Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all]Brak ogrzewania

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 sty 2010, 20:15

ysiul, fajnie, że problem udało CI się rozwiązać.
ysiul pisze:na nawiewie na szybę dalej jest letnie powietrze ale to już pewnie wina klapek nawiewu
zrób tak: pozamykaj wszystkie kratki kierujące powietrze na twarz po stronie kierowcy i pasażera, ustaw kierunek nawiewu na szybę, włącz ogrzewanie i zobacz po chwili czy nadal nie będzie tam leciało ciepłe powietrze

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 sty 2010, 11:06

Można też normalnie odpowietrzyć bez węża jest chwilkę zabawy z odkręcaniem korka od zbiorniczka wyrównawczego ale ten sposób zawsze stosuje jak naprawiam auta ale najważniejsze że zrobiłeś i już nie będziesz śmigał w czapce w aucie :-D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 lip 2010, 14:45

Panowie, napiszę coś w stylu "a ja mam też problem..." :mrgreen: .
Mam najprawdopodobniej problem z tworzącym się bąblem powietrznym w nagrzewnicy.
Dodam że nagrzewnica jest drożna i szczelna. Po podłączeniu szlaucha do wejścia nagrzewnicy, z króćca wyjściowego woda tryska mocno i jest czyściuteńka. Ale podczas gdy podłączy się ją do obiegu chłodzącego; płyn idzie dość mętnie i powoli (nawet przy 3000obr/min). W dodatku totalny brak ogrzewania. Czy jest możliwe, że to jest pompa wody na wykończeniu. Oraz najważniejsze. Jakiś "bolek" jakiś czas temu zdemontował odpowietrznik na wężu wodnym wychodzącym z nagrzewnicy. Gdzie mogę coś takiego kupić? Jak coś takiego dorobić podobnego? Czy ma ktoś ewentualnie na sprzedaż coś takiego? Wiem, że mamy środek lata, no ale o takich rzeczach jak ogrzewanie, trzeba myśleć dużo, dużo wcześniej. Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 30 lip 2010, 14:51

Od czego są "szroty"? To ze woda przepływa po podłączeniu szlaufa o niczym nie świadczy. Tam masz kilka kanałów przez które przechodzi woda. W silniku aż tak mocnego obiegu nie ma. Wymieniałeś kiedykolwiek pompę wody?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 lip 2010, 17:15

Odpowiadając na Twoje pytanie to nigdy jeszcze nie wymieniałem pompy wody. Dodam, że pompa na wolnych obrotach bardzo szumi. Jeśli chodzi o kupowanie na "szrotach" odpowietrzników i innych elementów tego rodzaju to raczej tego nie praktykuje. Zależy mi aby kupić taki odpowietrznik nowy. Nigdy nie wiadomo czy używany nie będzie popuszczał płynu. Więc na szrot to jedynie po błotnik czy zderzak :lol: . Ale to tylko moja opinia i ktoś może myśleć inaczej.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 lip 2010, 18:34

Patrique, nie marudź tylko jedź na szrot i kupuj węża z tym odpowietrznikiem. Ja dałem 20zł... Jak pompa szumi i jej nie wymieniałeś to czas najwyższy to uczynić...
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 30 lip 2010, 22:37

Patrique pisze:jakiś czas temu zdemontował odpowietrznik na wężu wodnym wychodzącym z nagrzewnicy. Gdzie mogę coś takiego kupić?
To gumowe kolanko z odpowietrznikiem nagrzewnicy kosztuje w ASO ~250pln.
Pozdrawiam,
Adaś


Sedan AAH Quattro

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 02 sie 2010, 08:13

Adaś Lee to potrafi przekonać :shock: Jeżeli pompa daje dziwne odgłosy więc zacznij od niej a później napisz czy pomogło.

vjankuv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 gru 2010, 14:39

Post autor: vjankuv » 03 gru 2010, 14:45

Witam odświeżę troszkę kotleta.
Przeleciałem temat i nie znalazłem w sumie podobnej sytuacji :-? Samochód gdy się nagrzeje i włączam nawiew leci fajne gorące powietrze, ale tylko przez chwilkę. Po krótkim czasie leci zimne. Przy dodawania gazu coś tak jakby chlupotało pod deską rozdzielczą(czyli pewnie w nagrzewnicy). Wężyk z koreczkiem do odpowietrzania kupiłem nowy. Płynu chłodniczego nie ubywa :-? Pompę wody wymieniłem na nową. Nieszczelności widocznych nigdzie nie ma- co również obrazuje brak ubytku płynu. Zawsze zalewany był płyn chłodniczy, a nie woda. Nie wiem już gdzie szukać wady. Czy wymiana nagrzewnicy mi coś pomoże w tym przypadku ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 gru 2010, 11:42

vjankuv pisze:rzy dodawania gazu coś tak jakby chlupotało pod deską rozdzielczą(czyli pewnie w nagrzewnicy).
obstawiałbym zapowietrzony układ chłodzenia, a w szczególności nagrzewnicę. poszukaj na forum, bo o odpowietrzaniu było już tyle razy, że szkoda o tym pisać...

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 06 sty 2011, 21:55

Niestety pojawił się dosyć dziwny problem z ogrzewaniem u teścia, układ jest zalany jak trzeba, ostatnio odpowietrzyliśmy go i z nawiewów dalej leci letnie powietrze. Wcześniej wymieniliśmy nagrzewnicę bo była już zamulona i przeciekała no i jakiś czas grzało super ale od czasu mrozów zaczęło grzać o wiele słabiej. No i jak już wspomniałem układ jest odpowietrzony a przewody do nagrzewnicy idą gorące. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale wcześniej temp. rosła tylko do 70st.C i tyle ale ostatnio znowu było 90. Czy może to mieć jakiś związek ze słabym ogrzewaniem :?:

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 06 sty 2011, 22:15

A może wina leży w klapkach, gąbka się zrobiła wilgotna od starej nagrzewnicy, teraz zostało wysuszone zaczęła się kruszyć (nie lecą czasem z kratek jakieś brudy?) i teraz dlatego może wieje powietrzem letnim, u mnie jest tak; przy szybie wieje letnie powietrze na nogi też mimo tego ze mam 90*C na wskaźniku, natomiast na kratkach daje gorące, ale u mnie są gąbki wyciosane. A może to klapka od ciepłego-zimnego powietrza nie przymyka do końca zimnego obiegu z wiatraka?
AAZ----> Alpinweiss


V6 TDI > I like new challenges
C5 2.4 V6 AVA
B7 AVA 1.9TDI e

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 sty 2011, 22:36

NorbertGSX pisze:A może wina leży w klapkach...
Ja w passacie b3 miałem a właściwie to już prawie nie miałem 8-) gąbki na klapie ciepło/zimno (sezon wcześniej wydmuchało mi ją w twarz <ok> ), ale mimo to ogrzewanie było. Z kratek leciało gorące powietrze. Może nie tak jak w nowych samochodach, ale było naprawdę przyjemnie ciepło już po 10 minutach jazdy.
Więc ja bym podejrzewał, że układ jednak nie jest odpowietrzony :-o .
A dlaczego?... Już mówię ;-) W audiku odpowietrzałem kilka razy jesienią... ogrzewanie było.
Przyszły pierwsze mrozy ogrzewania znowu nie było. To więc jadąc w trasie zatrzymałem sie kilka razy, brałem śrubokręt i odpowietrzałem nagrzewnicę. Ogrzewanie wróciło :-o .
Przyszła odwilż, a po niej mróz... a z kratek wieje zimne powietrze :-x .
I znowu powtórzyłem czynność. Lecz tym razem ogrzewanie wróciło i zostało <ok>
Nie ukrywam, że to jest zagadka do dnia dzisiejszego.
Ale mój znajomy mechanik stwierdził, że nagrzewnica może być nieszczelna i zapowietrza się, jednak moim zdaniem nie ma żadnych podstaw, żeby tak było. Dywaniki i szyby są suchutkie, płynu nie ubywa, jego zapachu również nie da się wyczuć.
Dlatego zacząłem podejrzewać nieszczelności w ukł. chłodzenia. No ale to już będzie zabawa na lato 8-)
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 06 sty 2011, 22:44

NorbertGSX pisze:A może wina leży w klapkach, gąbka się zrobiła wilgotna od starej nagrzewnicy,
jak wspomniałem nagrzewnica jest nowa to i przy okazji zawitała nowa gąbka na klapkach. Patrique, przy najbliższej okazji sprawdzę czy faktycznie znowu jest układ zapowietrzony.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 06 sty 2011, 22:56

ysiul pisze: i przy okazji zawitała nowa gąbka na klapkach.
tego nie wiedziałem :-P
AAZ----> Alpinweiss


V6 TDI > I like new challenges
C5 2.4 V6 AVA
B7 AVA 1.9TDI e

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga