[80 b4 2.3 NG] spalanie LPG
[80 b4 2.3 NG] spalanie LPG
Witam. Mam pytanko do wszystkich uzytkownikow audi b4.Mam zamiar kupic autko z 1994 badz 1995 roku.Zastanawiam sie z jakim silniczkem, bo z kazdy doradza mi cos innego.Jedni mowia ze 2,0 90 KM na monowtrysku jest najlepszym silnikiem do gazu, ale wydaje mi sie ze 90 KM do takiej budy to za malo.2,0 115KM na wielopunkcie awaryjne po wlozeniu gazu, a 2,3 ze lala.NIo i nurtuje mnie to ile tak naprawde pali te 2,3 133KM i jak to sie zachowuje na gazie.Powiedzcie czy jest duza roznica w spalaniu gazu miedzy 2,0 115 KM a miedzy 2,3.Czytalem juz forum o spalaniu audiczek, ale prosze o jakas konkretna i rzeczowa odpowiedz
Z gory dziekuje.
Z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2007, 20:33 przez macio111, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest kilku ludzi którzy mają LPG w 2.3 NG i jakoś nawet to działa - np. KorNoLio. Przede wszystkim musi to być taka instalacja gdzie NA PEWNO nie będzie strzałów gazu. Jeden strzał gazu = uszkodzenie tarczy spiętrzającej przepływomierza powietrza = 300-500zł w plecy...Poza tym wszelkie zwężenia montowane w układzie dolotowym BARDZO negatywnie wpływają na pracę silnika na wyższych obrotach.
W moim NG gazu nie mam benzyny wciąga mi 8.3 - 11.7l na 100km... nie jest to jakaś tragedia :lol:
W moim NG gazu nie mam benzyny wciąga mi 8.3 - 11.7l na 100km... nie jest to jakaś tragedia :lol:
Tak jak napisał wilu silniki 2,0 4 cylindrowe nie ma problemu dbasz o swiece, przewody palec kopułkę i masz spokój zero problemów 2,3 mechaniczny wtrysk gaz ok ale jeżeli silnik jest w takm stanie jak z fabryki (idealnym) inaczej daruj sobie będą problemy strzały bardzo kosztowne.
Sam mam 2,0 ABK czyli ten 115 konny spalanie gazu zależy od jazdy.Spoko nawet i do 8 litrów zejdzie na trasie, średnio 10-11 i nie mam z nim problemów .
Wczesniej miałem 80 z silnikiem 3A tez ją gazowałem ale silnik musiałem doprowadzic do idealnego stau bo na początku były problemy i oczywiście ktoś kto to bedzie zakładał Ci gaz nie powinien być speudo gaziażem. JA za błąd mojego zapłaciłem z 1500 zł za instalkę 2500 jak sie okzazało na instalacji która założył samochod jeżdził max 120 km/h i palił 20l gazu. Po wymianie kompa reduktora i przeróbe tego co zrobił z jego instalacji została butla samochod był w 100% inny nawet i licznikowe 200 potrafił pojechać i nie pił przy tym jak smok.
Sam mam 2,0 ABK czyli ten 115 konny spalanie gazu zależy od jazdy.Spoko nawet i do 8 litrów zejdzie na trasie, średnio 10-11 i nie mam z nim problemów .
Wczesniej miałem 80 z silnikiem 3A tez ją gazowałem ale silnik musiałem doprowadzic do idealnego stau bo na początku były problemy i oczywiście ktoś kto to bedzie zakładał Ci gaz nie powinien być speudo gaziażem. JA za błąd mojego zapłaciłem z 1500 zł za instalkę 2500 jak sie okzazało na instalacji która założył samochod jeżdził max 120 km/h i palił 20l gazu. Po wymianie kompa reduktora i przeróbe tego co zrobił z jego instalacji została butla samochod był w 100% inny nawet i licznikowe 200 potrafił pojechać i nie pił przy tym jak smok.
1,8 PM (90KM) na LPG zrobiłem okolo 150 tyś km nie było żadnych problemów 100% satysfakcji. spalanie około 10 ltr
2,0 ABK (115) na LPG no to juz jest zupełnie inna historia nie rozumiem ludzi którzy polecają ten silnik jako najlepszy do gazu kompletna porażka ciągłe problemy itd... siadało wszystko spalanie 10-12 ltr
2,3 NG (136) obecnie używam takiego silnika na LPG i narazie jesttem zadowolony nie zalewa nie strzela pali 11-13 ltr ale potwierdzam to co mówli koledzy wyżej wszystko musi byc 100% sprawne nie ma mowy o strzale jeden strzal i koniec zabawy...
2,0 ABK (115) na LPG no to juz jest zupełnie inna historia nie rozumiem ludzi którzy polecają ten silnik jako najlepszy do gazu kompletna porażka ciągłe problemy itd... siadało wszystko spalanie 10-12 ltr
2,3 NG (136) obecnie używam takiego silnika na LPG i narazie jesttem zadowolony nie zalewa nie strzela pali 11-13 ltr ale potwierdzam to co mówli koledzy wyżej wszystko musi byc 100% sprawne nie ma mowy o strzale jeden strzal i koniec zabawy...
ja mam 80 b4 2.3E z 1994 roku, instalacja LPG BRC - komputer JUST , żadnych problemów - instalowane w Kaliszu (www.gorzkiewicz.pl -> jako jedyny w Kaliszu podjął się instalacji gazu do mojego audiczka, reszta rezygnowała jak się dowiadywała, że to 2.3 5-cylindrów), 2 lata temu, przejchałem 98 tys., wymieniałem tylko filtry od gazu co 30 tys. strasznie się brudzą...
na przyspieszenie nie narzekam, jest OK - koledzy z 1,9 TDI - brak szans na LPG.
oto moje wyniki z doświadczeń:
- 9L ->9,3L/100km trasa (90km/h -> 100km/h)
- 10L -> 10.5L/100km trasa (100km/h -> 120km/h)
- 12L -> 12,5L/100 trasa (130km/h -> 140km/h) 5 osób + cały bagażnik
- 13-14L/100 trasa (160km/h -> 180km/h) 5 osób + cały bagażnik (trasa Słubice->Hamburg)
- więcej niż 14 nigdy mi nie wzięło..
dziennie robię do pracy 100 km (w obie strony) więc mam gdzie testować...
zazwyczaj mam spalanie 10.5L do max 11L / 100km
(klima mechaniczna, ale przy włączaniu nie mam żadnej różnicy w spalaniu, może z tego względu, że czy włączona czy nie, to i tak ciągle chodzi na pasku)
zauważyłem też, że ilość spalanego gazu zależy również od wilgotności powietrza !!!
- jazda mieszana 11L / 100km - trasa + dużo po mieście
jak masz jeszcze jakieś pytania, to wal...
pozdr.
MrDadi
na przyspieszenie nie narzekam, jest OK - koledzy z 1,9 TDI - brak szans na LPG.
oto moje wyniki z doświadczeń:
- 9L ->9,3L/100km trasa (90km/h -> 100km/h)
- 10L -> 10.5L/100km trasa (100km/h -> 120km/h)
- 12L -> 12,5L/100 trasa (130km/h -> 140km/h) 5 osób + cały bagażnik
- 13-14L/100 trasa (160km/h -> 180km/h) 5 osób + cały bagażnik (trasa Słubice->Hamburg)
- więcej niż 14 nigdy mi nie wzięło..
dziennie robię do pracy 100 km (w obie strony) więc mam gdzie testować...
zazwyczaj mam spalanie 10.5L do max 11L / 100km
(klima mechaniczna, ale przy włączaniu nie mam żadnej różnicy w spalaniu, może z tego względu, że czy włączona czy nie, to i tak ciągle chodzi na pasku)
zauważyłem też, że ilość spalanego gazu zależy również od wilgotności powietrza !!!
- jazda mieszana 11L / 100km - trasa + dużo po mieście
jak masz jeszcze jakieś pytania, to wal...
pozdr.
MrDadi
Ostatnio zmieniony 10 maja 2007, 13:07 przez mrdadi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie mam takie LPG II generacji, ale jeżeli do 2.3 to tylko BLOS niedługo będę go montował u siebie. A co do gazu to jest dużo gorzej niż na benzynie, samochód jest mułowaty i nie podoba mi się to, jeżdżę bo kupiłem z gazem i jest taniej. Mam za dużą dziure w mikserze która zubarza mi mieszankę na wyższych obrotach i nie da się tego ustawić, na wolnych jest ok. Niedawno założyłem nowy parownik BRC i teraz będę kombinował z blosem jak tylko troche czasu znajdę bo cienko z nim a niedługo sesja idzie.foxbat pisze:Jest kilku ludzi którzy mają LPG w 2.3 NG i jakoś nawet to działa - np. KorNoLio. Przede wszystkim musi to być taka instalacja gdzie NA PEWNO nie będzie strzałów gazu. Jeden strzał gazu = uszkodzenie tarczy spiętrzającej przepływomierza powietrza = 300-500zł w plecy...Poza tym wszelkie zwężenia montowane w układzie dolotowym BARDZO negatywnie wpływają na pracę silnika na wyższych obrotach.
W moim NG gazu nie mam benzyny wciąga mi 8.3 - 11.7l na 100km... nie jest to jakaś tragedia :lol:
Ostatnio miałem sporo problemów z wtryskiem i foxbat coś o tym wie Ale problem już rozwiązany.
Na gazie co prawda nigdy strzałów nie miałem ale co do ilości pozostałych koni jakię są w stosunku do benzyny to jest duża różnica.
Jeżeli komuś miałóbym polecać gaz do 2.3 To z Blosem ale montaż trzeba wykonać sobie samemu bo raczej rzadna firma nie podejmie się założenia w tym silniku i w tej budzie. Lub też sekwencja. Gaz I i II generacji stanowczo odpada.
Dużo o nim czytałem, i włąśnie o silniku 2.3.mrdadi pisze:ja mam BRC JUST i żadnych problemów...
i speeda ma SUPEREK...
czytaj mój post wyżej...
KORNOLIO: ... masz w swoim samochodzie BLOSA, że tak go polecasz ?
czy tylko dużo czytałeś na ten temat ?
Rozmawiałem też z ludzimi którzy zakładaja gaz i robili też blosy, ale tylko znajomym, powiedzieli, że to bardzo dobra sprawa i spisuje się elegancko.
Kornolio: no właśnie, gdzieś coś usłyszałeś, przeczytałeś i uważasz, że BLOS jest super...
ja miałem 8 różnych instalacji, w różnych samochodach, więc siłą rzeczy mam dużo większe doświadczenie... mam również 6 kolegów z b4 2.3E na NG z różnych LPG...
więc... doświadczenie duuuuużo większe....
jak będziesz miał przez rok tego BLOSA, to wtedy wypowiadaj się do woli...
a na razie to takie pitolenie o szopenie...
ja miałem 8 różnych instalacji, w różnych samochodach, więc siłą rzeczy mam dużo większe doświadczenie... mam również 6 kolegów z b4 2.3E na NG z różnych LPG...
więc... doświadczenie duuuuużo większe....
jak będziesz miał przez rok tego BLOSA, to wtedy wypowiadaj się do woli...
a na razie to takie pitolenie o szopenie...
115 KM no to napewno ABK miałem taki i nie dziwie sę że pali 16 na miescie to nie chodzi o regulacje poprostu delikatnie mówiąc wielopunkty nie są najlepsze do gazu a szczególnie ABK (przepływomierz i obudowa filtra która teoretycznie jest dostępna tylko w serwisie ksztuje 430zł) no ale to tylko moje zdanie... jeśli pojedziesz na reguację i powiesz że za dużo pali to napewno bystry gaziaż zmniejszy ci dawkę jak będziesz miał zbyt ubgą dawkę to szykuj paste do docieerania gniazd i nowe zawory ja to już wszystko przerabiałem jeśli chodzi o ABK... :-> Ale to jest tylko moję zdanie... może trafił mi sie h..wy egzemptlarz... może ktos ma ABK i jest zadowolony z gazu ????????????