19:40 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 18 sie 2010, 15:47

gibaj pisze:nie nie trzeba tylko poczekaj aż wystygnie, czujnik masz w króćcu przy głowicy 10-15 minut i wymieniony

chyba jednak trzeba troszke spuścić bo po wyjęciu płyn leci :-P
A'trakcyjna U'dana D'ynamiczna I'ntrygująca... po prostu AUDI.

My fire truck

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 sie 2010, 19:42

no to co że wyleci jak chce ci się bawić i spuszczać wszystko to twoja sprawa bo wymiana trwa szybko także wyleci ci najwyżej 2-3 setki płynu ,aha i nie zapomnij o oringu bo czasem wyjdzie razem z czujnikiem a czasem zostaje w króćcu <ok>

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 18 sie 2010, 19:48

wyczytałem ze
"oryginał ma numer 053 919 501A a tu przykład zamienników BERU 0824121176, FACET-EPS 1.830.533, FAE 34220, TOPRAN-Hans Pries 101 027 - 053919501A, VEMO V10-72-0911"

Tylko nie wiem który kupić bo koledzy przestrzegają przed kupnem taniego włoskiego shitu...
a koleś ze sklepu zaoferował mi TOPRAN w cenie 25 PLN
czy on aby nie będzie z gatunku shitowatych??

pozdrawiam
A'trakcyjna U'dana D'ynamiczna I'ntrygująca... po prostu AUDI.

My fire truck

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 sie 2010, 20:06

słuchaj ja kupiłem za 15zł i śmiga a mam kumpla co kupił za 30 i jest kiszka bo pokazywał mu jakieś cuda że teraz komp. w te upały włączał mu świece :shock: także to loteria albo będzie dobry albo lipa :roll: wymienisz to patrz jak reaguje

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sie 2010, 20:32

Na pewno nie ten
betek83 pisze:TOPRAN-Hans Pries 101 027 - 053919501A,
Lepszy już "włoski schit'' Topran króluje w sklepach bo najwięcej się na nim zarabia(powinni jeszcze dopłacać jak ktoś kupi to g..no ) ,jakość tego czegoś żadna :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga