Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza.
Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć:
- korbotronic;
- wspomaganie kierownicy;
- szyberdach;
Dokonane naprawy mechaniczne:
- wymieniony czujnik temperatury ori z ASO (niebieski);
- wymienione świece BERU;
- wymienione przewody WN BERU;
- wymieniona kopułka rozdzielacza BOSCH;
- wymieniony palec rozdzielacza BERU;
- wymieniona sonda lambda BOSCH;
- wymieniona uszczelka pod głowicą;
- wymieniona uszczelka pod "klawiaturą";
- wymienione pierścienie;
- docierane gniazda zaworowe;
- wymienione płyny i oleje;
- wymienione całe przednie zawieszenie + wszystkie tuleje gumowe LMI;
- wymieniony termostat WAHLER;
- wymieniony tłumik środkowy
- wymienione plastiki dolotu powietrza;
- wymienione przeguby (obie strony) SPIDAN;
- wymieniony czujnik TPS;
- wymieniony silniczek krokowy;
- wymienione przednie i tylne amortyzatory KAYABA;
- wymieniona antena radiowa;
- ...
Planowane mody:
1. Użytkowe - mechaniczne









2. Wizualne - optyczne












3. Car audio






Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:
[center]Październik 2007[/center]
[center]Pierwsza prezentacja
[center]Pierwsze mody, to centralny zamek :mrgreen:
[center]Listopad 2007[/center]
[center]Obrotomierz i ringi na zegary
[center]Luty 2008[/center]
[center]Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące
[center]Daszek
[center]Marzec 2008[/center]
[center]Dodatkowe zegary od wersji coupe
[center]Pierwsza wiosenna sesja na aluskach :mrgreen:
[center]Nocna sesja
[center]Kwiecień 2008[/center]
[center]Dekielki do felg
[center]Maj 2008[/center]
[center]Czarny grill
[center]Czarne, odświeżone bębny
[center]Delikatny makijaż :mrgreen:
[center]Wrzesień 2008[/center]
[center]Walka z zawieszeniem...
Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć co się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju


Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik:
- wkłady amortyzatorów Kyaba;
- poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder;
- osłony i odboje amortyzatorów - Sachs;
- tuleje wahaczy - Febi.
Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy...[/center]
[center]Październik 2008[/center]
[center]Rezanie taschek
- Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka.
Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić).
- Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki
- Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u
W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu.
- Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli.
- Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika.
- Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go
- Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu.
- Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych.
Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał.
- Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol).
Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela.
- Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła.
Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim.
- Na koniec mała przymiarka głośnika
A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę.
PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników.[/center]
[center]Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu[/center]
[center]Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni

[center]Listopad 2008[/center]
[center]Zderzak już na miejscu
[center]Jesienna sesja
Korzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja :mrgreen: Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok>
Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni :->
[center]Przeguby SPIDAN
[center]Kierownica od coupe
Tak wyglądała moja stara kierownica:
Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu :mrgreen:
[center]Styczeń 2009
Dziurawy dolot
Jeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika)

Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony www.vagcat.com, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci:
Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było

[center]Luty 2010
Kierunki w zderzaku
[center]Marzec 2010[/center]
[center]Halogeny podłączone
[center]Radio CLARION CZ209 ER
[center]Marzec 2010
Wycieraczki typu aero
[center]Kwiecień 2010
Tylne amortyzatory KAYABA
[center]Dywaniki welurowe
[center]Boczki w alcantarze
Fotostory z rezania boczków: rezanie-boczkow-w-alcantarze-vt41865.htm
[center]Maj 2010
Tylne lampy TRESER
[center]Sierpień 2010
Mała letnia sesja
[center]Październik 2010
Jesienna sesja
[center]Listopad 2010
Felgi AZEV 7,5"/17"
[center]Grudzień 2010
AZEVy w kolorze
Dekielki PORSCHE edition
[center]Styczeń 2011
Wyświetlacz temperatury zewnętrznej+czujnik
[center]Marzec 2011
Reflektory soczewkowe
Letni setup - stage 1
[center]Maj 2011
Sprężyny JAMEX -40mm
Sesja z Metalem
[center]Czerwiec 2011
Car audio: Subwoofer HERZ ES250+wzmacniacz CARPOWER 1502
[center]Lipiec 2011
Nowe stare fotele półkubły przed renowacją
[center]Emblemat
[center]Wrzesień 2011
Fotele obszyte przez tapicera
[center]Jesienna sesja w pełnym słońcu
[center]Październik 2011
Elektryczne szyby+lusterka
[center]Przewody WN BERU
[center]Listopad 2011
Spryskiwacze reflektorów
[center]Czujnik temperatury do ECU
[center]Odjazdowa naklejka
[center]Styczeń 2012
Osłona silnika do zderzaka coupe
[center]Tylni zderzak S2