[80 B3 SF] Moje pierwsze Audi- 80 B3 1,8
[80 B3 SF] Moje pierwsze Audi- 80 B3 1,8
Cześć
Chciał bym wam zaprezentować moje pierwsze auto(i pierwsze audi ), jakim jest Audi 80 B3. Audi opuściło fabrykę w Ingolstad w roku 1987 i zostało tam wyposażone w silniczek 1,8 SF na gaźniku Keihin I. W środku nie otrzymało żadnego wypasu(pewnie kupował je jakiś skąpy Niemiec ), ale później dostało(podejrzewam, że obecny szyberdach nie jest oryginalny) szyberdach i to elektryczny(chyba z modelu B4). Auto dzielnie śmigało po ulicach Niemiec, a później w 2004r zostało sprowadzone do Polski. Miało tu 3 właścicieli(ja jestem 4). Auto posiada instalację gazową I generacji(na instalacji przejechało ok. 100 tys km). U ostatniego właściciela stało rok pod drzewkiem .
Obecnie przebieg auta to 345 300 i ciągle rośnie(kupiłem je z przebiegiem 343000)
silnik w dobrym stanie, do poprawek wycieki, których jest kilka oraz trzeba rozwiązać problem ze spalaniem, które wynosi ok 15 litrów LPG/100km .
W środku tapicerka nie jest i nie była w najlepszym stanie- głównie za sprawą przeciekającego szyberdachu. Został zmieniony materiał na boczkach drzwi,
który po tylu latach poddał się (głównie za sprawą wilgoci). Auto kupione za grosze- w cenie średniego Poloneza .
Dodatkowo myślę, że auto jest w 100% bezwypadkowe- podłoga idealnie prosta, nadkola równiutkie, szczeliny także. Wszystkie szyby mają jednakowe numerki.
W planach(które będę starał się realizować po zimie) mam:
- ringi DIDO
- dodatkowe zegary z ringami
- kierownica S-line
- być może zmiana foteli na coś lepszego
- oczywiście wlepka klubowa
Nie planuję gleby żadnej i raczej alufelg też nie będzie- podoba mi się oryginał i ładne ori kołpaczki . Bardziej interesują mnie mody środka.
Oto kilka skromnych fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b ... 0ad5b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abb ... 9f060.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... ae862.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b ... d16f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0c ... 0afd7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 6f780.html
Zapraszam do ocen .
Chciał bym wam zaprezentować moje pierwsze auto(i pierwsze audi ), jakim jest Audi 80 B3. Audi opuściło fabrykę w Ingolstad w roku 1987 i zostało tam wyposażone w silniczek 1,8 SF na gaźniku Keihin I. W środku nie otrzymało żadnego wypasu(pewnie kupował je jakiś skąpy Niemiec ), ale później dostało(podejrzewam, że obecny szyberdach nie jest oryginalny) szyberdach i to elektryczny(chyba z modelu B4). Auto dzielnie śmigało po ulicach Niemiec, a później w 2004r zostało sprowadzone do Polski. Miało tu 3 właścicieli(ja jestem 4). Auto posiada instalację gazową I generacji(na instalacji przejechało ok. 100 tys km). U ostatniego właściciela stało rok pod drzewkiem .
Obecnie przebieg auta to 345 300 i ciągle rośnie(kupiłem je z przebiegiem 343000)
silnik w dobrym stanie, do poprawek wycieki, których jest kilka oraz trzeba rozwiązać problem ze spalaniem, które wynosi ok 15 litrów LPG/100km .
W środku tapicerka nie jest i nie była w najlepszym stanie- głównie za sprawą przeciekającego szyberdachu. Został zmieniony materiał na boczkach drzwi,
który po tylu latach poddał się (głównie za sprawą wilgoci). Auto kupione za grosze- w cenie średniego Poloneza .
Dodatkowo myślę, że auto jest w 100% bezwypadkowe- podłoga idealnie prosta, nadkola równiutkie, szczeliny także. Wszystkie szyby mają jednakowe numerki.
W planach(które będę starał się realizować po zimie) mam:
- ringi DIDO
- dodatkowe zegary z ringami
- kierownica S-line
- być może zmiana foteli na coś lepszego
- oczywiście wlepka klubowa
Nie planuję gleby żadnej i raczej alufelg też nie będzie- podoba mi się oryginał i ładne ori kołpaczki . Bardziej interesują mnie mody środka.
Oto kilka skromnych fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b ... 0ad5b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abb ... 9f060.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... ae862.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b ... d16f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0c ... 0afd7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 6f780.html
Zapraszam do ocen .
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 16:34 przez pawel_m, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
ladna seria.. fajna tapicerka na drzwiach a ten szyberdach wyglada jak od Hondy
w Hondach tak wychodzily do tylu
w Hondach tak wychodzily do tylu
Była B3 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22560
Była B4 Cabrio https://audi80.pl/audi-b4-bezdasznik ... htm#636403
Jest A4
Była B4 Cabrio https://audi80.pl/audi-b4-bezdasznik ... htm#636403
Jest A4
Może elektryczne szyby kiedyś zagoszczą i lusterka w komplecie- niestety spory koszt zapewne- nie interesowałem się tym. A co do tapicerki na drzwiach to została zrobiona z materiału(niestety nie wiem jak się nazywa, dość cienki- być może skaj). Najlepiej wygląda na prawej strony-drzwi od pasażerów(sam wykonywałem) a najgorzej od strony lewej- kierowcy i pasażera(widać fałdy itd). Lewa strona byłą robiona przez poprzedniego właściciela. A narazie to i tak trzeba ją doprowadzić do dobrego stanu technicznego- spalanie określone w temacie w pierwszym poście jest dość sporo i o wiele za duże jak na taki silnik- co innego jak by to było 2,6 V6. Planuję wymianę świec i podstawki gaźnika, bo to chyba jej przyczyna....
I jeszcze wracając do szyberdachu- zrobię fotkę od środka, bo też nie jestem pewien od czego jest jego podsufitka-plastik. Zaletą tego szyberdachu jest to, że szyba jest przezroczysta a nie malowana albo nie jest to sama blacha. Jak jest ciemno i siedzę z tyłu(nie zawsze jestem driver, bo B3 jest na spółkę z bratem) to fajnie widać np. lampy nad drogą .
I jeszcze wracając do szyberdachu- zrobię fotkę od środka, bo też nie jestem pewien od czego jest jego podsufitka-plastik. Zaletą tego szyberdachu jest to, że szyba jest przezroczysta a nie malowana albo nie jest to sama blacha. Jak jest ciemno i siedzę z tyłu(nie zawsze jestem driver, bo B3 jest na spółkę z bratem) to fajnie widać np. lampy nad drogą .
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
silnik w lato w mieście ok 12litrów gazu a na tarsie udało sie zejść do 7 ale średnio w lecie to tak 10l przy jeździe 100-170 a więc pałowanie w zimie aktualnie po mieście po 14-15litrów materiał czyszczę szmatkami dla dzieci i niema problemów a nasz materiał sie zwie eksoskóra tyle że moja składa sie ze gąbki i tej niby skóry na boczki sie nadaje siedzenia też ludzie obszywają i nawet nie narzekają a co do odpalania to cały czas gazzie odkąd został założony wiec tak ok 2001-2002 rok odpala na gazie benzyna wtedy jak np gazu braknie ;D i niema problemów z odpalaniem
A jaki masz parownik? Lovato? Ile przelatane na LPG? Robiłeś coś przy parowniku(regeneracja, bo wymiana filterka, spuszczanie syfu rzecz oczywista )?
A co do moich boczków, to materiał jest przyklejony bezpośrednio na klej Butapren w miejsce starych boczków i bardzo dobrze się trzyma już ponad pół roku. Jak się postara przy klejeniu materiału, to wychodzi naprawdę bardzo ładnie .
No i nareszcie moja niunia ma słów kawałem garażu- od soboty śnieg na niunie nie pada :mrgreen: . Chciałem dodać też kilka fotek niuni ale mam problem z netem- postaram się jutro wrzucić fotki .
A co do moich boczków, to materiał jest przyklejony bezpośrednio na klej Butapren w miejsce starych boczków i bardzo dobrze się trzyma już ponad pół roku. Jak się postara przy klejeniu materiału, to wychodzi naprawdę bardzo ładnie .
No i nareszcie moja niunia ma słów kawałem garażu- od soboty śnieg na niunie nie pada :mrgreen: . Chciałem dodać też kilka fotek niuni ale mam problem z netem- postaram się jutro wrzucić fotki .
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
Takie są plany :mrgreen: . Gdy patrzę na niunię, to nie potrafię się oprzeć jej pięknemu wyglądowi i bądź co bądź ponadczasowej stylistyce nadwozia, która może podobać się mimo upływu lat(autko ma prawie ćwierć wieku) . Planu mam takie jak napisałem, a przede wszystkim doprowadzenie jej do jak najlepszego stanu technicznego(mowa o spalaniu ale nie tylko).Jesik pisze:Prawie jak moja ... No rzeczywiście 15l lpg to duzo za duzo... ja mam taki sam silnik i instalacje podobna i w miescie nie przekraczam 10l na trasie ok 8l lpg przy spokojnej jezdzie 100-115km/h.
Popracuj nad nim i będzie cacy perełka... Pozdro
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
Spisuje się mechanicznie bardzo dobrze . Teraz czekam tylko na części potrzebne do regeneracji reduktora, bo spalanie jest takie, że skutecznie odbiera chęć do jazdy....
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
Części do reduktora przyszły, co spowodowało, że babrałem się z nim dobre 2,5h . Ale mam nadzieję, że będzie w końcu dobrze . Miałem zrobić fotostory, ale brzydkie zdjęcia mi wychodziły i po dwóch fotkach nierozebranego reduktora zrezygnowałem.
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
Przepraszam za posta pod postem. Mam trzy fotki niuni(fotki stare, ale niunia się nie zmieniła ). Zregenerowałem parownik, pojechałem na regulacje, ale nie mieli czasu w warsztacie jednym, a drugi był zamknięty :evil: (chyba będę musiał sam wyregulować instalkę). No i jeszcze muszę dorobić przycisk do otwierania elektrozaworów gazu oddzielnie(wcześniej ładnie paliła na LPG(bez względu na temp), teraz nie ma o tym mowy ).
A oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29b ... 2d177.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... 08783.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc3 ... 55cf3.html
A oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29b ... 2d177.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... 08783.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc3 ... 55cf3.html
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF
1987r 1,8 SF
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga