Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]wyciek oleju z pod miski i chlodnicy oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[80 B4 ABK]wyciek oleju z pod miski i chlodnicy oleju

Post autor: rafalaudi1 » 13 lut 2008, 18:01

Od kilku tygodni przerazały mnie plamy oleju na chodniku pod domem.
Są coraz wieksze.Dzis wjechalem na kanal zdjolem obudowe i moim ocza ukazal sie obraz kataklizmu i armagedonu :!:
Podwozie na calej dlugosci obs...e olejem :-(
Do tej pory nie wymienilem jeszcze uszczelki pod chlodnica oleju bo wyciek jest znikomy(ale na dniach to zrobie).
problem jest taki ze uszczelka miski jest cala calutka calusienka mokra od oleju.Nie ma centymetra suchego miejsca i w miejscu najwiekszego wycieku jest tak jakby wypchana :idea:
Wiec moje pytanie jest nastepujace czy da rade wymienic to samemu :?: czy jest to skomplikowane :?: czy duzo rzeczy trzeba zdemontowac :?:
Moze ma ktos foty z takiej naprawy i swoje sposoby na szybka łatwa wymiane tej uszczelki :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 18:04

Jak masz dostep do kanału to bez problemu mozesz samemu wymienic uszczelke pod miska. Ale pytanie dla czego z tej cieknie na całej długosci, czy wygieła sie miska? Moze spróbuj na poczatek podociagac wszystkie sróby byc moze to wystarczy(oczywiscie z czuciem) wymyj wszystko i obserwuj. Jesli nie pomoze to tylko wymiana. Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2008, 18:06

U mnie w 1,6 TD żeby zdjąć miskę to trzeba unosić silnik do góry i zawieszeniem zjeżdżać w duł. Więc jeśli ja to samemu zrobiłem to wszystko się da :mrgreen:

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 13 lut 2008, 18:14

najgorsze jest to ze tam jest tak ciezko z dostepem do wszystkich srob.
miska jest nie ruszona - poprostu zaczelo cieknac .
zastanawiam sie czy nie jest to wynikiem wymiany oleju bo wlalem mu 10w40 a nikt nie wie co bylo wczesniej :!:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 18:21

Kiedyś wymieniałem miske w 2.3NG i tam też musiałem podniesc silnk do góry... Co do winy oleju... hyyy raczej nie ale nigdy nic nie wiadomo.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 13 lut 2008, 18:28

chyba dam to do warsztatu tyle ze ciekaw jestem ile za taka wymiane policza

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 13 lut 2008, 18:55

Silnika nie ptrzeba unosić, wystarczy odkręcić sanki, wspornik mocujący do skrzyni biegów i potem śruby od miski, kiedyć w ABT robiłem tak nawet wyminę pierścieni i nie trzeba było unosić silnika.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 lut 2008, 16:49

no i po dokladnej analizie wzrokowej okazalo sie ze przyczyna wycieku oleju byl ............................................czujnik cisnienia oleju ktory pod oslona gumowa dawal ostry wyciek.cena nowego to 10zl.wymieniony i suchy.
wczoraj czesciowo umylem silnik bezyna ,dzis poprawilem i przetarlem do sucha wszedzie gdzie sie dalo.
poczekam jeszcze zeby wyplynelo ze wszystkich zakamarkow i zakladam czysciutka oslone silnika.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2008, 15:04 przez rafalaudi1, łącznie zmieniany 1 raz.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 lut 2008, 22:00

miska miską, ja bym się przyjżał uszczelniaczowi na wale korbowym, zarówno tem z przodu jak i z tyłu.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 kwie 2010, 17:45

czyli najprosciej zdiąć sanki do wymiany uszczelki .hmm i znowu geometria poleci ehhhh

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 17:54

tomek1982 pisze:czyli najprosciej zdiąć sanki do wymiany uszczelki .hmm i znowu geometria poleci ehhhh
Ja odkręcałem sanki z przodu, z tyłu popuszczałem i szło dojść. Robiłem tak parę razy i zbieżność za każdym razem miałem ok.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 kwie 2010, 18:01

czyli z przodu wykrecales sruby całkowicie a z tyłu popuszczales je tylko czy wykrecales dosc duzo ale nie do konca? a co z pducha skrzyni ktora jest do sanek przykrecona ruszzałes ją ?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 18:03 przez tomek1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 18:03

Teraz dokładnie ci nie powiem ile je wykręcałem ale trochę na pewno je popuściłem, tak aby sanki z przodu mogły się opuścić a jednocześnie żeby nie uszkodzić tych tylnych tuli. Tylko oczywiście trzeba pamiętać o podwieszeniu silnika.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 kwie 2010, 18:05

podwieszeniu? chodzi ci o to by silnik nie runął w dół?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 18:07 przez tomek1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 18:05

tomek1982 pisze:chodzi ci o to by silnik nie runął w dół?
Dokładnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl