Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2016, 17:50

MarcinexB4 pisze:dawke na 2.0 ustawioną i odziwo chodził i nie telepało
Nic w tym dziwnego,bo przy 2 mg nie ma prawa telepać ... "przebieranie " obrotami z powodu zbyt dużej dawki ,występuje dopiero przy dawce ok 1 mg i poniżej .
MarcinexB4 pisze:Pewnie komputer wymaga korekcji mapy pod tą turbinkę? bo przy zakupie tego 16bit z chipem miałem ori wtryski jeszcze a później dołożyłem od AFN.
Przy wymianie wtrysków z ori na AFN -y ,rzadna korekcja softu nie jest konieczna ,bo róznicy wielkiej między nimi nie ma ...można sobie zrobić korekcję ,zwiększając lub zmniejszając dawkę paliwa

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 29 cze 2016, 16:07

Witam. Zlikwidowalem u siebie niskie doladowanie. Przyczyna byl ten grzybek- dekielek po goracej stronie turbiny. Okazalo sie ze nie domykal do konca poniewaz byl zablokowany w jednej pozycji a powinien chodzic chyba luzno. Teraz moge sie cieszyc jazda tym bardziej ze wymienilem pompe z nastawnikiem i wtryski na AFN i zrobilem przekladke na pierburga a kompa mam od Muniora. Jazda z bananem na twarzy. :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2016, 16:28

darko182 pisze:Zlikwidowalem u siebie niskie doladowanie. Przyczyna byl ten grzybek- dekielek po goracej stronie turbiny. Okazalo sie ze nie domykal do konca poniewaz byl zablokowany w jednej pozycji a powinien chodzic chyba luzno.
Zgadza się ,ma być domknięty ,a klapa upustowa ma pracować luzno,co mozna szybko sprawdzić odkręcając gruszkę ze wspornikiem od turbiny ...zwykle jak nie z winy n75 ,to przyczyna słabego doładowania lezy w zbyt wczesnie otwierajej sie tej klapce ,lub jej niedomykaniu się do końca...I te rzeczy sprawdzamy w pierwszej kolejnosci

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 29 cze 2016, 16:50

No wlasnie odkrecalem gruszke i sprawdzalem i wygladalo ze jest ok a ten grzybek ktory zastawia otwor upustowy był zablokowany i domykal tylko jedna strone otworu pozostawiajac szczelinke z drugiej.

[ Dodano: 2016-06-29, 16:50 ]
Tak jak pisalem zrobilem przekladke na pierburga i chce sprawdzic doladowanie vagiem. Ktos mi powiedzial ze na kanale 115 ale chyba cos mu sie pomylilo. Podpowie mi ktos gdzie moge to sprawdzic? Na boschu byl tylko do dyspozycji jeden kanal. :-)

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 29 cze 2016, 17:27

wartość doładowania grupa 011 :) i od razu zrób 3,4,8,10 i jaki kąt , dawka i będzie wszystko jasne :D

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 17 gru 2017, 20:33

A ja mam inny problem, silnik (1.9 tdi 1z), turbo ok, ale od tygodnia zaczęło popiskiwać coś pod maską (metaliczne piski), ewidentnie coś napędzane paskiem, czuć stratę mocy, ciężkie odpalanie, oraz przerwy w działaniu wspomagania kierownicy, jakby całkowicie się wyłączało. Może ktoś miał podobny problem?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 17 gru 2017, 21:11

suchyoo pisze:A ja mam inny problem, silnik (1.9 tdi 1z), turbo ok, ale od tygodnia zaczęło popiskiwać coś pod maską (metaliczne piski), ewidentnie coś napędzane paskiem, czuć stratę mocy, ciężkie odpalanie, oraz przerwy w działaniu wspomagania kierownicy, jakby całkowicie się wyłączało. Może ktoś miał podobny problem?
Może sprawdż koło pasowe wału, czy tłumik drgań w tym kole się nie rozleciał, pasek altka zrzucić i wszystko jasne.

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 18 gru 2017, 20:13

dwa tygodnie temu wymieniany był włąsnie ten pasek, zerwał się, wtedy jeszcze nie było pisku, ani problemów, ale sprawdzę, dzięki za podpowiedz. Myślałem bardziej że to np. pompa wspomagania się posypała

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 18 gru 2017, 20:50

skoro niema wspomagania to najbardziej prawdopodobne ze rozleciała sie pompa wspomagania. Sciągnij pasek klinowy i zakręć kołem od pompy wspomagania czy chodzi lekko czy jest luz i czy w ogóle działa

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 18 gru 2017, 20:58

wspomaganie jest tylko ma przerwy w działaniu, pisk słychać cały czas

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 18 gru 2017, 21:47

zrzuć pasek i zobacz w jakim stanie jest pompa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga