Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy

Post autor: Memento87 » 15 kwie 2009, 22:20

Witam,
Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 15 kwie 2009, 22:43

Słabo czytasz bo było o tym wszystkim ...
Wodę trzeba spuścić, chyba że jesteś na tyle szybki że wykręcisz i wkręcisz zanim sama wyleci.
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 15 kwie 2009, 22:50

Memento87 pisze:Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?
przerabiałem ostatnio ten sam problem. aby upewnić się czy to napewno czujnik, połącz na krótko kable które idą do czujnika i załącz zapłon. jeśli wentylatory zadziałają to będzie znaczyć że poszedł wyłącznik termiczny i czujnik do wymiany. aby wymienić czujnik raczej wskazane jest coby spuścić płyn. inaczej jak wykręcisz stary to płyn Ci i tak wypłynie. koszt ok 30PLNów przy zamienniku

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 16 kwie 2009, 07:49

Zamiennika nie kupuj bo różnie z nimi bywa, a oryginał w ASO pewnie tylko 20zł droższy
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 16 kwie 2009, 11:27

Ok, dzieki za pomoc,

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 16 kwie 2009, 12:27

Nie wiem czy w Twojej chłodnicy jest taki sam jak w mojej bo ja mam silnik PM, ale kupowałem ostatnio takie cudo do siebie w ASO i razem z uszczelką zapłaciłem 88 PLN.
Więc nie tak drogo, a zawsze to ori. 8-)
Tylko u mnie problem był odwrotny tzn. wentylatory kręciły cały czas jak karuzela. :lol:
Jak nie masz numeru części to oprócz dokładnych danych samochodu zapamiętaj też ile pinów ma czujnik.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 18 kwie 2009, 19:20

grzesiek79 pisze:
Memento87 pisze:Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?
przerabiałem ostatnio ten sam problem. aby upewnić się czy to napewno czujnik, połącz na krótko kable które idą do czujnika i załącz zapłon. jeśli wentylatory zadziałają to będzie znaczyć że poszedł wyłącznik termiczny i czujnik do wymiany. aby wymienić czujnik raczej wskazane jest coby spuścić płyn. inaczej jak wykręcisz stary to płyn Ci i tak wypłynie. koszt ok 30PLNów przy zamienniku
kolego a gdzie znajduje sie ten wyłącznik termiczny

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 19 kwie 2009, 09:24

znajduje sie na dole chlodnicy od strony silnika

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 22 kwie 2009, 15:53

No i kicha ;/ Po wymiane termowłącznika bez zmian... plyn sie gotuje, kontrolka swieci a wentylatory ani rusz... jakies pomysly...?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2009, 16:07

a wentylatory w ogóle masz sprawne?? sprawdzałeś je na krótko??

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 22 kwie 2009, 16:21

Oczywiście że sprawdzałem... Wentylatory sprawne... A może to jakiś przekaźnik...?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2009, 16:39

a termostat w jakim jest stanie?? może jest do wymiany?? termostat nie puszcza na chłodnicę, przez co czujnik nie reaguje i nie włącza wentylatorów...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 kwie 2009, 16:39

Sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów przy właczniku wentylatory sie załaczą ,jezeli nie to przekaźnik do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 22 kwie 2009, 16:56

tak jak pisze kolego hudy, termostat się zaciął, sprawdź dolny wąż czy jest gorący jak silnik złapie temperaturę

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2009, 17:19

jeszcze może być jedna przyczyna - pompa wodna.kumpel miał tak u siebie.pompa wyglądała tak jakby normalnie działała a w ogóle nie pompowała wody.jednak objawem było maksymalnie szybko nagrzewający się silnik...najpierw sprawdź to co napisaliśmy bo pewnie to będzie termostat <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga