Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 09 maja 2008, 21:25

a ja po tej wymianie walczę z ciągle luzującą się (o pół do jednego obrotu)nakrętką tulejkową z gwintem wewnętrznym którą przykreca się poduszkę amora ...dziś dokręciłem ją po raz trzeci tak mocno że mój dorabiany klucz tego niewytrzymał (a był solidny)i ułamał się jeden ząbek...teraz jak się poluzuje kupuje klej do gwintów co mam nadzieję zakonczy sprawę luzującej się nakrętki...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 maja 2008, 22:07

muniorek spróbuj jak już dokręcisz podjedz do wulkanizatora niech ci kluczem na powietrze dociągnie nakrętke górną może pomorze :-D

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 maja 2008, 00:28

Gdy się wymienia same łozyska (poduszki) kolumny McPhersona to na 100% nie trzeba ustawiać zbierzności ani kąta pochylenia koła.
tak samo gdy kolumna jest demontowana z piasty. na 100% nie przestawi się geometria.

Jedynie gdy wymieniasz koncówki drążka kierowniczego (gałki) oraz koncówki wachacza (sworznie) to wtedy bankowo można przestawić geometrię.

co do luzującej się nakrętki, to powinna ona być dokręcony gdy sprężyna jest scisnieta sciskaczami. następnie zeby zabezpieczyć przed odkręceniem można przykasować gwint na amortyzatorze (wtedy napewno samoistnie się nie odkręci) a gdy ma się odpowiedni klucz do tejrze nakrętki tulejowej to nie trzeba się martwieć z ewentualnie późnieszą zmianą amortyzatorów
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 11 maja 2008, 21:28

widmo pisze:Gdy się wymienia same łozyska (poduszki) kolumny McPhersona to na 100% nie trzeba ustawiać zbierzności ani kąta pochylenia koła.
nie był bym taki pewien u mnie po wymianie amorków nawet kierownica jest lekko krzywo a drążków kierowniczych nie rozregulowałem wydaje mi sie że konty sie mogą troche zmienić. Jak montowałem mcphersona to zauważyłem że przed dokręceniem tych dużych śrub całe kopyto ma duży luz czyli zmienia się kont :-(

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 11 maja 2008, 21:34

widmo pisze:Gdy się wymienia same łozyska (poduszki) kolumny McPhersona to na 100% nie trzeba ustawiać zbierzności ani kąta pochylenia koła.
tak samo gdy kolumna jest demontowana z piasty. na 100% nie przestawi się geometria.
nie zgodze sie z kolegą, po wymianie górnych mocowań miałem przestawiona
lekko zbieznosc oraz kąt pochylenia w 1 kole wiec jak najbardziej polecana jest geometria po takiej czynnosci

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 maja 2008, 21:45

robię to bardzo często (warsztat mechaniki pojazdowej) i jakość nigdy tego nie musiałem ustawiać :-?

chyba że wymieniana jest sprężyna lub tez została ona nieprawidłowo osadzona do gniazda sprężyny, wtedy moze się trochę geometria przestawić. ale po samych łożyskach kolumny które mają dość duży luz własny jak i luz wewnątrz gniazd poduszki a co za tym idzie również luz poosiowy to wymiana samych łożysk nie ma żadnego wpływu na geometrię pojazdu.

zapomniałem dopisać ze spręzyny, łożyska jak i amorki powinno się wymieniać parami
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 11 maja 2008, 21:53

a skrecenie kolumny do zwtotnicy? tam tez jest nieznaczna regulacja (jesli chodzi o pochylenie) pozatym jestem zwolennikiem przynajmniej sprawdzenia geometrii zawsze po ingerecji w zawieszenie

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 11 maja 2008, 22:47

Krzysiek18/ pisze:a skrecenie kolumny do zwtotnicy? tam tez jest nieznaczna regulacja (jesli chodzi o pochylenie) pozatym jestem zwolennikiem przynajmniej sprawdzenia geometrii zawsze po ingerecji w zawieszenie
Dokładnie TAK, po rozkreceniu kolumny od zwrotnicy zmienia się minimalnie kąt pochylenia koła a ten ma wpływ na zbierznośc. Widac to po przestawiniu się koła kierownicy do jazdy na wprost.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 maja 2008, 00:32

Krzysiek18/ pisze:a skrecenie kolumny do zwtotnicy? tam tez jest nieznaczna regulacja (jesli chodzi o pochylenie)
Kąt pochylenia koła jest regulowany na sworzniu (koncówka wachacza)
Ustawienie Zbieżny/rozbierzny na koncówkach drążka kierowniczego (gałki)

Ale skoro producent samochodu zrobił tak ze piasta z kolumną jest łączona na 2-óch śrubach M10 które nie są idealnie pasowne (zarówno piasta jak i kolumna posiada luz) to zapewne wziął pod uwagę fakt czy takie rozwiązanie bedzie zmieniało geometrię pojazdu. w Grupie VAG takie rozwiązanie jestbardzo często spotykane. niektóre starsze wersje 80-tek miały kolumnę zintegrowaną z piastą.
Rozwiązanie zostało to zrobione w celu łatwiejszego montarzu i demontarzu kolumny i wymiany jej części (sprężyna, amortyzator oraz łożysko)
Przy zwykłej kolumnie (nie dzielonej) do zmiany łożyska musiał byś dodatkowo rozkręcać piastę od półosi, odkręcać sworzeń i go wybijać zeby mozna było wysunąć kolumnę.
Pomijam tutaj resztę elementów które i tak trzeba odkręcić.

gdyby tam istaniała jakakolwiek regulacja to goście od geometrii ruszali by to.
luzy srub mocujących to 2-3 mm (zalezy jak bardzo otwory są wyrobione)
a powiedzmy ze te 2-3mm to w kącie pochylenia koła jest bardzo dużo.

Kiedyś wymieniałem 2 szt wachaczy oraz poduszki kolumny w B4
(były uszkodzone koncówki wachacza oraz silent bloki) gość powiedział zeby wymienić kompletne wachacze. kupił Ori w których były sworznie Nitowane tak jak fabryka ustawiła :mrgreen:
po naprawie nic nie musiał ustawiać bo nic sie nie zmieniło pod względem geometrii, pomimo rozkręcania kolumny z piastą.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 12 maja 2008, 08:45

ostatnio przerabiałem temat.
mcpersona odkręciłem od piasty, zostawiłem na drążku. jak wsiadłem do auta coś mi nie pasiło. skoczyłem na stację diagnostyczną i... :shock: zbrakło skali.
chcąc niechcąc byłem zmuszony udać się na geometrię

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 maja 2008, 23:12

ale odkręcałeś tylko piastę od kolumny ??
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 13 maja 2008, 20:21

się znaczy na odwrót: kolumnę od piasty ;-)
mcperson został na drążku. o wiele lepszy dostęp żeby wymienić poduszke. próbowałem też wymienić bez odkręcania od piasty, ale zbyt wiele potu ze mnie spłynęło i postanowiłem odkręcić

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 maja 2008, 01:12

grzesiek79 pisze:się znaczy na odwrót: kolumnę od piasty
no ale wiesz co miałem na myśli :-P

bo zalezy co się robi to tę część sie odkręca :-P

ja zawsze demontuje w całości bo wtedy widze wszystko jak na dłoni i ze składaniem nie ma problemów :-)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 maja 2009, 20:25

muniorek pisze:...a apropo rozregulowania geometri to raczej niemozna jej zbytnio rozregulowac bo srednice otworów na sróby w kolumnie mcpersona jak i w zwrotnicy są takie same tak że sruby wchodzą z minimalnym luzem i jeżeli coś rozregulujemy to niezauważalnie ...ja co prawda znaczyłem ale myslałem że otwory mają wiekrzy luz...
Stary kotlet, ale nie można obok tego przejść obojętnie, gdy ktoś brednie wypisuje.
Nie zgadzam się totalnie z tą opinią. Geometria, zwłaszcza kąt pochylenia koła zmienia się w dużym zakresie.
Jeżeli tylko macie prawidłową geometrię koł w swoim pojeżdzie to podczas wymiany poduszek nie odkręcajcie kolumny od zwrotnicy, bo w przeciwnym wypadku wyjazd do stacji diagnostycznej gwarantowany.

[ Dodano: 2009-05-13, 20:39 ]
widmo pisze:gdyby tam istaniała jakakolwiek regulacja to goście od geometrii ruszali by to.
Goście od geometrii nie ruszaja tego z powodu lenistwa lub niewiedzy. Najłatwiej powiedziec klientowi, że się nie da, bo auto bite i zaprowadzić do kasy.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 12 maja 2010, 22:50

dołaczam sie do tematu. a powiedcie mi koledzy jaka jest roznica w tych poduszkach ze jedne maja 37 mm a inne 41 mm , cy cos to daje , a fabrycznie jakie sa montowane do B3 i do B4 . prosze bardzo o pomoc i podpowiedz.
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga