Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

ARTI2012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 2012, 19:58

Post autor: ARTI2012 » 16 paź 2013, 20:15

witam prosze o opis z zdjeciami jak czyscic i rozebrac nastawnik potencjometryczny audi b4 na boschu 94 rok. . bo w zawor przelewowy byl caly zatkany w opilkach i nie szlo paliwo i pewnie nastawnik tez jest zabrudzony bo szarpie na niskich obrotach a żadnego bledu niema tym bardziej nastawnika. brak jakiego kolwiek bledu .

[ Dodano: 2013-10-16, 20:15 ]
witam prosze o opis z zdjeciami jak czyscic i rozebrac nastawnik potencjometryczny audi b4 na boschu 94 rok. .
ARTI

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 16 paź 2013, 20:26

Potencjometryczny raczej nadaje się do wymiany niż czyszczenia, ale niech podpowiedzą inni.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 16 paź 2013, 20:34

Dokładnie tego nie wyczyścisz już tylko wymiana Cie ratuje na inny ale jak Ci pompa tak opiłki produkuje to i regeneracja pompy lub wymiana na inna
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 paź 2013, 20:35

ARTI2012 pisze:witam prosze o opis z zdjeciami jak czyscic i rozebrac nastawnik potencjometryczny audi b4 na boschu 94 rok.
Zapomnij że go rozbierzesz i bedzie się po tym nadawał do złożenia :roll: konstrukcja nie pomyślana do rozbierania :-P ...palca ze stozka nie zdejmiesz ,a bez tego nie przejdziesz dalej .Są na pewno osoby którym sie udało go rozebrać ,ale zapewne wymagało to wiele zachodu ,pomysłowosci i czasu .A jak ci się jakims cudem uda ,i zrobisz takowy opis ,to bedzie to pierwszy jaki zaistnieje ;-) A pompa jak produkuje opiłki ,to już szrot i możesz szukać drugiej , bo nic już nie uratuje podtartej pompy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ARTI2012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 2012, 19:58

Post autor: ARTI2012 » 19 paź 2013, 18:50

CZY jest jakis sposób na sciagnecie tego palca ze stozka z nastawnika potencjometru oczywiscie !!!! audi b4 bosch.albo jakos mozna wyjac te sitko na dole w nastawniku??? do przeczyszczenia lepszego ???? :) do sprawdzenia jego i co w srodku wazne pomocy
ARTI

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 paź 2013, 20:53

ARTI2012 pisze:CZY jest jakis sposób na sciagnecie tego palca ze stozka z nastawnika potencjometru oczywiscie !!!! audi b4 bosch.albo jakos mozna wyjac te sitko na dole w nastawniku??? do przeczyszczenia lepszego ???? :) do sprawdzenia jego i co w srodku wazne pomocy
Odpowiadamy Ci ,produkujemy się ...A Ty :?: ...jakbyś tego wcale nie czytał ,tylko ciągle swoje :roll: Chłopaku ,to co chcesz zrobic ,to Mission Impossible ,nie tacy mądrzy próbowali :roll: nie rozbierzesz tego ,a jak już by ci się to jakimś cudem udało ,to na pewno nie złożysz ,bo nie znasz zakresów opornosci ,jakie muszą być zachowane ,dla poprawnej pracy nastawnika 8-) odpuść wiec to sobie ,i poszukaj sprawnego nastawnika potencjometrycznego ...akurat wiem że kolega bozmek, ma w idealnym stanie ,bo sam go demontowałem w czasie przekładki na indukcyjny
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 20 gru 2015, 13:48

witam

Mam takie oto pytanko.Czy do regulacji rsw muszę wyciągać cały nastawnik czy tylko wystarczy jak ściągnę pokrywkę?
Pytam ponieważ napięcie wynosi ok 1,400v. i wolno mi schodzi z obrotów silnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2015, 14:51

harry6665 pisze:Czy do regulacji rsw muszę wyciągać cały nastawnik czy tylko wystarczy jak ściągnę pokrywkę?
Próbuj po odkręceniu samej pokrywy ...choć moim zdaniem niepotrzebne ryzyko ,bo mozna połamać dość delikatne "ramie" RSW ,a jak połamiesz ,to raczej nic z tym już nie zrobisz i nastawnik do wymiany.
harry6665 pisze:Pytam ponieważ napięcie wynosi ok 1,400v.
Po zapłonie 1,400v :shock: No podziwiam "miszcza " który tak ustawił :roll: nawet bez vaga ,na oko mozna bez problemu zmiescić się pomiedzy 0,700 -0,800v,wystarczy przyjrzeć się jak ramię siedzi w orginale ...ale żeby 1,400 ustawić ,to trzeba mieć już wadę wzoku i w ogule nie zwracać uwagi co się robi ;-)
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, 14:58 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 20 gru 2015, 14:55

no nie wiem jak i kto to ustawiał wcześniej.Może to być objawą wolno spadających obrotów w całym zakresie pracy silnika?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2015, 15:02

harry6665 pisze:no nie wiem jak i kto to ustawiał wcześniej.Może to być objawą wolno spadających obrotów w całym zakresie pracy silnika?
Przy RSW po zapłonie 1,400v ,mogą być różne cuda ,sam nie wiem jakie ,bo nigdy takiej hardkorowej wartości RSW ,nie widzialem :roll: Choć przy tak zawyżonej wartości ,dawka będzie zaniżona ,wiec powinny być problemy z odpaleniem i niemocą auta ...No chyba że ktoś czepił się" wzorca " ,po drugiej stronie ramienia RSW i wtedy będa cyrki .Tego ''wzorca " nie wolno w żadnym wypadku ruszać ...jak ktoś to ruszył ,to prawidłowe ustawienie RSW ,nie jest możliwe.Tzn.jest ,ale musimy mieć drugi ori nastawnik i pobawić się dłuższą chwilę w sprawdzanie zakresu pracy ori nastawnika i ustawianie ''pod niego" ,tego rozkalibrowanego .Kilka razy się w to bawiłem,bo różne mi się nastawniki trafiały i trochę zabawy z tym jest .Zwykle jednak nikt się wzorca nie czepia ,wiec ustaw 0,72 -0,74 i powinno być ok
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 20 gru 2015, 19:29

no chyba że źle kompem zmierzyłem
Mam autophixa i z tego co wiem to jest tak samo0 jak na vagu. grupa 001 i trzecia pozycja.
Auto trochę słabo pali na zimnym.No i po paru sekundach spadają obroty przy odejmowaniu gazu.A tak to silnik przacuje równo

[ Dodano: 2015-12-20, 19:29 ]
Jest jeszcze taki problem z mocą tego silnika.Nie czuć żeby zbierał się od dołu.Dopiero przy wyższych obrotach zbiera sie.Też może to być wina ustawienia rsw

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2015, 21:13

harry6665 pisze:Jest jeszcze taki problem z mocą tego silnika.Nie czuć żeby zbierał się od dołu.Dopiero przy wyższych obrotach zbiera sie.Też może to być wina ustawienia rsw
Toż napisałem że przy zawyzonym RSW ,nawet już przy 0,800v po zapłonie ,auto wyrażnie słabnie ....przy 1,400v będzie już konkretny muł i problemy z rozruchem zimnego silnika gwarantowane ...poza tym na moc ma wpływ wiele innych parametrów ,a jeden z ważniejszych to ciśnienie doładowania i moment w którym się pojawia ...pożądany to jak najwczesniej ,wtedy nie ma żadnych "dziur " w przyspieszaniu.Ale tym można się zająć dopiero po doprowadzeniu napięcia RSW i innych parametrów ,jak kąt wtrysku i dawka , do normalnych wartości
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 26 gru 2015, 17:09

ok. jutro się tym zajmę i dam znać jak to poszło.Mam nadzieje że jak ustawie rsw to wróci wszystko do normy

[ Dodano: 2015-12-26, 17:09 ]
WITAM
Rsw ustawione na 0,72v dawkę ustawiłem na 3,5 tak wcha cię 3,8 a kąt wtrysku na 55 stopni i nie stety dalej wolno schodzi z obrotów.
co będzie tego przyczyną

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2015, 21:35

harry6665 pisze:Rsw ustawione na 0,72v dawkę ustawiłem na 3,5 tak wcha cię 3,8 a kąt wtrysku na 55 stopni i nie stety dalej wolno schodzi z obrotów.
co będzie tego przyczyną
Skoro dawka tak jak piszesz ,to cudów nie ma ...coś nadal jest nie halo ...albo rozkalibrowany nastawnik (ktoś bezmyslnie ruszył "wzorzec ",czyli "blaszkę " po drugiej stronie ruchomego ramienia,której w żadnym wypadku nie wolno ruszać :!: ) ,albo uszkodzony czujnik temperatury płynu ,ewent.paliwa ...ale przeciaż masz vaga ,to chyba temperatury sprawdziłeś :?: bo od takich podstawowych rzeczy nalezy zawsze zaczynać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 26 gru 2015, 23:39

nie mam waga tylko inne urządzenie.ogólnie błędów nie mam żadnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga