Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 sie 2009, 23:17

Bo ty podtlenku nie masz to po co ci klapki <tance>

sokol1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 10:45
Lokalizacja: RUMIA

CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY

Post autor: sokol1234 » 27 sie 2009, 18:06

witam.jesli zna ktos numer katalogowy czujnika temperatury cieczy to prosze o pomoc :-D wymagaja go odemnie w sklepie bo jest 4-pinowy a ich komputery wykazuja do AAH 2-pinowe.jesli ma ktos jakis doswiadczenie z tym czujnikiem to skomentujcie.pozdrawiam serdecznie <piwo>

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 28 sie 2009, 12:16

kolego masz dwa czujniki :!: czyjnik cieczy do ecu jest od strony kierowcy i jest 2 pinowy sa tylko dwa kolory bialy i jakis drugi a ty mowisz o czyjniku od strony pasazera on odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej i on jest 3 lub 4 pinowy ja ma brazowy chyba 3 pinowy opisz co Ci sie dzieje moze cos razem wymyslimy :-)
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

sokol1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 10:45
Lokalizacja: RUMIA

CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY

Post autor: sokol1234 » 30 sie 2009, 17:39

wskaznik temperatury wogole sie nie podnosi.mostkowalem ten czujnik po stronie pasazera i na desce rozdzielczej wskaznik sie podniosl.u mnie jest 4-pinowy, brazowy.

sokol1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 10:45
Lokalizacja: RUMIA

Post autor: sokol1234 » 03 wrz 2009, 18:20

koledzy czy zna ktos numer katalogowy czujnika temp cieczy 4-pinowego (strona pasazera) do AAH? wymagaja tego odemnie bo na komputerze im wyskakuje co innego.napiszcie, poradźcie cos...

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 04 wrz 2009, 22:12

sokol1234 pisze:koledzy czy zna ktos numer katalogowy czujnika temp cieczy 4-pinowego (strona pasazera) do AAH? wymagaja tego odemnie bo na komputerze im wyskakuje co innego.napiszcie, poradźcie cos...
kolego to idz do innego sklepu powiedz ze chcesz czujnik temperatury cieczy ten dla wskaznika temp. i powiedz ze jest 4 pinowy i tyle wystarczy nie wiem co to za specjalisci w tym sklepie moze zmien sklep z czesciami albo powiedz im zeby zadzwonili do serwisu audi to oni im powiedza jaki jest numer ori jak bez niego nie potrafia znalesc bo im wyskakuje ten do temp. cieczy dla ecu 2 pinowy <ok> pozdrawiam
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 04 gru 2009, 13:51

chłopoki jakie wartosci ma pokazywac przepływka ?
130KM/300Nm
CHIP TUNING TDI
Czyszczenie Nastawnika
Diagnostyka VAG logi itd
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... hlight=hct
W KUPIE SIŁA BOO KUPY NIKT NIE RUSZY
http://www.a4club.eu

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 31 sty 2010, 14:34

Witam
może ktoś pomoże?
objawy:
-silnik zimny wkręca sie na obroty,ma moc,dobrze przyspiesza,czasem miewa jednokrotne przydławienie obrotów po czym wraca do "normy",lekkie przebieranie obrotów biegu jałowego
-silnik po osiągnięciu 90 stopni muli,nie wchodzi na obroty(tylko podczas jazdy!na biegu jałowym wkręca sie normalnie),brak przyspieszenia po dynamicznym"przygazowaniu",sporadyczne gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu np podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania itp
Na vagu pokazało czujnik temperatury cieczy(po skasowaniu ponownie sie juz nie pokazał)
przepływka niby sprawna bo też na kompie były obserwowane parametry
Spalanie w normie ok 10l/100km.
Odłanczałem także wtryski po kolei by sprawdzić czy działają ale wygląda że z nimi wszystko ok.
Mam nadzieje że sie ktos spotkał sie z podobnym problemem i zdoła mi pomóc.
Z góry dziękować :-P
2,8 174hp :)

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 02 lut 2010, 16:26

likiii ja bym wymienil czyjnik temperatury ecu nie jest taki drogi moze sie zawieszac i podawac bledne dane dla komputera zwlaszcza ze Ci wyskoczyl taki blad <osohozi> on ma 2 albo nawet 3 stany czasami blednie pokazuje na zimnym i sa problemy z odpaleniem a u Ciebi moze byc odwrotnie jak masz zimny to jest dobrze jak sie zaczyna zagrzewac to on sie nie przelacza i daje za duza dawke paliwa. ja bym od tego zacząl , druga sprawa z tymi obrotami na biegu jalowym to mysle ze plukanie silniczka krokowego w benzynie powinno zlatwic sprawe przynajkmniej na jakis czas :-P i sprawdz sobie polaczenie od filtra powietrza to co nachodzi na przepustnice tam ja mialem dosc spory luz i tak sie dzieje z czase guma twardnieje i robi sie luz nie ja jeden mialem taki przypadek mozesz lozyc na sylikonie. sprawdz to gumowa rure za przeplywomierzem czy nie jest gdzies popekna to tez ważne jesli to nie pomoze bedziemy dalej szukac . to sa moje typy pozdrfawiam
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 03 lut 2010, 19:46

Dzięki Michał za wszelkie podpowiedzi ;-) .W tym momencie jestem w Holandii i nie mam zbytnio warunków żeby cokolwiek wykonać ale jak tylko przyjade do PL to wymienie ten czujnik temperatury cieczy-masz może jakiś link z takim czujnikiem albo jakiś numer seryjny tej części czy cuś-niepamiętam dokładnie ale umnie chyba jest trzy albo czteropinowy jeśli myśle o tym samym czujniku(niedaleko silniczka krokowego na rurce od chłodziwa po lewej stronie przepustnicy,pod wężem powietrznym idącym z filtra powietrza do przepustnicy.A miałem jeszcze dodać że podczas jazdy z otwartą szybą śmierdzi spalinami. :-/
2,8 174hp :)

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 04 lut 2010, 18:37

ten o którym mowisz to czyjnik temp. cieczy odpowiedzialny za wskazania na desce a ten o który sie rozchodzi to czujnik temperatury dla ecu jest z drugiej strony przepustniucy na krućcu i jest 2 pinowy tylko sa dwa zobacz jaki kolor masz ja mam brazowy a jest jeszcze chyba bialy zdejmiesz taka gumowa oslone i bedziesz widzial jaki kolor na pierwszej stronie masz linki do zdjec silnika 2,8 jest tam zaznaczony nr 3 a ty mowisz o nr 4 :mrgreen: a ze smierdzi spalinami to morzesz miec gdzies wydmuchana uszczelke pod kolektorem wydechowym :roll: albo gdzies na laczeniach kolektora wydech z rura wydechowa albo cos z egr tym zaworem recylkulacji spalin :roll: trudno wyczuc co to moze byc :?: pozdrawiam pisz jak bedziesz w polsce czy pomogło <ok>
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

hugo_boss86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:45

Re: SONDA LAMBDA AAH

Post autor: hugo_boss86 » 26 lut 2010, 14:50

misial0 pisze:
sokol1234 pisze:witam.mam dylemat poniewaz nadszedl czas na wymiane sondy lambda i znalazlem takie po 250zl (BOSH) i takie po 90zl (NTK).nie wiem na ktore sie zdecydowac.nie chcialbym kasy w bloto rzucic.pomozcie jak macie doswiadczenie :) pozdrawiam
ja kupilem uniwersalna 3-przewodowa ngk/ntk i narazie smiga nie narzekam ja wiem czy jest sens kupowac orginal chyba tylko rzeby miec orginalna koncówke bo zasada dzialania jest taka sama. mam za to dobra rade na wykrecenie starej sondy bo nie jest tak latwo jak juz jest walnieta sonda to ja zlam tak zeby udalo ci sie nalozyc klucz nasadowy na to taki krzyrzak co mozna nim krecic pod katem i na to przedluzki tak zebys kercil sobie nad silnikiem i wtedy odkrecasz i wkrecasz stara sonde zeby nowa szla lekko potem nowa wkrecasz kluczem widlastym bez problemu :)mam addzieje ze zrozumiales :-P
a jakie miales objawy uszkodzonej sondy lambdy? ja mam aktualnie spalanie niezaleznie czy trasa czy miasto (70% trasa) 17-18 liter non stop i wlasnie mysle czy nie sonda.. dodam ze podpinalem pod VAG-a i pokazuje obie sondy do wymiany z czego mechanik mowi ze przy gazie sondy zawsze sie pokazuja.. ile w tym prawdy a mitow? dodam ze sprawny mam czujnik pracy silnika odpowiedzialny za wlaczenie i wylaczenie ssania wiec na ssaniu nie jezdze caly czas, silnik sie nie zalewa itd.. jedyna sprawa - spalanie a regulowane bylo u gazownikow kilkakrotnie - nie udalo sie zmienjszyc spalania.. sondy?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 26 lut 2010, 15:57

Co rozumiesz przez to że "pokazuje obie sondy do wymiany" ? I dlaczego na gazie tak ma być wg. tego mechanika ?
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 26 lut 2010, 22:46

to zalezy chyba jaka instalacja jesli sekwencja to sondy bierze pod uwage jesli starszej generacji to jest cos takiego jak emulator sondy lambda nie jetem pewien :-/ ale sprawdz sondy na benzynie najprosciej miernikiem. jesli bierze tak dużo niezaleznie od stylu jazdy i czujnik temperatury ecu jest sprawny to raczej na 100% sondy mi tak palila jak mialem walnieta sonde. pozdrawiam
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

hugo_boss86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:45

Post autor: hugo_boss86 » 27 lut 2010, 12:11

chybo101 pisze:Co rozumiesz przez to że "pokazuje obie sondy do wymiany" ? I dlaczego na gazie tak ma być wg. tego mechanika ?
po podpieciu Vag-iem pokazalo ze sonda jedna i druga jest wadliwa byly kody bledow nie pamietam w tej chwili jakie ale robil to przy mnie i rzeczywiscie byly te bledy.. i co wiecej.. po wykasowaniu bledow jakis czas tych bledow nie wyrzucalo.. pojezdzilem z tydzien i zaczelo sie od nowa.. czy na rozgrzanym silniku do 90 st C po zresetowaniu komputera spalanie moze byc na postaju (automat) w granicach 16 liter co by wlasnie wskazywalo na okolo 18 gazu? to mi sie wlasnie nie podoba bo zauwazam ze po wykasowaniu tego bledu chwile to spalanie bylo inne.. potrafilem zejsc na trasie do 11 liter.. co do mechanika no coz to bylo stwierdzenie ogolne a wymienialem u niego wtedy czujnik temp pracy silonika odpowiedzialny za wlaczanie sie ssania itd wtedy sprawdzil mi komputerem mialem tez inny problem z czujnikiem pol. walka rozrzadu auto nie palilo w kazdej chwili po wymianie reka odjal ale bledy z sondami zostaly w dalszym ciagu po podpieciu i specow od automatycznych skrzyn. sprawa wyglada tak. zapalam samochod jade na ssaniu ssanie sie wylacza nagrzewnica puszcza cieple pow. po otwarciu czyli wszystko gra z czujnikami od wylaczania ssania bo obroty tez spadaja do normlanych wiec czy moze byc cos innego jak sonda? pytania moje kieruje wlasnie w celu weryfikacji zanim zaczne to dlubac a dostep tam ciekawy chyba nie jest w naszych V-kach.. instalacje mam 2 gen parownik BRC SUPER + blos na rurkach fi=8. wiem od forumowiczow i z opini ogolnych ze po miescie ok to spalanie jest calkiem zwyczajne ale nie przy jezdzie emeryckiej 18 liter a i takie testy robilem stad moje pytania.

[ Dodano: 2010-02-27, 12:19 ]
misial0 pisze:to zalezy chyba jaka instalacja jesli sekwencja to sondy bierze pod uwage jesli starszej generacji to jest cos takiego jak emulator sondy lambda nie jetem pewien :-/ ale sprawdz sondy na benzynie najprosciej miernikiem. jesli bierze tak dużo niezaleznie od stylu jazdy i czujnik temperatury ecu jest sprawny to raczej na 100% sondy mi tak palila jak mialem walnieta sonde. pozdrawiam
hmm a sory w takim razie za laickie pytanie ale czy przy zwyklej instalce nie sekwencji ten emulator sondy moze wystepowac w takim silniku? bo to ma w tym momencie dla mnie duze znaczenie jesli okazalo by sie ze wymienie sondy obie a tu palic np bedzie tylko dobrze na benzynie a na gazie juz nie... ewentualnie jak sprawdzic? moze przeslac zdjecie silniczka? zalezy mi na tym zeby miec pewnosc co wymienic nie chcac popadac w paranoje z kosztami...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga