Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 23:14

grze pisze:no dobra ale jak się do tego zabrać? można jakoś wymontować tą klapkę?
trzeba rozpołowić obudowę nagrzewnicy na 2 części.
niestety jest to trudne bo jest mnóstwo zaczepów na obudowie które w wyniku upływu lat lubia pekać.
potrzebne kilka srubokrętów płaskich i ze 2-3 piwa na odstresowanie

gdy ją rozpołowisz wyjmujesz klapke i patrzysz w jakim jest stanie
skoro miałeś płyn w obudowie to bankowo gąbką na klapce sie rozsypie i bedzie póxniej problem z przełączaniem Ciepłe-zimne powietrze (ta klapka od wentylatora taka wygieta jest odpowiedzialna wlasnie za cieple-zimne)
jak sie rozsypie ta gąbka to wtedy nie bedzie cieplego tylko cały czas zimne powietrze bo tak jest ta klpka zrobiona.

Najprosciej i najlepiej to trzeba ją na nowo obkleić jakimś materiałem np wykładziną dywanową.

jednak trzeba na to troche czasu poświecić.
obrysować starą klapkę z gąbką zrobić wymiary i pomierzyć wszystko

póxniej usunąć starą gąbkę która sie usuwa masakrycznie trudno i do tego sie paskudnie klei.

póxniej trzeba zrobić sobie jakiś wzornik zeby odrysować na wykladzinie do obklejenia.
pamietac trzeba zeby zrobić zapas

trzeba pamietaażdej sparce zeby świstaka nie było pod deską

nakleić np na butaprenie który jest super do tego odporny i wytrzymały na wszystko i dobrze sie klei nawet do metalowej klapki (klapka jest z blachy)

najtrudniej jest to wsytko posklada w obudowie zeby sie nic nie zacinało wiele zmudnych testów i prób zeby to poustawiać i dograć na ostatni guzik

ja uzyłem wykladniny z foteli jakie są w mpk i rewelecja jest
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2009, 23:27

widmo, jeśli dobrze zrozumiałem to, co napisałeś, to na sterowanie powietrzem mają największy wpływ właśnie krawędzie tych klap (jeśli klapy są w środku pełne, to praktycznie nawet mimo braku gąbki nie powinny przepuszczać jeśli oczywiście będą miały dobrą gąbkę na krawędziach.
czy dobrze rozumuję? naprowadź mnie.
jeśli by tak było, to znaczy, że wystarczyłoby tylko krawędzie czymś uzupełnić :roll:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 23:39

grze pisze:co napisałeś, to na sterowanie powietrzem mają największy wpływ właśnie krawędzie tych klap (jeśli klapy są w środku pełne, to praktycznie nawet mimo braku gąbki nie powinny przepuszczać jeśli oczywiście będą miały dobrą gąbkę na krawędziach. czy dobrze rozumyję? naprowadź mnie. jeśli by tak było, to znaczy, że wystarczyłoby tylko krawędzie czymś uzupełnić
Krawędzie to jedno one wlasnie uszczelniają i kierują strumien powietrza z zewnątrz albo na nagrzewnicę albo od razu do kanałów powietrznych.

Drugą kwestią jest srodek tej klapy.
Jakiś niemiec projektant tej klapy zamiast wykonać ją z całości blachy to w środku tej klapy umiescił 3 otwory o średnicy około 20-25mm a następnie obkleił tą klapkę gąbką.
:roll: :-( :-| :-/ :-? :-x :shock: :cry:

Jak dla mnie był chyba na kacu albo miał ciecia budżetowe. :arrow:

jeśli gąbka zostanie wydmuchana własnie na tej dziurze (a prawa Murphy'ego to potwierdzają :lol: ) to wtedy bankowo nie bedzie działało sterowanie cieple zimne bo powietrze bedzie leciało przez dziure bezposrednio do kanałów zamiast na nagrzewnicę
(powietrze nie frajer zeby leciec na duzy opór jak stawia nagrzewnica tylko leci po najmniejszej drodze oporu)

Dlatego własnie ważna jest cała powierzchnia klapki - zarówno krawędzie jak i środek.
wiec na twoim miejscu bym ją od nowa obkleił własnie wykładziną i butaprenem.
juz robiłem ten patent w conajmniej 3-4 audikach(2x b4 i 2x b3) i 3 golfach II
działa wyśmienicie.

Pozatym ta gąbka lubi sie kruszyć i z czasem przy włączeniu nawiewu na maksa w kratek wyskakują "chrupki" z gąbki co nie jest ani przyjemne ani estetyczne.
Kolejną kwestią jest to ze w tejrze gąbce jest siedlisko grzybów i bakteri które przy klimatyzacji rozwijają sie w tempie geometrycznym.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 11 wrz 2009, 20:49

Osobiście wyczyściłem klapki żyletką + benzynka ekstrakcyjna na pędzelku do wyczyszczenia kleju.Zamiast starej elastycznej gąbki którą to zerwałem użyłem pianki(taka jak do zabezpieczania lub pod panele,nie wykruszy się bo to poliuretan czy inny plastikopodobny wynalazek) do tego nie jest higroskopijna czego nie można powiedzieć o wykładzinach,tak więc jest bardziej odporna na wilgoć czy grzyba. Klej Technicqll(cyjanowo-akrylowy) klei szkło ceramikę co kto chce i jest cholernie mocny oraz odporny na temperaturę(czego nie można powiedzieć o klejach typu butapren który może nie odpadnie ale wyziewy może wydzielać).Do tego ma gęstość pomiędzy olejem a wodą i aplikator jak krople do oczu-precyzyjnie i bez syfu.Klapki regenerowałem bez wyciągania.Poprostu trzeba ją trochę wcisnąć/przesunąć do środka tak aby mieć dostęp do całej powierzchni klapki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 wrz 2009, 21:26

Dzisiaj bawiłem się w czyszczenie tych kanałów, w których jest parownik. Od strony obudowy nagrzewnicy, którą demontowałem jest na nagrzewnicy naciągnięta jakaś siatka więc nie było w zasadzie co czyścić. Tylko wymyłem tą część kanału w środku. Natomiast od strony wentylatora (który wymontowałem) nie było już tak różowo, aczkolwiek nie było też jakiejś wielkiej sterty liści (auto nie ma filtra kabinowego). Troche paprochów udało mi się usunąć z tej strony parownika przy pomocy starej szczoteczki do zębów. następnie przeczyściłem obudowę tyle ile się dało. Zastanawiam się co teraz. Czy napsikać tam pianki do odgrzybiania klimy z jednej i z drugiej strony dookoła parownika? Zaznaczam, że mam wszystko rozebrane i nie mam jak włączyć wentylatora.

Klap jeszcze nie zdążyłem ruszyć. Zamierzam okleić je gąbką pod panele o grubości 3mm - cieńszej nigdzie nie da rady dostać. Próbowałem i powietrza nie przepuszcza więc się nadaje.
luk_OP_Q89 pisze:Klapki regenerowałem bez wyciągania.
Spróbuję tak zrobić jeśli nie uda mi się rozpiąć obudowy. Ale z tego, co oglądałem, to za klapką "ciepło-zimno" jest jeszcze przegródka z tej samej pianki, któa też może wymagać regeneracji, a tego już się nie zrobi bez wyjmowania klapek :roll:
Tak to wygląda: Obrazek

Zamierzam użyć kleju albo cjanopanowego (super glue) albo akrylowego, którym przykleja się styropian do ściany. Nie mogę nigdzie dorwać kleju, o którym piszesz luk_OP_Q89.
Klapa ciepło-zimno: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Klapa uruchamiająca środkowe nawiewy: Obrazek

Klapa przełączająca góra-dół: Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 wrz 2009, 16:06

grze, klej do styropianu sobie odpuść bo będzie niefajnie reagował na ciepłe powietrze,nie jest odporny na temp. w dużym plusie.Napisz adres na PW to Ci pośle kleju ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 wrz 2009, 22:19

Regenerację klapy sterującej ciepłe-zimne powietrze robiłem bez rozbierania obudowy, w której są one zamontowane. W miejsce starej gąbki użyłem panki pod panele (niespełna 3mm grubości), którą przykleiłem klejem cyjano-akrylowym do metalowej klapy.
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Parownik ku mojemu zdziwieniu był osłonięty drobną stalową siatką od strony kanałów prowadzących do nagrzewnicy
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Parownik od strony wentylatora (w trakcie czyszczenia):
Obrazek Obrazek

Parownik od strony wentylatora czyściłem starą szczoteczką do zębów, następnie umyłem kanały i trzy razy wypsikałem go porządnie z obu stron pianką do odgrzybiania klimy.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 25 lis 2009, 00:10

dajcie jakis namiar na ten klej - bo cyjanoakrylowy co ja znam tylko super fix (cos ala kropelka) :(

[ Dodano: 2009-11-25, 00:14 ]
yyy co cosik takiego?

Kod: Zaznacz cały

http://www.technicoll.pl/k_sekundowy.html
Obrazek

[ Dodano: 2009-12-21, 04:26 ]
grze, daj info jaki to klej?
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 gru 2009, 13:07

hackthemilk pisze:grze, daj info jaki to klej?
nie używałem tego kleju osobiście (ja miałem jakiś inny cyjano-akrylowy) ale mam info od kolegi, że Technicoll, o którym wspomniałeś wyżej, jak najbardziej powinien być dobry do przyklejania tych klapek do metalowej klapki

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 sty 2010, 12:58

hackthemilk pisze:aha oki super dziki za info - ja nadal marznę - za nagrzewnice wezmę się w lecie - ale jazda teraz, przy -22 stopniach na trasie - nieciekawie wygląda
w Twoim przypadku na takim mrozie też bym nie robił nagrzewnicy, bo deska rozdzielcza popęka.

A co do jady w takie mrozy bez ogrzewania to nie jest to ani bezpieczne ani przyjemne ani zdrowe.
Na Twoim miejscu "zainwestował" bym w jakis elektryczny dogrzewacz kabiny, żeby przynajmniej szyby nie parowały i temperatura w aucie była znośna.
Koszt wsumie niewielki bo około 50zł
tego typu urzadzenie. http://moto.allegro.pl/item897250625_we ... wnica.html

wiem ze chinszczyzna za miske ryzu ale czasami ratuje to zycie :roll:
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 24 sty 2010, 13:01

piotrek1987 pisze: Ja do siebie wrzuciłem nagrzewnice f-my Febi kosztowała coś koło 55 zł i jest idealna. juz 2 lata na niej śmigam i z nawiewu leci gorąc że moge kurczaki smażyć. <ok>
<ok>
ktos może powiedzieć gdzie za taką kase można kupić ta nagrzewnice w okolicach Tomaszowa Lubelskiego - Zamościa lub Hrubieszowa

w Tomaszowie niema Tylko chiński zamiennik :cry: jest na połkach

[ Dodano: 2010-04-09, 22:43 ]
Oki Kolega Ysiul przyszedł z pomocą i nagrzewnica Febi zamówiona - Montaż na dniach
dla w/w kumpla mega browar : <piwo> <pijaczek> <czesiek>

[ Dodano: 2010-04-14, 22:25 ]
jak ktoś chciał by lokknąć fotki i porównać z innymi:

Nagrzewnica Febi koszt 60zł

Obrazek Obrazek Obrazek

Ysiul masz u mnie <piwo>
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 kwie 2010, 20:57

widmo, grze,czarekj klubowicz potrzebuje pomocy
zdjąłem dziś deskę i nie wiem co dalej, bo niema miejsca aby wsadzić łapki i porozpinać kanały powietrzne. jeszcze nie odkręciłem śrub od strony silnika - ale to żaden problem.

czy kanały na powietrzne na nogi z przodu i tyłu na się jakoś odczepić od tego środkowego ? Prosze o pomoc rady

Tu fotki mojej roboty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 kwie 2010, 10:52

Odczepiłeś wężę od nagrzewnicy i odkręciłeś nakrętki które trzymają nagrzewnice a jeszcze odkręciłeś dmuchawę na podszybiu pod maską :?:
Masz tutaj dokładnie http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... _b3_b4.pdf

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 kwie 2010, 11:03

hackthemilk, musisz zrobić to, co napisał goldi j51:
goldi j51 pisze:Odczepiłeś wężę od nagrzewnicy i odkręciłeś nakrętki które trzymają nagrzewnice a jeszcze odkręciłeś dmuchawę na podszybiu pod maską
potem upewnij się, że odpiąłeś wszystkie przewody. zakładam, że ten metalowy stelaż na dole już wymontowałeś.
widzę, że nie wymontowałeś jeszcze nadmuchu na nogi. musisz go zdemontować. jak już będziesz miał wszystko poodkręcane, to podnieś lekko obudowę nagrzewnicy ku górze i wyjmij dwie czarne plastikowe rurki o śmiesznym kształcie - jedna po stronie kierowcy, druga po stronie pasażera, którymi idzie nadmuch na nogi pasażerów z tyłu (to jest wsuwane) potem wyciągnij tą plastikową obudowę, do której były one wsunięte (tą pod obudową nagrzewnicy).

potem zdemontowaniu tych wszystkich części, o których mowa wyżej ja zrobiłem tak: jak już kanały powietrzne były odkręcone od nadwozia, to usiadłem na fotelu pasażera i lekko odsunąłem kanały od ściany grodziowej. ale musisz to robić z wyczuciem, bo kanały wiszą na aluminiowych przewodach (rurkach) od parownika przechodzących przez ścianę grodziową, które łatwo jest uszkodzić. nie możesz uszkodzić tych przewodów, bo wtedy cała robota na marne + uszkodzona klima. możesz odsunąć tylko tyle ile jest tam luzu, jak pojawi się opór, to nie ciągnij dalej.
nie pamiętam jak bardzo można odsunąć te kanały od ściany grodziowej ale nie jest to zadużo, bo zaledwie pare cm

ps.
na drugiej focie widać, że klapkę ciepło-zimno masz w fatalnym stanie i czeka Cię regeneracja - czyli musisz zrobić tak, jak jest to opisane wyżej.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 16 kwie 2010, 13:30

grze pisze:zakładam, że ten metalowy stelaż na dole już wymontowałeś.
mówisz o tym co podtrzymuje deskę:
Obrazek
nie zdemontowałem jeszcze :oops:
grze pisze:na drugiej focie widać, że klapkę ciepło-zimno masz w fatalnym stanie i czeka Cię regeneracja
tak wiem - mam już klej (taki jak wyżej zamieściłem)i piankę taką od komputerowych płyt głównych (ktoś o nich pisał wcześniej )

myślałem aby te klapki z diorami okleić taką termoizolacyjną taśmą klejącą się z pod spodu - używaną do kominków :
coś takiego ( to nie moja aukcja: linki tylko dla info)

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//allegro.pl/item999147984_tasma_klejaca_do_150_st_c_do_kominkow_tanio.html
mam plan aby je pozaklejać z obu stron i obkleić pianką
klej sprawdzałem klei się do tej taśmy powinno być git
Co myślicie?

dziękuje za rady - i wiem że zawsze można na Was Kubowiczów liczyć <piwo>
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga