Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[ 80 B3 1.6 TD RA] Turbina nie pompuje cisnienia

Post autor: Fighter001 » 23 wrz 2010, 21:32

Witam ostatnio mialem problem z pompa mianowice falowaly obroty, wymienilem pompe obroty sa ok pali od kopa ale mocy jak nie bylo tak nie ma. Rozkrecilem wiec weze od turbiny no i lopatki sie kreca na odpalonym silniku, wszystkie weze sa szczelne icek rowniez. Zdjalem rure wydechowa i ta klapka co jest po stronie wydechowej w turbinie nie jest do konca domnknieta. Zdjalem sztange od gruszki i nie da sie jej domknac, czy tak ma byc? Dlaczego turbo nie pompuje tyle ile trzeba? Co moze byc nie tak? Dzisiaj zamowie manometr i sprawdze ile dmucha cisnienia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2010, 21:50

Fighter001 pisze:Zdjalem sztange od gruszki i nie da sie jej domknac, czy tak ma byc?
Tak być nie powinno. U mnie też taki kiedyś było. Tulejka na której osadzona jest ta klapka wysunęła mi się w duł, co sprawiało że klapka właśnie się nie domykała. Wbiłem ją na swoje miejsce i było ok. Niestety przy tej operacji musiałem użyć gazów, aby całość trochę podgrzać. Inaczej nie dało rady.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 wrz 2010, 21:52

Czyli na wolnych obrotach powinno to byc szczelnie domkniete? Troche to poprawilem i jest mala szczelina tylko i dalej to samo muli. Czyli musi byc ta klapka szczelnie domknieta?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 wrz 2010, 21:56

ta klapka to WG ;-) i ma być zamknięte

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2010, 21:58

Fighter001 pisze:Czyli musi byc ta klapka szczelnie domknieta?
Dokładnie. Jeśli nie będzie szczelnie domknięta spaliny będą szły bokiem, zamiast na łopatki turbiny - jaki będzie tego efekt chyba nie muszę mówić. Klapka otwiera się dopiero kiedy turbina napompuje odpowiednie ciśnienie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 wrz 2010, 22:04

Rozumiem, że omawiany problem tyczy się zarówno KKK jak i Garretta (oraz ogólnie wszystkich turbin).

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 wrz 2010, 22:07

no to teraz wszystko jasne. Tylko jak to zrobic zeby sie domknela jak ta klapka lata na tym trzpieniu? Da sie to jakos wyjac? To bym sobie wyrezal nowa ;-) Ogolnie to tak klapka jest za nisko dlatego nie chce sie domknac. Bilem od dolu mlotkiem zeby caly element poszedl troche w gore ale nic z tego no i nie chcialem przesadzic zeby nie rozj... Ale jutro rozkrece jeszcze raz i powalcze. I jak ta klapka sie bedzie domykac to powinno byc ok?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2010, 22:12

Fighter001 pisze:Bilem od dolu mlotkiem zeby caly element poszedl troche w gore ale nic z tego no i nie chcialem przesadzic zeby nie roz
Tak jak ci pisałem. Ja musiałem podgrzać to gazami bo na "sucho" u mnie też nie dało rady.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 paź 2010, 16:13

Witam WG zamkniety, wskaznik podlaczony i sie okazalo ze suszarka dmucha 0,3 bara na drugim biegu przy ok 40 km/h a na 3 biegu dmucha max 0,4 bara. I co z tym zrobic? Jak mam zwiekszyc cisnienie? W ktora strone krecac sztanga zwieksze cisnienie? Domyslam sie ze mam ja wkrecic tylko ile zeby dwa razy nie wyciagac gruszki bo na zmontowanym to za wiele nie pogrzebie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 paź 2010, 19:40

Dwa obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Sprawdź odczyty.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 paź 2010, 19:41

Przekrecilem 3 obroty i dmuchalo 0,5 bara przekrecilem jeszcze 3 obroty i dmucha 0,7 bara. Jutro jeszcze przekrece i tak zeby bylo ok 1 bar i mysle ze bedzie juz fajnie jezdzil. Tylko jeszcze takie pytanie czy jak zwieksze cisnienie i do tego dawke paliwa podniose to cisnienie moze wzrosnac? Bo aktualnie to dawka jest bardzo niska bo jak ruszam bez gazu to obroty spadaja i prawie gasnie auto.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 paź 2010, 19:47

Tak, ciśnienie wzrośnie bo to spaliny napedzają turbinę. Więcej spalin = większe ciśnienie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2010, 20:01

Tak, ciśnienie wzrośnie bo to spaliny napedzają turbinę. Więcej spalin = większe ciśnienie.
Dokładnie. Aha, jeśli chcesz mieć około 1 bara to musisz zatkać zawór bezpieczeństwa na kolektorze ssącym co by ciśnienie nie spitalało bokiem.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 paź 2010, 20:48

Domyslam sie ze ten zawor to, to plastikowe z sruba w srodku? Jak go zatkac? Zdjac go i zaslepic dziure czy jak inaczej to zrobic?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2010, 20:54

Fighter001 pisze:Domyslam sie ze ten zawor to, to plastikowe z sruba w srodku? Jak go zatkac? Zdjac go i zaslepic dziure czy jak inaczej to zrobic?
Si. Wykręcasz tą śrubkę, pod spotem masz sprężynę. Można ją wyciągnąć, a zamiast sprężyny dajesz coś twardego, na przykład inną śrubkę. Chodzi o to żeby to coś twardego za pomocą ten zewnętrznej śrubki dopchnęło klapkę która jest pod spodem co uniemożliwi otwieranie się tego zaworu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga