Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Montaż blosa i efekty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 25 lis 2009, 19:32

Doregulowany już :mrgreen:
Dynamika lepsza niż na mikserze. Na benie jest minimalnie lepiej, ale to chyba świadczy o tym, że mam sprawny k-jet.
Dynamika pracy na Pb wróciła do stanu sprzed załoźenia miksera. W moim przypadku kompensacja okazała się koniecza, bo było za bogato na wolnych.
Czekam na wyniki spalania.
Fotki postaram się wrzucić jutro
Wtedy dokładnie opiszę co i jak.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 25 lis 2009, 22:05

Padre mozesz zrobic jakies foto jak to masz zrobione..

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 27 lis 2009, 11:30

Obrazek
Obrazek

Po kolei:
Guma od przepustnicy do blosa pochodzi od dolotu escorta EFI. Na początku wziąłem jej końcową część. Na przepustnice pasowała idealnie, ale na blosa potrzeba było grubej redukcji. Miejsca mało i wszystko bardzo ściśnięte, więc był problem z lewym wiatrem. Dlatego wziąłem kawałek węższą gumę. Namęczyłem się jak diabli, żeby to naciągnąć na przepustnicę, i blosa, ale dałem radę. Plusem mojej męczarni jest to, że jest wszystko szczelne. Redukcja blos - guma oryginalna pochodzi z tej samej gumy od escorta tylko uciętej z drugiej, węższej strony. Pasowała idealnie.
Minusem tego ciasnego pasowania było to, że nie mogłem podłączyć odmy w oryginalny otwór. Nie mógłbym wtedy manewrować gumą przy zakładaniu.
Odma jest podłączona w miejsce krokowca, a krokowiec bezpośrednio do blosa. Nawiercony i nagwintowany w przewidzianym do tego miejscu. Kolanko wziąłem sobie z niepotrzebnego już miksera.
Ten dodatkowy wąż w gumie przepływki to kompensacja.
Nie założyłem jej przy montażu tego całego ustrojstwa, ale przy regulacji okazało się że będzie trzeba ją podłączyć, bo było ciężko z regulacją. Trochę druciarnią zalatuje, ale naprawdę nie miałem siły już tego rozbierać znowu. Jest tam końcówka ze skontrowanymi nakrętkami, która ściska gumę i tym samym ją uszczelnia. Sprawdziłem nie łapie lewego.
Regulacja, też nie była prosta bo miejsca na rękę baardzo mało. Naszczęście gazownik miał chudszą rękę ode mnie to se jakoś dał radę :mrgreen: .
Na razie nie jestem w stanie powiedzieć nic na temat spalania. Jak troche pojeżdżę to napiszę coś na ten temat.

Koszty:
:arrow: Blos - 350
:arrow: guma dolotu od Escorta EFI (taka długa, gruba) - 10 zł na szrocie
:arrow: kolanko z gwintem fi10 - 0 zł, wziąłem z miksera
:arrow: Pare opasek zaciskowych, wiertło, gwintownik itp miałem za friko :mrgreen:

Sterty fajek i wiadra browara na odreagowanie nie liczę, chociaż może powinienem, bo łatwo nie było <ok> .

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 27 lis 2009, 22:07

Padre (LDZ), Ładnie Ci to wyszło. Prawie jak u mnie :mrgreen:
Guma na przepływce chyba troszkę Ci kruszeje. Bo widzę że kleiłeś ją.
Szkoda, że nie masz odmy w oryginalnym miejscu. Ja zrobiłem małe przedłużenie tej rurki. Wąż około 10cm i rurka łącząca gumę w oryginalnym miejscu z tym wężem.

Strasznie mało miejsca na regulacje, ale i tak wydaje mi się że moje rozwiązanie okazało się lepsze niż kombiancje z innymi gumami itp.


Marcin26, przymierzasz się do zblosowania swojej b4ki?

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 19 sty 2010, 09:15

Koledzy pytanko jeszcze w związku z tematem.
Kombinuje sobie mały upgrade podłączenia blosa. W związku z tym chciałbym zapytać czy będzie jakaś różnica jeśli odmę podłącze bezpośrednio do airboxa nad kolektorem?
Jest tam jeden wolny zaślepiony króciec, zaraz obok tego idącego do serwa. Tak sobie pomyślałem, że nie powinno być różnicy, ale wolę się poradzić.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 sty 2010, 11:30

Różnica będzie bo podłączysz ją za przepustnicą gdzie panuje większe podciśnienie niż przed nią. W razie nieszczelności odmy będą większe problemy z obrotami a tak w ogóle ciekawe jak będzie pracował silnik z takim ssaniem na odmie.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 sty 2010, 14:07

wtam, a ja mam odme puszczona w atmosferę (poprzedni wł zakladał blos i tak to zrobił), czy to coś szkodzi? jakie to ma znaczenie?

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 sty 2010, 16:42

papaj pisze:wtam, a ja mam odme puszczona w atmosferę (poprzedni wł zakladał blos i tak to zrobił), czy to coś szkodzi? jakie to ma znaczenie?
Nic nie szkodzi. Ja miałem odłączoną odmę przez 1 dzień po montażu blosa.
Zaletą jest nie brudzenie blosa i przepustnicy oraz nie zwiększanie temp. zasysanego powietrza (choć na lpg to nie wiem czy ma znaczenie).
Minus to puszczanie tłustej pary pod maską i brudzenie komory silnika. Jak wąż masz nisko to może kapać olej na ziemię.
Dorób do tego jakąś puszkę catch-tank.

Podłączenie za przepustnicą jest "niebardzo".
Podłącz tak jak ja mam (kilka stron wcześniej napisane).
Dodam, że sporo km już zrobiłem i z ciekawości niedawno spojrzałem jak wygląda blos. Okazało się że jest czyściutki <ok>

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 sty 2010, 17:43

chłopaki a skoro temam juz o blosie to może skonsultujemy wyniki spalania na blosie?

moje ng pali ponad 15l na setke (tankuje 31,7l robiac ok 190 km) raz lub dwa udalo mi sie na tym samym paliwie zrobic 220 km, wtedy byla przewaga trasy nad miastem blos ustawionu na analizatorze na lambda 1.00 a po 3 miesiacachsobie skontrolowałem to lambda wyniosła 0.9

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 sty 2010, 17:53

Moja pali średnio około 11-12l /100km w cyklu mieszanym trasa-miasto (poza miastem jazda 140km/h i miasto z średnio ciężką nogą). Trasa 120km/h około 10,5l. Jak poszaleję po mieście to maks 14l. Raz udało mi się zejść na trasie do 5,6l/100 przy jeździe w nocy 90km/h prawie nie używając hamulca za ciężarówką 15m przede mną :shock: Podjechałem zatankować i wystraszyłem się że jest coś nie tak że mało gazu wlazło.

Ogólnie spalanie mnie zadowala. A auto jak na ten silnik nie ma muła.
Blos sam regulowałem i jest ok. W moich okolicach nikt nie chciał mnie z blosem na analizator :-D

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 sty 2010, 18:42

to masz bardzo zadowalające spalanie, ja szukam przyczyny i nie moge znależć czemu mi tak duzo pali, tez specjalnie nie katuje, jezdze jak wszyscy srednio ciezka noga;) ostatnio nawet zaczolem traktowac te spalanie jako "coś za coś" czyli bezproblemowa jazda na LPG wzamian za te 3 l na setke wiecej

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 sty 2010, 19:09

Latem przy ciężkiej nodze (bo teraz pogoda nie pozwala na taką jazdę) nie przekraczałem 13,5-14l

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 20 sty 2010, 06:01

u mnie 100% po mieście wychodzi niecałe 14l przy normalniej jeżdzie. Teraz w te ostatnie mrozy wyszło troche ponad 14.
Wracając do odmy to może ktoś będzie mi w stanie odpowiedzieć dlaczego po jej odpięciu i zatkaniu przewodów z obu stron zaczęły po dodaniu gazu klepać zawory? Jak podłączyłem spowrotem to przestało

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 20 sty 2010, 16:41

Padre (LDZ) pisze:dlaczego po jej odpięciu i zatkaniu przewodów z obu stron zaczęły po dodaniu gazu klepać zawory?
Odmy nie powinno się zatykać.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 19 mar 2010, 14:12

Witam koledzy.Postanowiłem założyć nowy temat w którym jasno sprecyzujemy co da sie wykorzystac do zamontowania blosa w naszych audicach.Jak wiadomo miejsca mamy ho ho mnóstwo..ori guma od audi pasuje idealnie hehe...a teraz wracamy do żeczywistości:
-prosił bym o uwagi użytkowników którzy mają lub mieli albo może montowali blosa jakie części i ewentualnie z jakich modeli moga być pomocne.
-wiele czytałem o gumach od escorta..ale jaki model jaki rok??już od dłuższego czasu przeglądam alledrogo i nie moge nic dopasować...a chciał bym żeby było to zrobione w miare profesjonalnie tj.bez cudów na kiju trzymających się na słowo honoru.
-może da się wykorzystać jeszcze co innego..??bede wdzieczny za wszystkie uwagi.
-dla chętnych dodam iż jestem w stanie załatwić blosa nowego w kartonie po znacznie mniejszych kosztach.Jak cos pisac na pw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga