Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 ABC LPG]cieknące weże cieczy chłodzącej i odpowietrznik

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

[2.6 ABC LPG]cieknące weże cieczy chłodzącej i odpowietrznik

Post autor: Marek85 » 24 lis 2009, 12:32

od dluzszego czasu znikal mi plyn w zbiorniczku , wczoraj namierzylem miejsce wycieku sa to weze idace z silnika do nagrzewnicy a dokladniej miejsce wstawienia trojnika w celu polaczenia parownika gazowego.przewody te sa juz stare i popekane szegolnie w miejscach montazu opasek zaciskowych chcialbym je wymienic na nowe bylem w aso spytac o cene i waz na ktorym znajduje sie odpowietrznik kosztuje 210 a drugi 120.
chce kupic weza na metry cietego i samemu to zrobic
mam nastepujace pytanie.
1.jaka jest srednica wewnetrzna tych wezy ??
2. czy ten odpowietrznik rzeczywiscie czemus sluzy (u mnie jest on zaklejony poxipolem gwint był zerwany i przeciekał ) wkoncu uklad powinien sie sam odpowietrzyc poprzez korek zbiorniczka o ile sie nie myle ??
3.w jaki sposob podlaczone sa te weze do silnika opaski czy jakis system zatrzaskowy jak w A4 ?? i czy jest tam wogole dostep ??
4. czy mozna mieszac fabryczny plyn g12 z plynem marki prestone (wedlog zapewnien producenta jest on mieszalny ze wszytskimi plynami ??
zalanczam zdjecie zapozyczone z internetu , z legendą
z gory dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, 02:10 przez Marek85, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 lis 2009, 13:23

_uwaga

Przewody w silniku są zaciskane za pomocą opasek. Odpowietrznik jest potrzeby bo układ naprawdę ciężko jest bez niego odpowietrzyć, co nie znaczy że nie można tego zrobić bez.
Dokupowanie na metry troche nie bardzo. Przewody te maja specjalne profile i moga się załamywać. U mnie też są pocięte do parownika i odpowietrznik tez jest zaklejony ale płynu mi nie ubywa. Może masz krućce i trójniki od gazy jakieś plastykowe i sie odkształciły.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 24 lis 2009, 23:43

zgadza sie sa plastikowe , czyli ida do wymiany . jesli tylko moge prosic o podanie srednicy wewnetrznej tych wezy . to jutro dorobie sobie w pracy takie trojniki z miedzi badz mosiadzu. aha i jaki jest patent na odpowietrzenie ukladu bez odpowietrznika ?? sciagnac waz z trojnika ?? moze da sie cos zroibic z tym odpowietrznikiem np wkrecajac jakas srube z tasiemką teflonową ??

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 25 lis 2009, 07:44

Nie pamietam jak to tam wyglada, ale skoro mozesz zrobic sobie trojnik z medzi czy mosiadzu to zrob w nim otwor z gwintem i uzyj jako odpowietrznika. Bedziesz mial sprawe zalatwiona. Odpowietrznik powinien byc niby w najwyzszym punkcie ale fabryczny i tak nie jest. Wiec moim zdaniem co za roznica czy bedzie tam gdzie ten czy obok w nowym trojniku.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 25 lis 2009, 08:01

ten odpowietrznik i tak nie jest konieczny auto samo sie odpowietrza przez zbiorniczek nie ma problemu
130KM/300Nm
CHIP TUNING TDI
Czyszczenie Nastawnika
Diagnostyka VAG logi itd
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... hlight=hct
W KUPIE SIŁA BOO KUPY NIKT NIE RUSZY
http://www.a4club.eu

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 25 lis 2009, 17:37

hct pisze:ten odpowietrznik i tak nie jest konieczny auto samo sie odpowietrza przez zbiorniczek nie ma problemu
Chyba nie w każdym przypadku u mnie rozerwało węza od nagrzewnicy

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 lis 2009, 18:50

Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 25 lis 2009, 22:11

Zagrzej sobie silnik do temperatury 90oC. I daj grzanie i nawiew na full. Nastepnie szybko pod maske i trzymaj lapy na obu wezach, ten ktory zrobi sie cieplejszy to jest oczywiscie doplyw.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 25 lis 2009, 22:53

flgmnft pisze:Nastepnie szybko pod maske i trzymaj lapy na obu wezach, ten ktory zrobi sie cieplejszy to jest oczywiscie doplyw.
Patrząc pod maskę prawy waz to zasilanie a lewy spływ z nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 lis 2009, 23:26

siwy23j pisze:Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 26 lis 2009, 17:27

Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.
Pod IN podłączyłem ten bez odpowietrznika, a pod aut z odpowietrznikiem. Będzie dobrze :?:
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 lis 2009, 17:58

siwy23j pisze:
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.
Pod IN podłączyłem ten bez odpowietrznika, a pod aut z odpowietrznikiem. Będzie dobrze :?:
Tak będzie dobrze.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 26 lis 2009, 18:13

No dzięki wielkie, zastanawiało mnie to ponieważ stare węże były odwrotnie, nie wiem kto je tak założył ale podejrzewam, że to sprawka gazowników którzy zakładali gaz. Dzięki wielkie. :-)
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 10 lut 2011, 17:11

moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 10 lut 2011, 18:24

Marek85 pisze:moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.
Ja też miałemuszkodzony ten wężyk z odpowietrznikiem. Kupieł takie coś plastkiowego po obustronach rurki a na środku odpowietznik i poucinałem węże które kupiłem na szrocie kilka orginalnych węzy z silników za 5zł i po sprawie. Nie musiałem demontować kolektora wystarszyło wymontować rurę dolotową do przepsutnicy i był dostęp do węży za silnikiem
SILVER HORSE V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga