Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3,1.8s PM] wymiana amortyzatorów przod

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

[B3,1.8s PM] wymiana amortyzatorów przod

Post autor: wento » 07 sty 2016, 16:20

Witam. Zabieram się do wymiany przednich amortyzatorów i sprężyn. Czy po wymianie trzeba ustawiać geometrie? na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie? ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe co wchodzi po koleji nad sprężynę przy montażu już?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2016, 17:26

wento pisze:Czy po wymianie trzeba ustawiać geometrie?
koniecznie
wento pisze:ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe co wchodzi po koleji nad sprężynę przy montażu już?
etka online pomoże <ok>
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 18:20

Co myślicie o takich tanich amorkach ? http://allegro.pl/amortyzatory-przod-2s ... 30122.html

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2016, 18:21

Link popraw
Już działa. Nie lepiej jakieś kyb?
To to trochę wynalazki jakieś.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 18:40

własnie pytam, bo się nie znam na tym, a sprężyny musowo wymieniać na nowe? szczerze mówiąc to nie sprawdziłem ich, a mam już całe amortyzatory wyjęte.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2016, 18:43

Sprężyn nie trzeba. Chyba że uszkodzone to wiadomo. Warto jeszcze sprawdzić łożysko amortyzatora

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 18:55

uszkodzone, pęknięte itp nie są. dzięki za pomoc. a łożyska dużo nie kosztują więc pewnie wymienię. Czyli wymienić amortyzatory, osłony,odboje, i łożyska? Nic więcej tam nie przychodzi tak ?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2016, 19:20

Raczej nic więcej nie trzeba. A tych łożysk to byle jakich nie bierz. Po paru tyś km mogą zacząć stukać i lipa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2016, 19:29

wento, zerknij jeszcze w jakim stanie są nakrętki którymi dokręca się łożysko amora bo często są wydymane przez fachowców którzy dokręcają je przecinakiem albo czymś podobnym i są rozdupcone <ok> no i oczywiście specjalny klucz też by ci się przydał nie wspomnę o ściskach do sprężyn.
Łożyska bierz dobre a nie badziewie bo szybko będziesz je znowu wymieniał, u mnie febi zdechło po roku a lemford jeszcze trzyma <ok>
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 19:32

ok, dzięki. a jak mocno później te nakrętki dokręcać ?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2016, 19:37

Właśnie. Jak nie masz ścisków to się lepiej za to nie bierz

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 19:38

ściągacze już sobie zakupiłem .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2016, 19:41

wento pisze:a jak mocno później te nakrętki dokręcać ?
im mocniej tym lepiej ;-) bo się odkręcają.
Ja w końcu po tym jak kilka razy musiałem je co jakiś czas dokręcać walnąłem na farbę bo akurat klej mi się skończył.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 sty 2016, 20:58

a kolumnę i łączniki stabilizatora później dokręcać na opuszczonych kołach?

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 08 sty 2016, 07:29

Łożysko amortyzatora dokręcasz na opuszczonym.

Łączniki stabilizatora lepiej na podniesionym bo koło zdjęte i dostęp jest dobry. Jak będziesz dokręcał łącznik to auto najlepiej jak jest tak samo podniesione z jednej i z drugiej strony, wtedy nie ma problemu z jego wsadzeniem w kolumnę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga