[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
- Lokalizacja: Kętrzyn
[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.
Czy to mozliwe ze audi z silnikiem 2.3 na 13 litrach paliwa robi okolo 70 km? :-P
Mam auto od nie dawna i niewiem czy tyle faktycznie pali czy to jest problem rozregulowania silnika jezeli tak to czego moze byc to przyczyna?? :-|
z gory dzieki. <ok>
Mam auto od nie dawna i niewiem czy tyle faktycznie pali czy to jest problem rozregulowania silnika jezeli tak to czego moze byc to przyczyna?? :-|
z gory dzieki. <ok>
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 22:43 przez olech_audi90, łącznie zmieniany 1 raz.
Takie spalanie to było by normalne chyba tylko wtedy gdybyś jeździł cały czas z butem w podłodze. Być może padła sonda w twoim aucie, wtedy nawet przy spokojnej jeździe będzie wir w baku.
Audi 80 B4 => https://audi80.pl/viewtopic.php?t=17387
Volkswagen Passat B5 => http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=85273
Volkswagen Passat B5 => http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=85273
Jest to możliwe żeby tyle spalił. Wystarczy trochę go pokatować, albo na przykład nie dogrzewać (krótkie odcinki często).
Generalnie jeśli jeżdzisz normalnie, powinien spalać około 8-9 w trasie i trochę więcej w mieście.
Na początek do sprawdzenia: kody błędów, czujnik temperatury płynu chłodzącego (czarny, na górze przy kolektorze dolotowym), sonda lambda, szczelność dolotu, ustawienie mieszanki śrubką na przepływomierzu, potencjometr przepływomierza.
Generalnie jeśli jeżdzisz normalnie, powinien spalać około 8-9 w trasie i trochę więcej w mieście.
Na początek do sprawdzenia: kody błędów, czujnik temperatury płynu chłodzącego (czarny, na górze przy kolektorze dolotowym), sonda lambda, szczelność dolotu, ustawienie mieszanki śrubką na przepływomierzu, potencjometr przepływomierza.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
- Lokalizacja: Kętrzyn
Witam!
mam podobny kłopot. od kiedy miałem strzał nagle zużycie tak mi podskoczyło że z ok 13l/100km zrobiło się na Pb i Lpg 20litrów. po strzale kopciłem sadzą tak że jeszcze dziś mam na drzwiach czarną plamę.
Piszecie o sondzie więc pomyślałem że ją zakopciłem i to jest efekt, jednak pojechałem na analizator spalin i wyniki są doskonałe a mechanik stwierdził że to ja się mylę bo nie może silnik spalić tyle paliwa i mieć takich dobrych wyników spalin. CO SĄDZICIE O TAKIEJ DIAGNOZIE.
Czytnika błędów nie znalazłem (B4 z 1994) ani pod kolumną kierownicy ani tym bardziej w skrzynce bezpiecznikowej, a VAG podobno nie umie się połączyć z komputerem.
Na razie jeżdże ale czy to się opłaci? no muszę jeździć:)
pozdrawiam i liczę na jakąś podpowiedź bo nie ukrywam dzięki Klubowi parę spraw załatwiłem sobie sam za co wszystkim pomagającym dziękuje
mam podobny kłopot. od kiedy miałem strzał nagle zużycie tak mi podskoczyło że z ok 13l/100km zrobiło się na Pb i Lpg 20litrów. po strzale kopciłem sadzą tak że jeszcze dziś mam na drzwiach czarną plamę.
Piszecie o sondzie więc pomyślałem że ją zakopciłem i to jest efekt, jednak pojechałem na analizator spalin i wyniki są doskonałe a mechanik stwierdził że to ja się mylę bo nie może silnik spalić tyle paliwa i mieć takich dobrych wyników spalin. CO SĄDZICIE O TAKIEJ DIAGNOZIE.
Czytnika błędów nie znalazłem (B4 z 1994) ani pod kolumną kierownicy ani tym bardziej w skrzynce bezpiecznikowej, a VAG podobno nie umie się połączyć z komputerem.
Na razie jeżdże ale czy to się opłaci? no muszę jeździć:)
pozdrawiam i liczę na jakąś podpowiedź bo nie ukrywam dzięki Klubowi parę spraw załatwiłem sobie sam za co wszystkim pomagającym dziękuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
- Lokalizacja: Kętrzyn
pojade zobacze na diagnostyke na analizator spalin i niech mi powie czy sonda jest dobra czy nie.
Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
dzieki z gory.
Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
dzieki z gory.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
a jakiego koloru masz olej :?: jesli jest taki lekko szary to idzie ci płyn chłodniczy do oleju,ale może też być coś takiego,że poprostu benzyna może być w oleju na skutek słabego spalania i jazdy na zimnym silniku,oczywiście jest to dopuszczalne,w małych ilościach.A sprawdzić to możesz poprostu wyciągnąć bagnet i powąchaj olej czy bardzo czuć benzyna.Podkreślam,że może być czuć,ala to tylko troszke.olech_audi90 pisze:Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
Hołowczyc20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
- Lokalizacja: Kętrzyn
olej jest koloru bardziej takiego jak wlalem czyli brązowego
[ Dodano: 2009-01-09, 16:17 ]
[ Dodano: 2009-01-09, 16:17 ]
Moze zle zformuowalem zdanie. Chodzolo mi ze na krotkich odcinkach przejechalem 100 km na ktorych nie zdazyl mi sie zagrzac. 8-)nowy200 pisze:Przeprasza jak można przejechać taki dystans i nie zagrzać silnika? :lol:Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku
- grabara 80
- Forum Audi 80
- Posty: 207
- Rejestracja: 09 sty 2009, 14:23
- Lokalizacja: LTM
Witam
A tak do tego oleju- to po wyciągnięciu bagnetu nie ma na nim jakiejś piany czy coś, albo po ostaniu nie robią sie dwa stany oleju? Albo odkręć korek wlewu i jak tam będzie dużo takiej gęstej piany osadzonej na nim to może to być właśnie wadliwa uszczelka pod głowicą
A tak do tego oleju- to po wyciągnięciu bagnetu nie ma na nim jakiejś piany czy coś, albo po ostaniu nie robią sie dwa stany oleju? Albo odkręć korek wlewu i jak tam będzie dużo takiej gęstej piany osadzonej na nim to może to być właśnie wadliwa uszczelka pod głowicą
Zapraszam do oglądania:
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=25158
tak się robi jak się ma ciężką nogę do gazu
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=25158
tak się robi jak się ma ciężką nogę do gazu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sty 2009, 15:29
- Lokalizacja: Kętrzyn
- mieczyk1983
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 lis 2008, 11:41
Witam jak kupiłem audi 90 2.3 NG QUATTRO to paliła mi 15-16 litrów na setke po wymianie termostatu i paska rozrządu który był przestawiony o 3 zeby teraz pali mi 12 l/100.
QUATTRO niezła jazda http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78d ... cb81d.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga