Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 07 sty 2008, 23:07

kyjo pisze:Ktos przedtem wspomniał że zalał MOBIL formula S 10W/40 i powiedział że lipa więc też sie dziwie wspamniał że dał za niego 60 zł to niewiem gdzie go kuipił ja dałęm 90
to ja kupiłem i więcej nie kupie, gdzie kupiłem w hurtowni JC za bodajże 63 bańka 4l. oczywiście z moim rabatem
kyjo pisze:wg API SJ/SL/CF oznaczenia jedne z najwyższych więc czemy lipa zrobiłem już na nim ok 2 tyś i nie widze nic nie pokojącego mróz -15 i pali od strzała

ja też po ok tyś zaglądam na miarkę a ten jeszcze żółty rozumie w benzynie ale dieslu, jakiś innych zastrzeżeń nie mam, jutro sprawdze jak cenowo ma się formule S do super S. A ten bum z tym olejem zaczął się jakieś 4 miechy temu wcześniej był droższy.
nie wiem kto go rozlewa, ale od zawsze jeździłem na mobilu i kiedyś to on kosztował ponad 100 a teraz półsyntetyk mobila jest najprawdopodobniej tańszy od mineralnego.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 sty 2008, 23:14

MARCIN 80B4, to niewiem może jakąślipną serie dostałeś czy co u mnie jak narazie wszystko jest w porządku zobaczymy co będzie za pare tyś km bo jeszcze nawet nie musiałem ani grama dolewać :lol:

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 08 sty 2008, 07:51

jasiekddd pisze:
szantis pisze:1. Do czego stosowany jest Hipol ?
2. Co znaczy porządny olej ?
3. Proszę o wytłumaczenie pojęcia olej średniej klasy. Może porównanie parametrów fizykochemicznych Mobila 1 i Platinum...
4. Nie jeżdziłem LT zawodowo, ale widziałem na warsztacie LT z "niskimi"przebiegami z silnikami do remontu (niezaleznie od zastosowanego oleju).
1.Hipol jak juz ktoś wspomniał jest to staroczesny olej przekladniowy, ja go stosuje do smarowania łańcucha w pile spalinowej 8-)
2. Jest to taki olej, ktory zapewnia dobrą ochronę i smarowanie silnika w (porownaniu z innymi olejami) sam niedawno zalałem Mobil
3.???
4. co ma piernik do wiatraka?. Przecież nie tylko olej ma wpływ na zuzycie silnika! moze byc zalanu najlepszy olej ale jesli np. jest go za mało albo rzadko wymieniany to i tak zajeździc silnik. bo wiadomo ze np. Lt-ki jesli jezdza w firmie to nikt o nie nie dba jak o swoj samochod. albo jesli jest jezdzony ostroznie i zadbany to i 900tys. najechane nie dziwi.

Proszę potraktować ton mojej wypowiedzi ...nazwijmy to ironiczny ;)

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 23 sty 2008, 10:50

Ja jestem wielkim zwolennikiem Castrol Magnatec półsyntetyk do silników TDi, wymieniam go średnio co 8 tys km, nic mi nie cieknie i nie ubywa! Po prostu super olej!

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 23 sty 2008, 15:00

Ja się zastanawiam nad zmianą. Czy warto zmienić Mobil Super S 10w40 na Castrol Magnatec 10w40 (oba do diesla). Który jest lepszy? Różnica cenowa chyba jest niewielka...

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 23 sty 2008, 15:22

Magnatec ma specjalny filtr magnetyczny, który osadza się na tłokach i nie ma przez to suchego tarcia przy zimnym rozruchu.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 23 sty 2008, 15:28

mar0z pisze:Który jest lepszy? Różnica cenowa chyba jest niewielka...
Magnatec jest lepszy a różnica w cenie ok 50% magnatec droższy

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 23 sty 2008, 15:50

Może i jest droższy, ale naprawdę warto, silniczek pięknie pracuje, zadnych metalicznych dźwięków nie słychać. Silnik pomimo 300 tys przebiegu w tym 100 tys km na Magnatecu nie bierze nawet odrobiny oleju! Naprawdę polecam.

Uważam, że na takich elementach jak olej, zawieszenie, płyny, klocki itp nie powinno się oszczędzać.

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 23 sty 2008, 16:09

Panowie,o co ta kłótnia? Przecież jak ktoś chce wlać mineralny,to nic go nie przekona.
W swoim bolidzie miałem info,że Niemiec wlewał 10W40.Nigdy w takie rzeczy nie wierzyłem i nie będę wierzyć.Przecież niemcy też kombinują,żeby sprzedać auto.Na początku wlałem 10W40 Lotosa. Po następnej wymianie Shell 5W50.A teraz Mobil1 0W40.Trochę mnie olej kosztował,ale odgłosy pracy-bezcenne.Denerwuje mnie jeszcze jedna sprawa-gdy ktoś mówi,że większy przebieg samochodu wymaga tego,żeby zmieniać olej na półsyntetyk,potem mineralny....bo przebieg. Totalna bzdura.
Przykład? Mój kolega ma Pugota 206,przebieg 150 tys.km.Serwis stwierdził,że należy zmienić olej na półsyntetyk /wlewany był pełny/.Silnik nie bierze oleju.Na pytanie :dlaczego? odpowiedź: bo spory przebieg.

ijo_86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 18 paź 2007, 21:24
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: ijo_86 » 08 lut 2008, 21:26

Ja również zastanawiam się nad wymianą oleju, niestety nie wiem jaki olej był wlewany przez poprzedniego właściciela z ks serwisowej wynika że był to półsyntetyk ale jakiej marki i czy napewno był półsyntetyczny to nie wiem (w końcu papier może przyjąć wszystko). Ogólnie rzecz biorąc to zastanawiałem się nad zalaniem go mineralnym bo troche się "poci" ale znowu słyszałem że to normalne w 80tkach więc mam problem. myslalem żeby zalać go półsyntetycznym castrolem magnatec diesel czy to dobry wybór? w mojej audi znajduje się silniczek 1,9 D (1Y) ile będe potrzebował oleju żeby zalać ten silniczek wraz z wymianą filtra?

Awatar użytkownika
Mentor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2007, 20:26
Lokalizacja: Sokolniki Las

Post autor: Mentor » 08 lut 2008, 21:41

I ja dorzucę swe trzy grosze.


Pytacie o Mobil ... Jego zalety ... Otóż, z własnego doświadczenia wiem, że jeśli garażujemy nasze auto pod chmurką w zimę (-15*C i mniej) w skrzyni biegów jest wręcz galareta, w silniku podobnie. Jeśli wlejemy Mobil, jego konsystencja nie wiele różni się przy +25*C, jak i przy -15*C. Co ważne dla silnika, szybciej olej dotrze do np. hydraulicznych popychaczy. Wydłuża żywotność, itp, itd. W Polonezie (moje poprzednie auto) przy silniku 1,6 MPI (wielopunkt, nowocześniejszy niż w niejednej 80tce ;)) który cały czas zalewany był Mobilem 5W40, nie zauważyłem żadnych ubytków, a auto ma najechane 250k km i 11 lat ;))


Pozdrawiam

irass1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:35
Imię: Irek
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: irass1 » 07 kwie 2008, 14:36

Mam ojej 10W40 Mobil Delvac - moge zalać nim Niunie ?

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 07 kwie 2008, 19:42

OK. To jak to będzie z przejściem z mineralnego na półsyntetyk albo pełny w przypadku gdy autko wcześniej jeździło na mineralnym. Miałem benzyniaka który jeździł na mineralnym i nie zmieniałem na półsyntetyk czy pełny syntetyk dlatego ze słyszałem opinię że rzadszy olej wypłucze nagary i silnik się zapitoli :?:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 kwie 2008, 20:32

wiadomo ale tudbodiesel nie powinien byc na mineralnym ze względu na turbo które sjest smarowane olejem. poprostu jak miałeś minerala to zagrzej porządnie olej i spuść go i oczywiście wiltr do wymiany to wszystko a o reszte nie nie bój ;-)

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 07 kwie 2008, 22:08

Więc tak... chciałbym się nacieszyć moim nowym nabytkiem ale nie chcę nic zepsuć. Więc nie chciałbym załatwić silnika zmianą oleju. Autko od lat jeździ na mineralnym. Mam się nie przejmować i po prostu wymienić na półsyntetyk :?:

[ Dodano: 2008-04-08, 06:53 ]
Tak na mój "chłopski" rozum to chyba po zalaniu półsyntetykiem troszkę wcześniej dokonam drugiej wymiany oleju bo ten na pewno się zabrudzi pozostałościami po mineralnym :?:

Na koniec... Mam zmieniać z mineralnego na półsyntetyk czy nie. Jak pisałe autko od lat jeździ na mineralnym Castrolu 15W40

[ Dodano: 2008-04-08, 12:38 ]
OK. Dzisiaj zakupiłem moją niunię :) 1.9TDI 1993r. Silnik na oleju mineralnym od początku. I teraz konkretnie. Zmieniać olej na półsyntetyk bez obaw czy jednak zostawić mineralny. Silnik chodzi ładnie. Nie cieknie itd... :)

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga