[2.6 ABC LPG]cieknące weże cieczy chłodzącej i odpowietrznik
[2.6 ABC LPG]cieknące weże cieczy chłodzącej i odpowietrznik
od dluzszego czasu znikal mi plyn w zbiorniczku , wczoraj namierzylem miejsce wycieku sa to weze idace z silnika do nagrzewnicy a dokladniej miejsce wstawienia trojnika w celu polaczenia parownika gazowego.przewody te sa juz stare i popekane szegolnie w miejscach montazu opasek zaciskowych chcialbym je wymienic na nowe bylem w aso spytac o cene i waz na ktorym znajduje sie odpowietrznik kosztuje 210 a drugi 120.
chce kupic weza na metry cietego i samemu to zrobic
mam nastepujace pytanie.
1.jaka jest srednica wewnetrzna tych wezy ??
2. czy ten odpowietrznik rzeczywiscie czemus sluzy (u mnie jest on zaklejony poxipolem gwint był zerwany i przeciekał ) wkoncu uklad powinien sie sam odpowietrzyc poprzez korek zbiorniczka o ile sie nie myle ??
3.w jaki sposob podlaczone sa te weze do silnika opaski czy jakis system zatrzaskowy jak w A4 ?? i czy jest tam wogole dostep ??
4. czy mozna mieszac fabryczny plyn g12 z plynem marki prestone (wedlog zapewnien producenta jest on mieszalny ze wszytskimi plynami ??
zalanczam zdjecie zapozyczone z internetu , z legendą
z gory dziekuje za pomoc
chce kupic weza na metry cietego i samemu to zrobic
mam nastepujace pytanie.
1.jaka jest srednica wewnetrzna tych wezy ??
2. czy ten odpowietrznik rzeczywiscie czemus sluzy (u mnie jest on zaklejony poxipolem gwint był zerwany i przeciekał ) wkoncu uklad powinien sie sam odpowietrzyc poprzez korek zbiorniczka o ile sie nie myle ??
3.w jaki sposob podlaczone sa te weze do silnika opaski czy jakis system zatrzaskowy jak w A4 ?? i czy jest tam wogole dostep ??
4. czy mozna mieszac fabryczny plyn g12 z plynem marki prestone (wedlog zapewnien producenta jest on mieszalny ze wszytskimi plynami ??
zalanczam zdjecie zapozyczone z internetu , z legendą
z gory dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, 02:10 przez Marek85, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
_uwaga
Przewody w silniku są zaciskane za pomocą opasek. Odpowietrznik jest potrzeby bo układ naprawdę ciężko jest bez niego odpowietrzyć, co nie znaczy że nie można tego zrobić bez.
Dokupowanie na metry troche nie bardzo. Przewody te maja specjalne profile i moga się załamywać. U mnie też są pocięte do parownika i odpowietrznik tez jest zaklejony ale płynu mi nie ubywa. Może masz krućce i trójniki od gazy jakieś plastykowe i sie odkształciły.
Przewody w silniku są zaciskane za pomocą opasek. Odpowietrznik jest potrzeby bo układ naprawdę ciężko jest bez niego odpowietrzyć, co nie znaczy że nie można tego zrobić bez.
Dokupowanie na metry troche nie bardzo. Przewody te maja specjalne profile i moga się załamywać. U mnie też są pocięte do parownika i odpowietrznik tez jest zaklejony ale płynu mi nie ubywa. Może masz krućce i trójniki od gazy jakieś plastykowe i sie odkształciły.
zgadza sie sa plastikowe , czyli ida do wymiany . jesli tylko moge prosic o podanie srednicy wewnetrznej tych wezy . to jutro dorobie sobie w pracy takie trojniki z miedzi badz mosiadzu. aha i jaki jest patent na odpowietrzenie ukladu bez odpowietrznika ?? sciagnac waz z trojnika ?? moze da sie cos zroibic z tym odpowietrznikiem np wkrecajac jakas srube z tasiemką teflonową ??
Nie pamietam jak to tam wyglada, ale skoro mozesz zrobic sobie trojnik z medzi czy mosiadzu to zrob w nim otwor z gwintem i uzyj jako odpowietrznika. Bedziesz mial sprawe zalatwiona. Odpowietrznik powinien byc niby w najwyzszym punkcie ale fabryczny i tak nie jest. Wiec moim zdaniem co za roznica czy bedzie tam gdzie ten czy obok w nowym trojniku.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.siwy23j pisze:Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.
Ja też miałemuszkodzony ten wężyk z odpowietrznikiem. Kupieł takie coś plastkiowego po obustronach rurki a na środku odpowietznik i poucinałem węże które kupiłem na szrocie kilka orginalnych węzy z silników za 5zł i po sprawie. Nie musiałem demontować kolektora wystarszyło wymontować rurę dolotową do przepsutnicy i był dostęp do węży za silnikiemMarek85 pisze:moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.