Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
halas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 lut 2007, 09:10
Lokalizacja: Gdańsk

[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?

Post autor: halas » 28 lis 2007, 21:50

Witam
Chce wymienic olej w skrzyni biegów.Bo cos zaczeły ciężko wchodzić.
Jaki olej polecacie i czy da się wymienić domowym sposobem ? co ile się powinno wymienać ten olej?
Wszystkie rady miło widziane:)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2007, 19:14 przez halas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 28 lis 2007, 21:54

Mobil 1 SAE75W-90 .. to jest syntetyk pełny, drogi 1 litr kosztował mnie 50 zł... a nie wiem ile trzeba nalać i co ile zmienić, bo poszedł "na dolewkę"

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 28 lis 2007, 22:55

oleju wchodzi ok 2,5litra

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lis 2007, 22:59

Ogólnie to oleju w skrzyni się nie wymienia. Jeśli skrzynia nie ma wycieków to nie ma takiej potrzeby. Ale jeśli ktoś o tym nie wiedział i myślał że w skrzyni wymienia się olej tak jak w silniku to mógł zalać olej mineralny co wiązałoby się z trudnościami zmiany biegów podczas mrozów.

Jeśli chcesz już wymieniać olej to tylko na pełen syntetyk. Minerału nie masz co lać bo albo nic się nie poprawi albo będzie jeszcze gorzej.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 lis 2007, 23:54

halas pisze:Chce wymienic olej w skrzyni biegów.Bo cos zaczeły ciężko wchodzić.
To zapewne nie kwestia oleju, a zużytego sprzęgła i chłodu na zewnątrz.
U siebie wymieniłem sprzęgło, wsiadam rano do zaszronionego auta, odpalam i jadę. Biegi wchodzą jak jednym palcem. Przed wymianą również ciężko wchodziły.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

a.malek

Post autor: a.malek » 11 gru 2007, 15:03

Mi tam wymiana oliwy w skrzyni pomogła. Wlałem ok 2,5 litra 75W90, a spuściłem 1,5l czegoś na wzór przepracowanego superolu... warto przynajmniej zobaczyć. A co do wymiany domowym sposobem: Da się to zrobić potrzebny jest duży ampul (nie wiem dokładne jaki, bo ja dorabiałem ze śruby i nakretki). kup Sobie olej z lejkiem (zdaje się, że vaxoll...), albo kawałek węża i zwykly lejek.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 13 gru 2007, 16:28

a.malek pisze:Da się to zrobić potrzebny jest duży ampul (nie wiem dokładne jaki...)
Ja ostatnio tego szukałem - do obydwu korków - spustowego POD skrzynią i dolewkowego PO PRAWEJ potrzebny jest ampulowy nr 17 - trudno dostępny w wersji zwykłej ja kupiłem 1/2" nasadkę Stanleya za 25zł.

Spotkałem się też z kimś kto miał jakiegoś dużego Torxa w B4 z końca produkcji.
Audi 80 B3 PM 1991 sedan Comfort Edition Amethist Gray Metallic
PB only

a.malek

Post autor: a.malek » 25 gru 2007, 11:25

być może 17. Taniej wychodzi w każdym razie wziąć śrubę z łbem 17 i zakręcić na niej 2 nakrętki (dobrze zakontrować). Jakby jeszcze migomatem ob spawać to profesjonalne narzędzie normalnie. A ten olej z lejkiem to Vavoline 75W90

Awatar użytkownika
HEMI23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 paź 2007, 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HEMI23 » 25 gru 2007, 20:28

Tylko w wypadku, gdy jesteś pewny, że to olej jest winny takich objawów wymień go, tak jak koledzy pisali potrzebny jest full syntetyk 75W-90, wchodzi go od 2.4 do 2.9 litra, więc tak czy inaczej musisz kupić trzy butle. Nie jest to tania inwestycja, bo litr kosztuje około 50zł. Moim zdaniem najpierw sprawdz czy rzeczywiście nie jest to wina sprzęgła ( jego konkretnych elementów), bo prawie 200zł nie chodzi ulicą ;-) .
SPRZEDAM

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 26 gru 2007, 13:35

A przy okazji tego mam pytanie co do skrzyni. W zimie jak auto postoi na mrozie to biegi faktycznie ciut gorzej wchodzą. Po rozgrzaniu chodzi ok. Olej się kończy czy dać sobie z tym spokój ?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 26 gru 2007, 13:45

daj sobie spokój

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 26 gru 2007, 14:18

Skuciok, Lubię jak nie muszę czegoś robić w aucie :-) Dzięki.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 26 gru 2007, 17:03

możesz wymienić... coś na pewno pomoże... lej mobila (ew. castrola) 75W90 2,35l

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 26 gru 2007, 17:13

cobra, rozumiem że takie "zastyganie" oleju świadczy już o nim niedobrze ?

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 27 gru 2007, 06:43

Ciezkie wchodzenie biegów może byc przyczyna zuzytego oleju chodz nie musi... Najlepiej sprawdzic jego stan przez korek w skrzyni. Jak bedzie brudny albo bedzie miec jakies opiłki w kolorze złotym z synchronizatorów to powinno się go wymienic. Do tej skrzyni starczy GL4 75w90 , mam taki w swoim sklepie w cenie 20zł za litr , posiada wyciagana rurke wiec łatwiej go wlac do skrzyni, mozesz porównac sobie jego parametry z innymi olejami . Zalewamy go do skrzyń i nie ma żadnych problemów. A tak nawiasem mówiąc to branza olejowa to jedna banda i jedna rafineria robi oleje dla kilku producentów... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga