Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 2.0 ABT ] Jaka instalacja LPG najlepsza?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
mirreq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2008, 10:56
Lokalizacja: Małopolska

[ 80 B4 2.0 ABT ] Jaka instalacja LPG najlepsza?

Post autor: mirreq2 » 04 maja 2008, 11:11

Witam Audimaniaków :-)
Temat był już wielokrotnie poruszany, ale chciałbym uzyskać informację jaką instalkę założyć do swojej Audiczki?
Myślałem o stag 100...
No ale jaki parownik, gdzie najwygodniej umieścić butlę itd...? U mnie w okolicy wszyscy gaziarze zakładają Landirenzo. Co o tym sądzicie?
Proszę o pomoc w doborze najlepszej instalacji.
Z góry dziękuję!
Pozdrawiam, mirreq
Ostatnio zmieniony 05 maja 2008, 21:41 przez mirreq2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 13:09

Jeśli chodzi o instalkę to Ja bym polecał BRC, miałem kiedyś w aucie i byłem zadowolony. Co do butli to tylko w miejscu koła zapasowego bo inaczej nici z rozkładanych tylnych siedzień. Moja osobista rada, wystrzegaj się polskiej elektroniki w instalacji.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2008, 13:33

JJ 82 pisze:Jeśli chodzi o instalkę to Ja bym polecał BRC, miałem kiedyś w aucie i byłem zadowolony. ... . Moja osobista rada, wystrzegaj się polskiej elektroniki w instalacji.
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Po pierwsze polska elektronika obecnie znacznie przewyższa parametrami i niezawodnością elektronikę włoską czy holenderską, po drugie; II generacja BRC to tylko Blitz, a to jest o wiele gorsza i droższa elektronika niż chociażby Bingo M.
mirreq2, Co do elektroniki to uważam, że Stag 100 to doskonały wybór. Jeśli chodzi o parownik to poszukaj Lovato lub Landirenzo. Jak chcesz mieć pełne wskazanie ilości gazu w zbiorniku to wielozawór musi mieć czujnik rezystancyjny.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 maja 2008, 16:12

JJ 82 pisze:Co do butli to tylko w miejscu koła zapasowego bo inaczej nici z rozkładanych tylnych siedzień.
Ja w swojej B4 mam butle założoną po lewej stronie bagażnika (tam gdzie jest mniejsze dzielone oparcie tylne ale butla od siedzenia jest oddalona o jakieś 20-25 cm). butla 40 (czyli 32L @80%) siedzenia mi się składają i mam normalne koło zapasowe. jak narazie nie narzekam na ten patent ale moze pomyśle o montarzu butli w kole.

Co do typu instalacji to do ABT tylko II gen. chyba ze założysz I gen i bedą się dziać cuda z ECU. Jeśli chodzi o model centalki to polecam ze swojego doświadczenia Bingo M firmy KME. Stag też jest podobno dobry, nie wnikałem w niego aż tak bardzo

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 17:03

Miałem wcześniej Mondeo z instalką II gen. BRC, sterownik Just Junior. Nie miałem problemów prze całe 40 tys. jakie na niej zrobiłem. Ale to moje osobiste doświadczenie i zdanie. Wiem jedno, wystrzegać się należy "cudów techniki" typu Lecho Mini i tym podobnych.
Co do typu instalacji to do ABT tylko II gen. chyba ze założysz I gen i bedą się dziać cuda z ECU. Jeśli chodzi o model centalki to polecam ze swojego doświadczenia Bingo M firmy KME. Stag też jest podobno dobry, nie wnikałem w niego aż tak bardzo
Do tego silnika nie można montować I generacji.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2008, 17:06

JJ 82, owszem Just junior jeszcze ujdzie ale obecnie praktycznie nie do kupienia. A BRC Blitz to dokładnie to samo co Lecho Mini lub Stag 2L czyli byle co. Reszta polskich sterowników to bardzo dobre produkty.

mirreq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2008, 10:56
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: mirreq2 » 04 maja 2008, 17:10

a z tym parownikiem koledzy to mam dylemat ?? :-( jeden kosztuje 200zł

http://moto.allegro.pl/item356634653_la ... a_vat.html

a drugi 300zł

http://moto.allegro.pl/item355477395_re ... renzo.html

tej samej firmy mianowicie Landi. wiem że jak oddam auto do gaziarza to on założy mi ten tańszy bo według niego bedzie lepszy a za montaż weżmie i tak swoje. doradżcie

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 17:29

Dobry gaziarz skompletuje Ci całą inastalkę optymalnie tak że przed założeniem popytaj się o opinie o danym warsztacie. W zasadzie oba reduktory mają wystarczającą wydajność mocy 100 kW. Nie znam się tak dobrze na Landi ale w opisie tego za 300 zł kolo pisze że jest do wszystkiego i nawet nie ma podane jaki to konkretnie model... Ten LE 98 za 200zł powinien wystarczyć.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 maja 2008, 18:02

JJ 82 pisze:Miałem wcześniej Mondeo z instalką II gen. BRC, sterownik Just Junior. Nie miałem problemów prze całe 40 tys. jakie na niej zrobiłem. Ale to moje osobiste doświadczenie i zdanie. Wiem jedno, wystrzegać się należy "cudów techniki" typu Lecho Mini i tym podobnych.
Co do typu instalacji to do ABT tylko II gen. chyba ze założysz I gen i bedą się dziać cuda z ECU. Jeśli chodzi o model centalki to polecam ze swojego doświadczenia Bingo M firmy KME. Stag też jest podobno dobry, nie wnikałem w niego aż tak bardzo
Do tego silnika nie można montować I generacji.
ja to doskonale wiem ze powinno sie montować I gen do ABT
ale gazownicy robią różne cuda i widziałem kilka przypadków jak do ABT była założona I gen

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2008, 18:47

widmo pisze:ja to doskonale wiem ze powinno sie montować I gen do ABT
powinno być "...montować II gen..."

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 maja 2008, 20:06

dziękuję Danek za poprawienie zapomniałem o jednym I :-P

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 04 maja 2008, 20:14

Za poradą Danka do swojego ABT założyłem BINGO M i po różnych perypetiach (ustawienia , zmiana sondy lambda), jestem zadowolony.
Na gazie sprawuje się wzorowo. Silnik pracuje równo i ciągnie w całym zakresie obrotów.
Spalanie gazu : średnio 10-11 ltr/100 km trasa poniżej 9 ltr , tylko miasto ok 12 ltr.
Uważam,że jak na silnik 2 litrowy to bardzo przyzwoity wynik.
V max na gazie to 180 km/h
- tyle osiągnęłem na liczniku ale gdyby droga była lepsza i nie było fotoradarów to pewnie realnie osiągnie te 180 ;-)

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 22:57

ja to doskonale wiem ze powinno sie montować I gen do ABT
ale gazownicy robią różne cuda i widziałem kilka przypadków jak do ABT była założona I gen
To racja, Ja w moim ABK miałem założone Lecho Mini i auto chodziło jak chciało. Dlatego zawsze lepiej jest wydać te 200-300zł więcej i założyć gaz w warszatcie z dobrą renomą niż później poprawiać.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 maja 2008, 00:01

Mi rownież Danek doradził co i jak pozmieniać w ustawieniach Bingo M oraz naprowadził mnie na "zamuloną" sondę Lambda.
obecnie po tychże korektach i wymianie sondy autko pali 11/100 po miescie i poniżej 9/100 w trasie.

ostatnio na A4 jechałem z butem w podłodze miejscami na liczniku było 195kmh (z górki <ok> ) po przejechaniu 100km dotankowałem lpg na full i weszło 10,5 litra czyli wynik zadowalający jak na trase i but w podłodze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl