Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG + full elektryka] jaki akumulator ?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

[80 B4 ABT LPG + full elektryka] jaki akumulator ?

Post autor: widmo » 03 gru 2007, 00:56

witam !

czy ktoś wie jaki akumulator ma byc założony do mojej niuni ? tzn ile Ah
80 B4 ABT+LPG '92r
klima
4x elektryczne szyby
2x elektryczne lusterka + podgrzewanie
radio cd mp3 + 4 głosniki
czesto w aucie jest właczona nawigacja lub przetwornica 12DC -> 230AC
do tego cały rok na swiatłach H4 55/60W jakies tam Philipsy

jest trochę tej elektryki wiec chciałbym wiedzieć jakiej pojemnosci powinienem założyć akumulator ?

w chwili obecnej jest Varta 44 Ah ale juz na wykonczeniu bo troche elektrolitu sie z niej wylało (bakteria sie poci) pozatym juz nie kreci rozruchalnikiem tak jak trzeba.
nie wyłączyłem ogrzewanej szyby i lusterek na ok 7 min (mój błąd podpiołem sie przed stacyjke) i akku zdechło ... dobrze ze postawiłem autko z górki ;-)

wiec jakiej pojemnosci i o jakim prądzie rozruchu powinien być założony akumulator ?
jaką markę bakterii polecacie ?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 03 gru 2007, 06:44

Marka :arrow: Futura Centra

Pojemność - to 55 Ah

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 03 gru 2007, 07:49

hmm u mnie chyba jest 45Ah :oops:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 gru 2007, 08:42

Może zacznijmy od tego, że pojemność akumulatora to nie wszystko i nie zależy tylko i wyłącznie od ilości elektryki, ale przede wszystkim od tego czy alternator jest w stanie zasilić to wszystko i jeszcze naładować aku. Najpierw sprawdź jaki masz alternator, jeśli standard dla B4 bez wyposażenia elektrycznego to i aku musi być standardowy czyli w tym wypadku 45Ah, bo nawet jeśli będzie większy to i tak altek nie da rady naładować aku, a notoryczne niedoładowanie jest tak samo zabójcze jak przeładowanie. Jeśli to jest standard to po prostu musisz z głową używać tych wszystkich bajerów. Nie włączać wszystkiego na raz, pamiętać o wyłączaniu odbiorników itd.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 gru 2007, 19:11

alternator mam standartowy ale dla full elektryki
bo gdy kupowałem regulator napięcia to był o innej wydajnosci prądowej niz do zwykłej b4

taki jest u mnie regulator

Cena brutto: 91,06 zł

nazwa: Regulator napięcia

opis : BOSCH regulator napięcia 14V VW/AUDI

producent: BOSCH

Ograniczenia

Napięcie [V]: 14,1

Zakres temperatury [°C]: 7

Napięcie znamionowe: 14

od roku prod.: 1992.01

do roku prod.: 1992.07

zastosowanie dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania [A]: 90

od numeru podwozia: 8C..N..007264

do numeru podwozia: 8C..N..500000

Numery zwyczajowe

EL 14V-4C
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 gru 2007, 19:31

Spokojnie możesz zakładać akumulator o pojemności od 45 do 55 Ah. Większego nie polecam bo za duże koszty i nie ma potrzeby.
Sprawny alternator już przy prędkośći obrotowej biegu jałowego silnika oddaje ok. 2/3 swojej mocy, czyli bez problemu jest w stanie dostarczyć ok. 50 - 60 Amper prądu przy swoim napięciu znamionowym.
Jeżeli nie masz zamiaru włączać zbyt wielu odbiorników na postoju to wystarczy Ci 45 Ah. Nawet jeżeli wstawisz coś ok. 55 Ah to i tak czas pracy nie wzrośnie Ci znacząco.
Przy przewadze jazdy w mieście zalecam jednak akumulator 45 Ah, który będzie się szybciej doładowywał do swojego optimum. Czasami lepszy będzie 45 Ah w pełni naładowany niż 55 Ah naładowany na 75% procent.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 gru 2007, 19:57

no dobra juz wiem jaki Amperaż musze mieć.

teraz moze jakies sugestie odnosnie marki ?

nie chce kupować alternatora firmy "TANI SHIT Z HIPERMARKETU" na 1 sezon (jak dobrze trafie) tylko bakterie który wytrzyma kilka sezonów i zeby nie trzeba było sie o nią martwić.

ja myślałem na Vartą, chociaż Centra tez jest porządna (chyba)
nie wiem jak Jenox, Toppla czy Bosch

obecnie mam 4,5 letnią Vartę i dopiero teraz pada ... (poci sie i traci elektrolit)

i kolejne pytanie

Kupować Suchy akumulator czy juz zalany ? i jaka jest miedzy nimi różnica :?:
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 03 gru 2007, 21:49

Polecam Centrę Plusa albo Centrę Futurę(droższy)50Ah niezawodne-bardzo dobra marka,przy normalnej eksploatacji 5 lat to dla niej nic.Teraz właśnie dokonałem zmiany,po ponad pieciu latach,fakt że parę razy zdażyło mi się rozładować go do zera moja wina,tak jeszcze by był dobry a tak już słabo trzyma.A idzie zima i niechcę mieć rano niespodzianki a trzymam niunię na dworzu.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 gru 2007, 22:05

no to chyba zdecyduje sie na Centrę Futurę :lol:

tylko w jakiej technologii bedzie najlepszy ?
bo są jakieś silver calcium czy jakos tak

i czemu akumulatory o tych samych pojemnosciach mają różny prad rozruchu ?
czym to jest spowodowane ? czy chodzi o różne normy tak jak w przypadku oleju (SAE lub API)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 gru 2007, 22:55

Polecam Centra Futura, sam na takim jeżdżę lub Varta.
Prąd rozruchu uwarunkowany jest m.in. wielkością płyt jak i grubością przekładek izolacyjnych jak również jakością materiału uzytego do produkcji. Obowiązują tu zasady podobne jak w kondensatorze.
Inną sprawą jest to w jaki sposób i w jakich warunkach mierzy się ten prąd. Być może producent stosuje w tym przypadku wytyczne z różnych norm.
Jak już będziesz kupował to popatrz na datę produkcji. Akumulatory Bosch z racji ceny lubią sobie postać dłużej na półce. Niestety czas robi swoje i w tym przypadku.
Polecam kupić akumulator zalany elektrolitem.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 03 gru 2007, 23:59

czarekj, dobrze mówi.
Sam stałem rok temu przed problemem co kupić 45 czy 55. Wybrałem 45, aby mieć pewność, że na krótkich odcinkach po mieście będzie doładowany.
Dzisiaj mam radioodtwarzacz pobierający więcej niż przeciętny, wzmacniacz pobierający do 20A i wszystko działa prawidłowo.

Nie wnikałem z firmę, poszedłem do sklepu wziąłem pod pachę jakiś tam Five Star 45Ah i rok czasu z nim jeżdzę. Zależalo mi na akumulatorze, który długo nie leżakuje na półce tak jak to mają bosche i inne firmowe, nie sprzedający się z racji ceny baterie.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 gru 2007, 07:54

no tak ale chce kupic akumulator ktory bedzie mi sluzył kilka sezonów.
obecna varta ma 4,5 roku i dopiero teraz pada ale jeszcze da sie jezdzic. boje sie jak przyjdą mrozy ... ostatnio było -10 oC w Krakowie to zapalił ledwo ledwo ... :roll:
wiem ze drozsze akku dłuzej lezakują, ale tak czy siak jest gwarancja :-P cos sie bedzie działo to sie zareklamuje.
ale teraz coraz wiecej ludzi wybiera firmowe bo duzo z nich sie nauczyło ze co jest tanie to jest drogie ;-)

teraz pytanie co Byście wybrali ?

Varta czy Centra Futura ? (pojemnosc 50 Ah)

na centre futurę jest 3 lata gw + 2 lata assistance
na Varte 2 lata
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 gru 2007, 09:05

Kup Centrę. Varta może być już nie pierwwszej młodości.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 gru 2007, 10:36

Ja polecam Bannera, fabrycznie wkładaja je do nowych passatów i sprinterów

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 06 gru 2007, 11:15

polecam HOPPECKE jedne z najlepszych akumulatorów na świecie , ale duży problem z zakupem w polsce ,
jedynie tylko tu chyba można kupić http://www.stanczyk.pl/oferta3.htm
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga