Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 sie 2007, 08:18

lej do poziomu górnej granicy szorstkiego pola

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 24 paź 2007, 00:37

Sorki że odgrzebuje kotleta ale po co zakładac nowy temat ;)

Kupiłem B4 TDI i jest (ponoc) zalana Lotosem 15w40 (zgrozo!). nie wiem co za łoś wlał Lotosa ale trudno. Chce zmienic olej i po lekturze forum juz nic nie wiem... tzn czy lac minerał czy półsyntetyk. Auto ma prawie 300tys (teoretycznie) i na zimnym silniku słychac turbinke jak gwizdze. nie jakos bardzo glosno ale slychac. na ciepłym tego nie ma. dół tez jest troche spocony (pewnie miska i uszczelka pokrywy zaworków).

jezeli minerał to pewnie Mobil Diesel 15w40

ale jeżeli półsyntetyk to co? czy Mobil Turbo Diesel 10w40 czy Valvoline MaxLife Diesel?

druga sprawa ze tylko jeden gosciu sprzedaje na allegro cos takiego jak Valvoline MaxLife Diesel ( http://moto.allegro.pl/item256705758_va ... od_ss.html ) inni nie mają Diesel tylko zwykły MaxLife. Czy zaryzykowac i wziasc ten do diesla, czy zwykły MaxLife, czy moze Mobil czy moze wogóle minerał?

pomóżcie bo nie chce jezdzic na tym ścierwiarskim Lotosie i czym predzej chce wymienic olej... :-/

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 24 paź 2007, 08:38

Daras powiem Ci tak. Jakbyś wrócił na poprzednie strony miał byś juz temat z głowy. Wiec tak: Jeżeli chodzi o twój samochód to tylko i wyłącznie olej półsyntetyczny. Ole mineralny do twojego silnika to powolna śmierć turbiny jest za gęsty a kanały olejowe za wąskie i pomyśl co się wogóle może stac w zime skoro on jescze bardziej wtedy gęstnieje a półsyntetyk nie. Syntetyk natomiast jest generalnie do aut z małym przebiegiem tak do 150 - tys potem wlewamy półsyntetyk do konca żywaota mówie o silnikach TDI oczywsice. Bez obaw lew półsyntetyk ja mam molbil ! 10w40 no ale nie wiem jaki jest najlpeszy.
Odpisując na wiadomosci gdzie ludzie piszą o kopceniu z auta i przy tym obwiniają jednoznacznie turbinę to jest ie do końca tak: Mój samochód na początku jeździł ok 2 tys km na oleju minerlanym nie wiem kto gotam wlał pewnie poprzedni własciciel i wtedy kopcił na czarno następnie zmieniłem na półsystetyk i kopci na siwo. Nadmieniam iż moja turbina ma ok roku czasu od nowosci pcha samochód rewelacjnie. Chciałbym powiedziec że ustaerka jest jedna a pwoodów może byc wiele wiec ja bym osobiscie stawiał też na uszczelniacze na zaworach gdzie w audi jest to częstą usterką. U mnie kopci na czarno bo palił olej minerlany i jego skład przy spalaniu uzskuje wansie taki kolor a paląc półsyntetyk uzyskujemy własnie jasn kolor. pozdrawiam daniel20

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 24 paź 2007, 08:53

Zalej kolego maxlive 10w40 a będziesz naprawdę zadowolony tu masz opis http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=254643762

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 24 paź 2007, 09:31

dzieki za odpowiedzi ;) wleje Valvoline MaxLife ale Diesel, nie zwykły. dzwoniłem do przedstawiciela i mają taki olej w ofercie, 125zł u mnie w Gdyni. Jest tez zwykły MaxLife ale skoro jest w ofercie specjalny do diesli to czemu nie ;)

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 24 paź 2007, 13:14

Na pewno się nie zawiedziesz znajomy pomykał na castrolu edge i zmienił na valvoline po pierwszch kilometrach stwiedził że mam racje . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 24 paź 2007, 16:38

quattros pisze:Na pewno się nie zawiedziesz znajomy pomykał na castrolu edge i zmienił na valvoline po pierwszch kilometrach stwiedził że mam racje . Pozdrawiam
Zmienił olej z EDGE na VALVOLINE i po prau kilometrach co powiedział :?:

Ale ten valvoline to YO :!: :?:

Tańszy to prawda ale czy lepszy :?:

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 24 paź 2007, 19:11

kupiłem dzis Valvoline MaxLife Diesel 10w40. zobaczymy jak silnik go przyjmie przy jezdzie na mineralnym i prawie 300tys :roll:

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 24 paź 2007, 23:46

Organista18 pisze:Przecież napisałem, że półsyntetyk można lać (nie zawsze). Ale syntetyk, oj kłóciłbym się! Wlej do swojego audi syntetyk i napisz później co tam. Będzie ci ciekł wszystkimi możliwymi uszczelkami. i każdy na tym forum powie Ci coś takiego. Powodzenia. Ale nie wierzę, że jeździsz na oleju syntetycznym
Ja jakoś wlałem 0w-30 i jakoś nic sie nie dzieje chyba że Ty masz padnięty silnik to lej sobie minerlany,i powoli zbieraj na nowy silnik bo na mineralnym długo nie pociągnie.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 25 paź 2007, 16:14

kamilB4 pisze:
Organista18 pisze:Przecież napisałem, że półsyntetyk można lać (nie zawsze). Ale syntetyk, oj kłóciłbym się! Wlej do swojego audi syntetyk i napisz później co tam. Będzie ci ciekł wszystkimi możliwymi uszczelkami. i każdy na tym forum powie Ci coś takiego. Powodzenia. Ale nie wierzę, że jeździsz na oleju syntetycznym
Ja jakoś wlałem 0w-30 i jakoś nic sie nie dzieje chyba że Ty masz padnięty silnik to lej sobie minerlany,i powoli zbieraj na nowy silnik bo na mineralnym długo nie pociągnie.
Tez mam pełny syntetyk Castrol Edge i póki co nie zmieniam na inny 8-)

Awatar użytkownika
sliszew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Post autor: sliszew » 25 paź 2007, 20:11

Od 2 tygodni posiadam A4 2,5 Tdi V6 i tez nie mam pojecia jaki byl zalany wczesniej olej,na forum a4 czytalem o oleju MOTUL,tutaj takiego nieznalazlem.bede wymienial na castrola lub mobila 10w/40 lub 5W/40 w koncu idzie zima

jakub-jakub1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
Lokalizacja: Nieledew

Post autor: jakub-jakub1 » 26 paź 2007, 16:17

Witam. Godny polecenia jest tez olej STATOIL 10W/40 jezdze na nim i naprawde nie narzekam. Wyciekow nie ma i zuzycia tez nie widac takze naprawde polecam. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 16:26

A jeszcze w sumie dodam i się spytam.

Jak wcześniej pisałem mam zalany Castrol EDGE pełen syntetyk i jak uruchamiam rano silinik to są 2 sekundy jak grają szklanki i później już ok.

Autko nie bierze oleju (od wymiany do wymiany nie dolewam pomimo).
Czy jak bym miał półsyntetyk to będzie lepiej:?: nie będzie grało rano :?:

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 26 paź 2007, 18:28

minon1, tym sie nie martw.poprostu ze szklanek spływa olej,a po uruchomieniu silnika one napełniają sie olejem i przestają stukać.

[ Dodano: 2007-10-26, 18:30 ]
u mnie w C4 2,5 tdi też szklanki pukały to wlałem do silnika taki środek o nazwie Motor-life i przestało stukać już chyba 3 lata.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 19:18

Mimo wszystko ciekawy jestem czy by nie przeszło jak bym zmienił na półsyntetyk :?: :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga