Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
olech_audi90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
Lokalizacja: Kętrzyn

[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.

Post autor: olech_audi90 » 06 sty 2009, 19:03

Czy to mozliwe ze audi z silnikiem 2.3 na 13 litrach paliwa robi okolo 70 km? :-P
Mam auto od nie dawna i niewiem czy tyle faktycznie pali czy to jest problem rozregulowania silnika jezeli tak to czego moze byc to przyczyna?? :-|

z gory dzieki. <ok>
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 22:43 przez olech_audi90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 06 sty 2009, 21:30

Takie spalanie to było by normalne chyba tylko wtedy gdybyś jeździł cały czas z butem w podłodze. Być może padła sonda w twoim aucie, wtedy nawet przy spokojnej jeździe będzie wir w baku.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 06 sty 2009, 23:13

Jest to możliwe żeby tyle spalił. Wystarczy trochę go pokatować, albo na przykład nie dogrzewać (krótkie odcinki często).
Generalnie jeśli jeżdzisz normalnie, powinien spalać około 8-9 w trasie i trochę więcej w mieście.
Na początek do sprawdzenia: kody błędów, czujnik temperatury płynu chłodzącego (czarny, na górze przy kolektorze dolotowym), sonda lambda, szczelność dolotu, ustawienie mieszanki śrubką na przepływomierzu, potencjometr przepływomierza.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 sty 2009, 12:14

Jak najbardziej jest to dla mnie normalne spalanie dla silnika 2.3, może palić od 8 tocząc się po trasie do spokojnie 17litrów po mieście, przy butowaniu, a jak chcesz to i 18 spali.
KorNoLio

olech_audi90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: olech_audi90 » 07 sty 2009, 18:03

Tak jezeli bym dawal mu caly czas po gazie to zgodzil byl sie ze tyle mogl spalic
ale przy spokojej jezdzie wydaje mi sie to niemozliwe.
Twierdzicie ze moze to byc wina sondy lambda?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 sty 2009, 18:34

Możliwe, że to wina sondy. Błędy sprawdziłeś :?:
KorNoLio

matula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2007, 16:50
Lokalizacja: Skoczów/śląskie

Post autor: matula » 08 sty 2009, 09:19

Witam!
mam podobny kłopot. od kiedy miałem strzał nagle zużycie tak mi podskoczyło że z ok 13l/100km zrobiło się na Pb i Lpg 20litrów. po strzale kopciłem sadzą tak że jeszcze dziś mam na drzwiach czarną plamę.
Piszecie o sondzie więc pomyślałem że ją zakopciłem i to jest efekt, jednak pojechałem na analizator spalin i wyniki są doskonałe a mechanik stwierdził że to ja się mylę bo nie może silnik spalić tyle paliwa i mieć takich dobrych wyników spalin. CO SĄDZICIE O TAKIEJ DIAGNOZIE.
Czytnika błędów nie znalazłem (B4 z 1994) ani pod kolumną kierownicy ani tym bardziej w skrzynce bezpiecznikowej, a VAG podobno nie umie się połączyć z komputerem.
Na razie jeżdże ale czy to się opłaci? no muszę jeździć:)

pozdrawiam i liczę na jakąś podpowiedź bo nie ukrywam dzięki Klubowi parę spraw załatwiłem sobie sam za co wszystkim pomagającym dziękuje :-D

Awatar użytkownika
cosmeet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:16

Post autor: cosmeet » 08 sty 2009, 10:47

Mi ten silniczek spala:

Miasto (Warszawa - czeste korki):
Zima - 10,8L
Inne pory roku - 10,5L

Trasa około - 8,5L

Potwierdzam opnie przedmówców, że może to być sonda. Ja po kupnie auta w ogóle nie miałem zamontowanej sondy i wtedy to się działo w baku.

olech_audi90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: olech_audi90 » 08 sty 2009, 19:36

pojade zobacze na diagnostyke na analizator spalin i niech mi powie czy sonda jest dobra czy nie.

Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
dzieki z gory.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 08 sty 2009, 20:02

Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku
Przeprasza jak można przejechać taki dystans i nie zagrzać silnika? :lol:
quattro to jest to :)

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 08 sty 2009, 20:04

olech_audi90 pisze:Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
a jakiego koloru masz olej :?: jesli jest taki lekko szary to idzie ci płyn chłodniczy do oleju,ale może też być coś takiego,że poprostu benzyna może być w oleju na skutek słabego spalania i jazdy na zimnym silniku,oczywiście jest to dopuszczalne,w małych ilościach.A sprawdzić to możesz poprostu wyciągnąć bagnet i powąchaj olej czy bardzo czuć benzyna.Podkreślam,że może być czuć,ala to tylko troszke.
Hołowczyc20

olech_audi90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: olech_audi90 » 09 sty 2009, 16:14

olej jest koloru bardziej takiego jak wlalem czyli brązowego :-D

[ Dodano: 2009-01-09, 16:17 ]
nowy200 pisze:
Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku
Przeprasza jak można przejechać taki dystans i nie zagrzać silnika? :lol:
Moze zle zformuowalem zdanie. Chodzolo mi ze na krotkich odcinkach przejechalem 100 km na ktorych nie zdazyl mi sie zagrzac. 8-)

Awatar użytkownika
grabara 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 207
Rejestracja: 09 sty 2009, 14:23
Lokalizacja: LTM

Post autor: grabara 80 » 09 sty 2009, 17:53

Witam
A tak do tego oleju- to po wyciągnięciu bagnetu nie ma na nim jakiejś piany czy coś, albo po ostaniu nie robią sie dwa stany oleju? Albo odkręć korek wlewu i jak tam będzie dużo takiej gęstej piany osadzonej na nim to może to być właśnie wadliwa uszczelka pod głowicą
Zapraszam do oglądania:
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=25158
tak się robi jak się ma ciężką nogę do gazu

olech_audi90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: olech_audi90 » 09 sty 2009, 18:12

Hej pytales czy nie wytwarza sie piana nie nie wytwarza sie zadna piana i nie robia sie 2 stany oleju. nie wydaje mi sie ze to jes wada uszczelki pod glowica. to wyglada wlasnei jakby to benza jakos tam sie znalazla. dzieki za porade 8-)

Awatar użytkownika
mieczyk1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:41

Post autor: mieczyk1983 » 18 sty 2009, 15:37

Witam jak kupiłem audi 90 2.3 NG QUATTRO to paliła mi 15-16 litrów na setke po wymianie termostatu i paska rozrządu który był przestawiony o 3 zeby teraz pali mi 12 l/100.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga