Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
zukreator

Post autor: zukreator » 28 gru 2014, 00:38

tak, w twoim przypadku nawet zasadnicze znaczenie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 gru 2014, 10:55

Kordas pisze: Przy 90 km/h pokazywało 0,6 ale lekko też skakało (0,5-0,7).
Przy 100 km/h już pokazywało ok 0,6.
Przy 120 km/h nadal trzymało 0,6.
Jak wcisnąłem sprzęgło lub puściłem gaz spadało do 0.
Jak koledzy wyżej pisali przy wyższych obrotach zmiany mogą być już tak szybkie że nie zobaczysz ich na mierniku.

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Kordas » 28 gru 2014, 14:17

OK, więc co radzicie w takim przypadku? Mam mechanika który ma oscyloskop i może mi sprawdzić sondę.
Przy założeniach, że trzeba ją jeszcze raz zaadaptować, jak to zrobić? Mógłby ktoś instrukcję krótką przedstawić?

Jeśli praca sondy jest prawidłowa, co teraz? Jechać jeszcze raz do innego gazownika? Czy kupić kabel do Bingo-M i spróbować samemu ustawić?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 gru 2014, 15:27

Jak masz bingo kup sobie kabel i zobacz jak pracuje sonda podczas jazdy. Tam praca sondy też jest prezentowana w formie oscyloskopu. Tylko przy zakupie kabla pamiętaj że starsze bingo miały inną wtyczkę niż nowsze.

Albo kup i zamontuj sobie wskaźnik napięcia sondy: http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... ndy+lambda

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 28 gru 2014, 18:03

Mechanicy zazwyczaj nie mają oscyloskopu. Poczekaj poszukam schematu kabla do tego Bingo, to mogę Ci zrobić - jestem elektronikiem jeśli działa to pod COM w PC.

Ja teraz szukam w silniku 1,8S PM jak rozłączyć przekaźnikiem pompę paliwa i wtryskiwacz bo mi zaciąga benzyny (jakieś 3 L/ 100 km! ) jak jadę na LPG.
Może ktoś podpowie ..... czy w ogóle ma to sens...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2014, 18:09

tomek1010, a nie masz czegoś takiego bo chyba powinno być zamontowane ale znając naszych speców to zlali temat. Poczekaj na aldi'ego to on coś podpowie.

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Kordas » 28 gru 2014, 18:59

Mam wujka mechanika, i ma oscyloskop, sam mówił, że wcześniej mi może sprawdzić.
Może sprawdzę jutro i dam znać co i jak.

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 28 gru 2014, 20:23

Namierzyłem na schemacie i jest tak:
Bezpiecznik nr 13 podłączony jest z wyjścia przekaźnika nr 10, który zasila pompę paliwa i daje '+' na wtrysk, który jest kluczowany przez ECU masą.
Jutro wymieniam termostat to od razu podłączę to, bo na dzień dzisiejszy przejechanie 100km kosztuje mnie 42 PLN !

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 gru 2014, 20:59

Odcięcie można też sobie zrobić biorąc plus przy zasilaniu LPG z butli albo z po drodze z przewodu idącego do elektrozaworu butli i poprowadzić to w okolice pompy paliw i tam dać przekaźnik. Tylko w B3 przekaźnik w podwoziu może mieć ciężkie życie.

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf Tutaj masz schemat jak przekaźnik pompy paliwa jest podłączony (C15)
Tu masz schemat kostek pod skrzynką bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html

Ale i tak chyba najprościej by było dać wierzchem kable podłączone w miejsce bezpiecznika 13 (oczywiście dać na tym kablu bezpiecznik). Tylko nie będzie to za ładnie wyglądać.

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 28 gru 2014, 21:58

Tak mam zamiar tak zrobić, tylko że, przed chwilą zrobiłem próbę (...)
Zapaliłem na benzynie, podgrzałem z 10 min parownik, przełączyłem na gaz a potem wyjąłem bezpiecznik 13 i samochód zgasł.
Docelowo chcę odłączyć tą pompę (oczywiście wtryskiwacz też) ale zastanawiam się czy jeżeli wyjąłem ten bezpiecznik to zabrakło plusa na wtryskiwaczu i czy ECU pozwoli na pracę silnika przy takiej 'opcji'....dlatego zgasł samochód.
Czy dawka gazu jest zbyt mała i dlatego zgasł....
Co sądzisz o tym ?

[ Dodano: 2014-12-28, 22:32 ]
Schemat tej części instalacji - silnik PM

Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 gru 2014, 23:17

Jak widać na schemacie nie powinien gasnąć. Może ktoś podłączył zasilanie centralki gazu z plusa z pompy paliwa.

Zapala Ci się kontrolka na przycisku od gazu po włączeniu zapłonu bez odpalania?

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 29 gru 2014, 07:57

Sprawdzę za godzinę i wieczorem napiszę.Jadę teraz do kolegi mechanika, płyn i termostat wymieniamy.

[ Dodano: 2014-12-29, 14:12 ]
Dziwny objaw przy wymianie termostatu.
Jest mróz -7 ale w zbiorniku wyrównawczym zimny płyn.Płynu weszło 5 L. Nie otwiera się termostat prawdopodobnie , parownik ciepły ok 55 st., zegary podczas jazdy pokazują temperaturę ok. 74 st. (na starym termostacie było to samo) Termostat na 87 stopni.
Mechanik podejrzewał pompę bo nie chciał się samochód odpowietrzyć ale udało się - odpiął węże do nagrzewnicy / parownika i parownik ocieplał bo był zimny choć silnik miał na postoju nawet 80 st..
Czy coś jest nie tak czy tak musi być. Dziś mróz -7 stopni. .... W samochodzie ogrxzewanie działa dobrze - pomijąjąc uszkodzone klapki przełączania nawiewu.
pomoże ktoś ?

[ Dodano: 2015-01-01, 10:52 ]
Ta próba, która była wcześniej wykonana zrobiona była źle dlatego zgasł bo parownik za zimny był.Kilka dni temu po wyjęciu bezpiecznika przy temperaturze silnika 50 st. nie zgasł jak wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa i wtryskiwacza.
Czyli jest pewna radość, że coś w tym silnika działa tak jak powinno być, choć na pewno przez nieszczelny wtrysk ssie benzynę podciśnieniem z kolektora. Jak odłączę pompę to może przestanie ubywać benzyny podczas jazdy na LPG.
Mam tester sondy więc sprawdzę czy w ogóle w jakiejś kondycji jest lambda. Na pewno trzeba będzie ją wymienić bo jest oryginalna i tu pytanie jaką sondę zastosować,żeby sobie kłopotu z powtórną wymianą nie narobić ????

Chcę podłączyć sterownik do gazu pod 'krokowca' i pod sondę, może spadnie spalanie.
Samochód pracuje teraz na gazie nawet po odłączeniu sterownika LPG (STAG 2-L).
Teraz na gazie pali ok 12-13 L / 100 km ! - ciut za dużo, w ogóle ile powinien palić może ktoś mi napisze.

Czekam na pomoc
Tomasz

[ Dodano: 2015-01-04, 11:42 ]
Pompę paliwa odłącza już przekaźnik podczas jazdy na LPG. Teraz paliwa nie ubywa.
Sprawdziłem sondę lambda testerem. Sonda martwa - brak aktywności - napięcie 0V, brak reakcji na mieszankę bogatą i ubogą.
Sterownik gazowy tak jest podpięty,że robi emulację sondy. Na testerze lambda pojawia się stałe napięcie 0,5 V zarówno na LPG jak i na benzynie.
Nie wiem czy jest sens wymieniać sondę skoro wtrysk benzynowy leje. Zastanowię się.
Doprowadzę tylko do poprawnego spalania gazu. Może znajdę mechanika LPG który ma sprawny analizator spalin.
Sonda BOSCH kosztuje 150 zł, zastanawiam się czy jest sens... na pewno bedą problemy z wykręceniem starej. Czy może kupić zamiennik produkowany w Niemczech za 60 zł z pazzegro.pl :)
Ktoś ma doświadczenie z zamiennikami ??? W sumie to stary samochód ma 25 lat !

Tomasz

Topek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 lip 2015, 02:51

[B4 2.0 ABT] LPG - spalanie pół butli na 100km?!

Post autor: Topek » 27 lip 2015, 13:34

Witam serdecznie.

Chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z takim problemem..
Zakupiłem 2dni temu Audi i problemy które zdążyłem zauważyć to m.in:

OGROMNE spalanie LPG. Tankując do pełna przejeżdżając dokładnie 105km zostało mi mniej więcej ćwierć butli..

Od czego zacząć? Chciałbym jak najszybciej pozbyć się tej usterki ponieważ za 3dni czeka mnie dłuuga trasa..

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 27 lip 2015, 15:11

Ja bym proponował oddać do na diagnozę do mechanika , jak samochód Masz 2 dni , a za 3 chcesz jechac ileś tam kilometrów to lepiej żeby nic nie rozsypało sie po drodze.

EDIT:Ja osobiscie bał bym sie jechac nowo zakupionym samochodem w jakąkolwiek daleką trasę.Mam audi 3 mc , tez nie dawno kupione ,juz 6 tys. km stuknęło aczkolwiek nadal nie ufam mu w 100 %.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2015, 15:38

Topek pisze:OGROMNE spalanie LPG. Tankując do pełna przejeżdżając dokładnie 105km zostało mi mniej więcej ćwierć butli..
nie wiem czy jest to miarodajny pomiar, te wskaźniki pokazują jak chcą ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga