Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory

Post autor: dziadek21 » 27 lut 2007, 22:33

Mam Audi 80 (b-4) 2.0E z 1992 automat!!!
Przy uruchomieniu silnika wlacza sie odrazu wentylator i STRASZNIE
GLOSNO BUCZY! Wcale sie nie wylacza podczas dalszej jazdy i po
5-7 min odrazu temperatura wskazuje 90 st...chodzi az nie zgasze silnika!Silnik bardzo szybko
strasznie sie nagrzewa i caly czas bardzo buczy (WENTYLATOR),co strasznie mnie niepokoi!!!

Czym to jest spowodowane??? Co jest do wymiany???

PROSZE KLUBOWICZOW O POMOC!!!!
Ostatnio zmieniony 27 lut 2007, 22:57 przez dziadek21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lut 2007, 23:07

Czy chodzi tu o uruchomienie silnika jak jest zimny? Jeżeli tak to sprawdź w pierwszej kolejności włącznik termiczny wentylatora, który znajduje się przy chłodnicy na dole. Po zdjęciu wtyczki wentylatory powinny sie wyłączyć. Jeżeli będzie tak jak napisałem to kup i zamontuj nowy włącznik.

Awatar użytkownika
oCOUPANT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:39
Lokalizacja: KR

Post autor: oCOUPANT » 28 lut 2007, 00:04

A masz klime, bo ona ez jest sprzezona z wentyltorami i moze tam tkwi szkopul?

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

...

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 13:35

Wentylator wlacza sie niezaleznie od tego czy silnik jest zimny czy jest cieply!
Przy kazdym uruchomieniu silnika wentylator sie WLACZA i wcale nie chce przestac sie
wylaczyc az do momentu zgaszenia silnika!
Mam klime manualna ale jej nie wlaczam a wentylator i tak BUCZY!!!!

Nie wiem co jest grane! Wskaznik temperatury pokazuje 90 st i sie tak utrzymuje ale denerwuje mnie to ciagle buczenie wentylatora!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2007, 13:48

Otwarcie samochou - 10 sekund, otwarcie maski - 10 sekund, zlokalizowanie czujnika w chłodnicy - 15 sekund, zdjęcie wtyczki z czujnika - 15 sekund, włączenie zapłonu i sprawdzenie - 15 sekund. Tyle zajmuje zdiagnozowanie podejrzanego o uszkodzenie elementu. "Bijecie pianę" niepotrzebnie zamiast wziąć sie do roboty. Filozofii w tym nie ma żadnej. Dopiero jak to nie pomoże to można się przyjrzeć klimatyzacji. Gdybać i gdybać można w nieskończoność, ale sukces przyjdzie wtedy późno. Sprawdź ten czujnik i daj znać to Ci pomogę w kolejnym etapie, sprawdzania klimy. Pozostaje jeszcze opcja "sklejonego "przekaźnika od wentylatorów, ale to później sprawdzimy.

A teraz pobawię się w czarodzieja i zgadnę, że poprzedniemu właścicielowi Twojego auta grzał się silnik, gdyż skąpił na wymianę uszkodzonego termostatu i aby doraźnie sobie pomóc zrobił z druciku zworkę we wtyczce i wentylatory chodzą non stop. Oczywiście moja czarodziejska kula może się mylić, ale jak zapytałem ją o cenę kompletu wentylatorów do ABK z klimą to sie za głowę można złapać. Jak tak dłużej pojeździsz to popalisz silniki od wentylatorów i latem sobie juz nie pojeździsz. Pozdrawiam.

Wtyczkę masz na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc w kierunku auta. (strona kierowcy). Delikatnie zdejmij gumową osłonkę tak by jej nie porwać. Żadnych kluczy do tego nie potrzebujesz. Śmiało, tylko sie nie poparz.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2007, 13:59 przez czarekj, łącznie zmieniany 2 razy.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 13:52

Ok.... nie goraczkuj sie mam problem to pytam!
Jestem nowym wlascicielem Audiczki i nie za bardzo
mam o niej pojecie jeszcze dlatego pytam bardziej doswiadczonych
klubowiczow!A masz moze fotke pokazujaca gdzie ta wtyczka sie
konkretnie znajduje???Czy jest mozliwosc odlaczenia jej bez
wjezdzania na kanal??

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 28 lut 2007, 14:05

Ta wtyczka jest jak stoisz przodem do auta z lewej strony, u dołu chłodnicy. Jest założona na niebieski czujnik wkręcony w chłodnicę. Albo może i nie założona jak pisze czarekj, i wtedy oba styki są zwarte drucikem. Sam to u siebie robiłem jak sprawdzałem, czy wentylator działa:)

Aha. I nie musisz na żaden kanał wjeżdżać


PS. A sprawdzałeś wogóle termostat? może on się nie otwiera i dlatego się tak grzeje!
Ostatnio zmieniony 28 lut 2007, 14:10 przez Organista18, łącznie zmieniany 1 raz.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

...

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 14:08

Dzieki....juz lece do garazu sprawdzic i sprobowac to zrobic!!!!
Pozniej napisze co udalo mi sie zrobic i jakie sa dalsze komplikacje lub
ich brak! Dziek za pomoc ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2007, 14:24

Widzę, że udało mi sie kolegę zdopingować, ale tego wymagała sytuacja. Nasze autka są dosyć znacznie obciążone termicznie i niestety trzeba dbać o wszystkie elementy układu chłodzenia. Przegrzanie pociaga za sobą znaczne uszkodzenia a co za tym idzie i wydatki.

[ Dodano: 2007-02-28, 14:27 ]
W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 28 lut 2007, 14:43

czarekj pisze:W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy
Sorki o tym nie pomyślałem, że może być z drugiej strony. nie chciałem źle:|)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2007, 14:50

Spoko, mi też się zdarza z rozpędu nie spojrzeć na to jakim klubowicz autem jeździ. ;-) Co do B3 1,8 PM to mam tylko miłe wspomnienia. Sam jeździłem 5 lat tym modelem i wymieniłem tylko akumulator i uszczelniacze. Szerokiej drogi życzę.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 15:37

Kurna....znalazlem ten czujnik bez problemu ale za cholere
nie udalo mi sie go odlaczyc!!! Na sile nic nie chcialem robic zeby jeszcze
bardziej nie spieprzyc i pogorszyc sprawy!!Nie wiem jak go wyciagnac :evil: !

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 28 lut 2007, 15:45

tą wtyczkę trzeba poprostu mocno pociągnąć i powinna zejść. Ciągnij za to najszersze miejsce, tylko nie za kable, ona się pewnie tam zaśniedziała i nei chce zejść.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

...

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 15:52

Zaraz pojde jeszcze raz sprobowac!!!
Glupia wtyczka i oporna jak cholera!!!
No a jak uda mi sie ja sciagnac, uruchomie silnik a
wentylatory beda dalej CHODZIC to jaka
moze byc dalsza przyczyna???

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 28 lut 2007, 15:59

To we wtyczce dwa styki bedą zwarte razem, żeby wentylator chodził bez przerwy. Pewnie daltego, że masz walnięty termostat, jeżeli po zliwidowaniu tej usterki, czyli wyciągnięcie "drucika " z wtyczki, wentylator będzie się włączał dopiero na 97st (chyba) A auto będzie ci się grzało, oznacza termostat do wymiany. A czujnik i wentylator ok. Mam nadzieje że zrozumiiesz bo zakręciłem to trochę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga