Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Spalanie

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 wrz 2011, 00:59

Mi benzyny palił niedużo, w trasie jadąc za szybszymi ale bez ściągania się z ludźmi w służbówkach spokojnie mieścił się w 9-10l/100km. Raz w trasie praktycznie cała w mega emeryt style udało się zejść do 7.3l/100km cała pokonana z prędkościami 70-90km/h i jazda praktycznie cały czas za ciężarówkami. Oczywiście hamowanie silnikiem albo jak najdalsze toczenie się na luzie, przewidywanie sytuacji na drodze i zredukowane użycia hamulców do absolutnego minimum.

Za to LPG spala o wiele więcej niż benzyny chyba ze 40%, chyba muszę skonstruować maszynkę do kalibracji super g... wtryskiwaczy LPG firmy Valtek bo ponoć prosto z pudełka dobrze wykalibrowana listwa zdarza się rzadko.
Części samochodowe online - Motostacja

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 09 wrz 2011, 09:10

Qurczak pisze:zwierzak213a2 Tak ostro to znowu nie cisne, pol emeryt pol podloga, ale na jakis spocik to musimy sie umowic. fajnie byloby podpiac go pod kompa. My ze Slupska czesto spotykamy sie w Slawnie a potem jedziemy nad jezioro. Z Koszalina jezdzi z nami Marcin69. Sledz dzial zloty i spoty-pomorskie tam sie umawiamy.
Wiem bylem raz swoim autem razem z Marcinem . Ale jakos ostatnio nie mialem zbytnio czasu jechac .

[ Dodano: 2011-09-09, 09:17 ]
aldi pisze:Mi benzyny palił niedużo, w trasie jadąc za szybszymi ale bez ściągania się z ludźmi w służbówkach spokojnie mieścił się w 9-10l/100km. Raz w trasie praktycznie cała w mega emeryt style udało się zejść do 7.3l/100km cała pokonana z prędkościami 70-90km/h
Moje wczesniejsze 2.8 w automacie spalilo mi na trasie Koszalin Gdansk Koszalin 7.5 litra na 100 km i uwaga predkosc 110 - 130 km/h caly czas (oczywiscie benzyny )

[ Dodano: 2011-09-09, 09:21 ]
Spalanie ABC ma sie nijak do AAH . wiem bo mam teraz 2.6 w manualu i to jest totalna klapa jesli chodzi o osiagi , spalanie chociaz moje ABC pali malo oleju w porownaniu do 2.8 gdzie bylo jakies 2litry na 1000km . Dlatego mysle nad podmianka na 2.8 z o niebo lepszym moim zdaniem przeplywomierzem .

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 wrz 2011, 13:14

zwierzak213a2 pisze:Moje wczesniejsze 2.8 w automacie spalilo mi na trasie Koszalin Gdansk Koszalin 7.5 litra na 100 km i uwaga predkosc 110 - 130 km/h caly czas (oczywiscie benzyny )
Świetny wynik jak na tą prędkość i automat.


Też myślałem nad pozbyciem się tego silnika bo łyka litr oleju na 1000km obejrzałem nawet jednego kandydata na dawcę AAH ale zwyczaj dawcy są w stanie agonalnym. Niedaleko mnie był też do sprzedania passat z ACK ale miał dziurę w misce olejowej :-/ . Ciężko znaleźć dobry silnik z auta z lat 90tych.

U kumpla leży kompletny 1.8 20V z Passata 1999r który widziałem jak jeździ, tanio mi by go sprzedał więc myślę nad rozstaniem z sześcioma garami.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 10 wrz 2011, 10:02

aldi pisze:sprzedania passat z ACK ale miał dziurę w misce olejowej :-/
to chyba żaden problem jeśli to tylko dziura ;-)
Nie wiem czy jeździcie tylko na Pb czy również macie LPG ale na tyle aut i silnikow jakie miałem mogę powiedzieć jedno że AHH i LPG I gen współpracuje aż miło a spalanie w normie jak na tą pojemność.
Jestem naprawdę zaskoczony jak taki duży silnik radzi sobie z 1 mikserem i 1 reduktorem-oczywiście należytych parametrów.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 10 wrz 2011, 13:07

aldi pisze:Też myślałem nad pozbyciem się tego silnika bo łyka litr oleju na 1000km obejrzałem nawet jednego kandydata na dawcę AAH ale zwyczaj dawcy są w stanie agonalnym. Niedaleko mnie był też do sprzedania passat z ACK ale miał dziurę w misce olejowej . Ciężko znaleźć dobry silnik z auta z lat 90tych.

U kumpla leży kompletny 1.8 20V z Passata 1999r który widziałem jak jeździ, tanio mi by go sprzedał więc myślę nad rozstaniem z sześcioma garami.
No nietety kupic kota w worku nie sztuka a jak juz robic to mysle ACK bylo by bajka . U mnie z kasa cienko wiec narazie nic sie nie bedzie dzialo . Dzwieku valki ja sie nie pozbede za chiny ludowe .

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 10 wrz 2011, 16:57

...dziś po zmianie Iwszej generacji na sekwencje miałem pierwsze tankowanie... Jazda ok 3tys obrotów i średnia wyszła mi....25l/100... Po wizycie na poprawke u gazownika dla odmiany przestał mi sie rozpędzac..

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 wrz 2011, 20:38

Z tego co pamiętam to kupiłeś używaną sekwencję i pewnie masz wtryski valteka albo valtekopodobne (czyli najpopularniejsze w polsce bo najtańsze).

Może należy im się kalibracja albo regeneracja...
dyzio767 pisze:Po wizycie na poprawke u gazownika dla odmiany przestał mi sie rozpędzac..
Pewnie upuścił mnożnik w stagu przy czasach wtrysku które występują przy pedale w podłodze.

Sprawdź czy sondy pracują na postoju i podczas jazdy ze stałą prędkością.
Części samochodowe online - Motostacja

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 12 wrz 2011, 21:16

aldi pisze:Z tego co pamiętam to kupiłeś używaną sekwencję i pewnie masz wtryski valteka albo valtekopodobne (czyli najpopularniejsze w polsce bo najtańsze).

Może należy im się kalibracja albo regeneracja...
dyzio767 pisze:Po wizycie na poprawke u gazownika dla odmiany przestał mi sie rozpędzac..
Pewnie upuścił mnożnik w stagu przy czasach wtrysku które występują przy pedale w podłodze.

Sprawdź czy sondy pracują na postoju i podczas jazdy ze stałą prędkością.

...jak sprawdzić? Dziś podjechał kumpel z Vagiem 4.9 i niestety nie udało sie uzyskac komunikacji..

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 12 wrz 2011, 22:20

dyzio767 pisze:...jak sprawdzić?
Wtryskie, trzeba specjalnym urządzeniem albo jak się ma gdzieś czujnik zegarowy z podziałką do dziesiątych części milimetra albo dobrą suwmiarkę to można skonstruować takie urządzenie.

Druga sprawa toi ciekawe czy gazownik podpiął sondy do staga (nie jest to wymagane dla poprawnej pracy instalacji. Wtedy w programie można obserwować wykres pracy sondy.
dyzio767 pisze: Dziś podjechał kumpel z Vagiem 4.9 i niestety nie udało sie uzyskac komunikacji..
Trzeba spróbować ustawić w programie wrtości jak w tym: https://audi80.pl/b4-26-abc-duze-spa ... htm#592579 temacie.
Części samochodowe online - Motostacja

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 13 wrz 2011, 07:22

..nie podpiął. Stwierdził iż centralka zczytuje dane z benzyny i jesli na benzynie wszystko ok, na gazie musi byc równiez..

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 wrz 2011, 15:48

wcale nie musi...

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 13 wrz 2011, 20:48

...to juz wiem... Własnie wróciłem ze stacji i średnia 26l/100km przy obrotach do 2.5tys....:(

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 wrz 2011, 21:02

ubił bym tego gazownika :-/ mi w mieście max wychodzi 16l i się trochę piłuje,hamuje i itp :-?

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 14 wrz 2011, 16:03

...no i dziś wykazało, iż jedna z sond jest martwa. Załozyłem uniwersalną NGK. Mogło miec to aż taki wpły na spalanie?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 wrz 2011, 19:53

Mi jak podła jedna po spalanie benzyny wzrosło o 2l/100km wtedy nie miałem gazu. Miałeś sprawdzaną szczelność instalacji bo może gdzieś ucieka po wymianie.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga