[AAH] Wymiana paska rozrządu
[AAH] Wymiana paska rozrządu
Przybieram się do wymiany paska rozrządu w swoim AAH. Na 100% będę robił to sam więc przydałoby się trochę praktycznych porad, może jakieś linki, może ktoś ma dostęp do książki serwisowej. Proszę o konkretne porady, wiem że na forum jest dużo dobrych mechaników. Jak temat rozwinie się to przyda się wszystkim posiadaczom AAH i ABC bo zrobię fotostory. I choćby zawory miały dogonić tłoki to zrobię to osobiście więc pozdro dla wszystkich i do dzieła ! Piszcie co wiecie
Ostatnio zmieniony 31 gru 2012, 11:29 przez yankes2.8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 mar 2009, 19:47
- Lokalizacja: Zamość
da radę i zrobić bez tego ale faktycznie trzeba uważać. a odnośnie rozbierania to tam jest lustro dostęp wystarczy chłodnicy sie pozbyć i przez zaślepki w zderzaku bez problemu da sie dojść. no i moja rada imbusy potrzebne do odkręcania koła tego z wału na pasek wielorowkowy naprawdę powinny być bardzo solidne(po odbijać młotkiem przed odkręcaniem). pierwszy raz wymieniałem rozrząd w samochodzie zajęło mi to ładne 6 godzin.chybo101 pisze:Potrzebne będzie urządzenie do zblokowania walków (kół zębatych).
sam naprawiam audi a4 Etzolta tam tez jest opis co i jak z rozrządem
powodzenia
Da radę bo ludzie robią, ale ja jestem przeciwnikiem tego, blokada wałków i blokada wału korbowego, wtedy będziemy pewni, że rozrząd jest ustawiony prawidło.klusek pisze:da radę i zrobić bez tego ale faktycznie trzeba uważać
Żeby potem nie było, że po wymianie rozrządu pracuje nierówno, trzęsie silnikiem, nie chce wkręcać się na obroty, albo pogięło mi zawory
Wymiana paska!
Ja wymieniam zawsze pasek w ten sposób, ze jeżeli wszystko jest ok i nic się nie dzieje na starym pasku to znaczę punkty białym markerem na pasku zanim go zdejmę, następnie ściągam ostrożnie pasek żeby nic się nie przestawiło znacząco, kiedy pasek jest na zewnątrz nanoszę dokładnie punkty w tych samych miejscach na nowy pasek i zakładam. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby samochód spisywał się gorzej po wymianie paska, a już wymieniałem kilka pasków w różnych samochodach!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 gru 2006, 13:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Kontakt:
Też mam zamiar wymieniać... jakich firm części zastosować?? czy zestaw z podanego linka
http://moto.allegro.pl/item587692933_ro ... _audi.html
jest w miarę rozsądny??
http://moto.allegro.pl/item587692933_ro ... _audi.html
jest w miarę rozsądny??
Zobaczymy, już go kupiłem :roll:
Ale widzę że trochę podrożał.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam. Też przymierzam się do wymiany paska i napinacza. Pierwszym razem do odkręcenia koła pasowego próbowałem się posłużyć "gwiazdką" marki topex. Oczywiście kluczyk się wyginał i już wiedziałem że nic z tego nie będzie. Potem kupiłem sobie narzędzia ( komplet gedorów) za który wywaliłem prawie 400 i sytuacja się odwróciła. tym razem to klucz okazał się twardszy od śrubki ale problem dalej nie zniknął. Nie wiem jak się za te 4 śrubki zabrać. Tylko błagam żeby nikt nie napisał że tam jest lewy gwint bo się chyba potnę. I tak czeka mnie ich wymiana. Trzeba będzie chyba nawiercać
Ostatnio zmieniony 31 gru 2012, 11:34 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś robiąc ABT napotkałem podobny problem, musiałem rozebrać cały przód, i nabić nie za mocno trochę większy klucz, poszło wszystko bez problemów, śruby nowe i po kłopocie z robotą idzie się wyrobić w kilka godzin.Francis1982 pisze:Witam. Też przymierzam się do wymiany paska i napinacza. Pierwszym razem do odkręcenia koła pasowego próbowałem się posłużyć "gwiazdką" marki topex. Oczywiście kluczyk się wyginał i już wiedziałem że nic z tego nie będzie. Potem kupiłem sobie narzędzia ( komplet gedorów) za który wywaliłem prawie 400 i sytuacja się odwróciła. tym razem to klucz okazał się twardszy od śróbki ale problem dalej nie zniknął. Nie wiem jak się za te 4 śróbki zabrać. Tylko błagam żeby nikt nie napisał że tam jest lewy gwint bo się chyba potnę. I tak czeka mnie ich wymiana. Trzeba będzie chyba nawiercać