[80 B3 SF] Moje pierwsze Audi- 80 B3 1,8
[80 B3 SF] Moje pierwsze Audi- 80 B3 1,8
Cześć
Chciał bym wam zaprezentować moje pierwsze auto(i pierwsze audi ), jakim jest Audi 80 B3. Audi opuściło fabrykę w Ingolstad w roku 1987 i zostało tam wyposażone w silniczek 1,8 SF na gaźniku Keihin I. W środku nie otrzymało żadnego wypasu(pewnie kupował je jakiś skąpy Niemiec ), ale później dostało(podejrzewam, że obecny szyberdach nie jest oryginalny) szyberdach i to elektryczny(chyba z modelu B4). Auto dzielnie śmigało po ulicach Niemiec, a później w 2004r zostało sprowadzone do Polski. Miało tu 3 właścicieli(ja jestem 4). Auto posiada instalację gazową I generacji(na instalacji przejechało ok. 100 tys km). U ostatniego właściciela stało rok pod drzewkiem .
Obecnie przebieg auta to 345 300 i ciągle rośnie(kupiłem je z przebiegiem 343000)
silnik w dobrym stanie, do poprawek wycieki, których jest kilka oraz trzeba rozwiązać problem ze spalaniem, które wynosi ok 15 litrów LPG/100km .
W środku tapicerka nie jest i nie była w najlepszym stanie- głównie za sprawą przeciekającego szyberdachu. Został zmieniony materiał na boczkach drzwi,
który po tylu latach poddał się (głównie za sprawą wilgoci). Auto kupione za grosze- w cenie średniego Poloneza .
Dodatkowo myślę, że auto jest w 100% bezwypadkowe- podłoga idealnie prosta, nadkola równiutkie, szczeliny także. Wszystkie szyby mają jednakowe numerki.
W planach(które będę starał się realizować po zimie) mam:
- ringi DIDO
- dodatkowe zegary z ringami
- kierownica S-line
- być może zmiana foteli na coś lepszego
- oczywiście wlepka klubowa
Nie planuję gleby żadnej i raczej alufelg też nie będzie- podoba mi się oryginał i ładne ori kołpaczki . Bardziej interesują mnie mody środka.
Oto kilka skromnych fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b ... 0ad5b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abb ... 9f060.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... ae862.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b ... d16f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0c ... 0afd7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 6f780.html
Zapraszam do ocen .
Chciał bym wam zaprezentować moje pierwsze auto(i pierwsze audi ), jakim jest Audi 80 B3. Audi opuściło fabrykę w Ingolstad w roku 1987 i zostało tam wyposażone w silniczek 1,8 SF na gaźniku Keihin I. W środku nie otrzymało żadnego wypasu(pewnie kupował je jakiś skąpy Niemiec ), ale później dostało(podejrzewam, że obecny szyberdach nie jest oryginalny) szyberdach i to elektryczny(chyba z modelu B4). Auto dzielnie śmigało po ulicach Niemiec, a później w 2004r zostało sprowadzone do Polski. Miało tu 3 właścicieli(ja jestem 4). Auto posiada instalację gazową I generacji(na instalacji przejechało ok. 100 tys km). U ostatniego właściciela stało rok pod drzewkiem .
Obecnie przebieg auta to 345 300 i ciągle rośnie(kupiłem je z przebiegiem 343000)
silnik w dobrym stanie, do poprawek wycieki, których jest kilka oraz trzeba rozwiązać problem ze spalaniem, które wynosi ok 15 litrów LPG/100km .
W środku tapicerka nie jest i nie była w najlepszym stanie- głównie za sprawą przeciekającego szyberdachu. Został zmieniony materiał na boczkach drzwi,
który po tylu latach poddał się (głównie za sprawą wilgoci). Auto kupione za grosze- w cenie średniego Poloneza .
Dodatkowo myślę, że auto jest w 100% bezwypadkowe- podłoga idealnie prosta, nadkola równiutkie, szczeliny także. Wszystkie szyby mają jednakowe numerki.
W planach(które będę starał się realizować po zimie) mam:
- ringi DIDO
- dodatkowe zegary z ringami
- kierownica S-line
- być może zmiana foteli na coś lepszego
- oczywiście wlepka klubowa
Nie planuję gleby żadnej i raczej alufelg też nie będzie- podoba mi się oryginał i ładne ori kołpaczki . Bardziej interesują mnie mody środka.
Oto kilka skromnych fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b ... 0ad5b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abb ... 9f060.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... ae862.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b ... d16f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0c ... 0afd7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 6f780.html
Zapraszam do ocen .
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 16:34 przez pawel_m, łącznie zmieniany 2 razy.
Może elektryczne szyby kiedyś zagoszczą i lusterka w komplecie- niestety spory koszt zapewne- nie interesowałem się tym. A co do tapicerki na drzwiach to została zrobiona z materiału(niestety nie wiem jak się nazywa, dość cienki- być może skaj). Najlepiej wygląda na prawej strony-drzwi od pasażerów(sam wykonywałem) a najgorzej od strony lewej- kierowcy i pasażera(widać fałdy itd). Lewa strona byłą robiona przez poprzedniego właściciela. A narazie to i tak trzeba ją doprowadzić do dobrego stanu technicznego- spalanie określone w temacie w pierwszym poście jest dość sporo i o wiele za duże jak na taki silnik- co innego jak by to było 2,6 V6. Planuję wymianę świec i podstawki gaźnika, bo to chyba jej przyczyna....
I jeszcze wracając do szyberdachu- zrobię fotkę od środka, bo też nie jestem pewien od czego jest jego podsufitka-plastik. Zaletą tego szyberdachu jest to, że szyba jest przezroczysta a nie malowana albo nie jest to sama blacha. Jak jest ciemno i siedzę z tyłu(nie zawsze jestem driver, bo B3 jest na spółkę z bratem) to fajnie widać np. lampy nad drogą .
I jeszcze wracając do szyberdachu- zrobię fotkę od środka, bo też nie jestem pewien od czego jest jego podsufitka-plastik. Zaletą tego szyberdachu jest to, że szyba jest przezroczysta a nie malowana albo nie jest to sama blacha. Jak jest ciemno i siedzę z tyłu(nie zawsze jestem driver, bo B3 jest na spółkę z bratem) to fajnie widać np. lampy nad drogą .
silnik w lato w mieście ok 12litrów gazu a na tarsie udało sie zejść do 7 ale średnio w lecie to tak 10l przy jeździe 100-170 a więc pałowanie w zimie aktualnie po mieście po 14-15litrów materiał czyszczę szmatkami dla dzieci i niema problemów a nasz materiał sie zwie eksoskóra tyle że moja składa sie ze gąbki i tej niby skóry na boczki sie nadaje siedzenia też ludzie obszywają i nawet nie narzekają a co do odpalania to cały czas gazzie odkąd został założony wiec tak ok 2001-2002 rok odpala na gazie benzyna wtedy jak np gazu braknie ;D i niema problemów z odpalaniem
A jaki masz parownik? Lovato? Ile przelatane na LPG? Robiłeś coś przy parowniku(regeneracja, bo wymiana filterka, spuszczanie syfu rzecz oczywista )?
A co do moich boczków, to materiał jest przyklejony bezpośrednio na klej Butapren w miejsce starych boczków i bardzo dobrze się trzyma już ponad pół roku. Jak się postara przy klejeniu materiału, to wychodzi naprawdę bardzo ładnie .
No i nareszcie moja niunia ma słów kawałem garażu- od soboty śnieg na niunie nie pada :mrgreen: . Chciałem dodać też kilka fotek niuni ale mam problem z netem- postaram się jutro wrzucić fotki .
A co do moich boczków, to materiał jest przyklejony bezpośrednio na klej Butapren w miejsce starych boczków i bardzo dobrze się trzyma już ponad pół roku. Jak się postara przy klejeniu materiału, to wychodzi naprawdę bardzo ładnie .
No i nareszcie moja niunia ma słów kawałem garażu- od soboty śnieg na niunie nie pada :mrgreen: . Chciałem dodać też kilka fotek niuni ale mam problem z netem- postaram się jutro wrzucić fotki .
Takie są plany :mrgreen: . Gdy patrzę na niunię, to nie potrafię się oprzeć jej pięknemu wyglądowi i bądź co bądź ponadczasowej stylistyce nadwozia, która może podobać się mimo upływu lat(autko ma prawie ćwierć wieku) . Planu mam takie jak napisałem, a przede wszystkim doprowadzenie jej do jak najlepszego stanu technicznego(mowa o spalaniu ale nie tylko).Jesik pisze:Prawie jak moja ... No rzeczywiście 15l lpg to duzo za duzo... ja mam taki sam silnik i instalacje podobna i w miescie nie przekraczam 10l na trasie ok 8l lpg przy spokojnej jezdzie 100-115km/h.
Popracuj nad nim i będzie cacy perełka... Pozdro
Przepraszam za posta pod postem. Mam trzy fotki niuni(fotki stare, ale niunia się nie zmieniła ). Zregenerowałem parownik, pojechałem na regulacje, ale nie mieli czasu w warsztacie jednym, a drugi był zamknięty :evil: (chyba będę musiał sam wyregulować instalkę). No i jeszcze muszę dorobić przycisk do otwierania elektrozaworów gazu oddzielnie(wcześniej ładnie paliła na LPG(bez względu na temp), teraz nie ma o tym mowy ).
A oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29b ... 2d177.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... 08783.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc3 ... 55cf3.html
A oto fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29b ... 2d177.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... 08783.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc3 ... 55cf3.html