[B4 1.9 TDI+] 80 laserrot sedan by Murdzi
[B4 1.9 TDI+] 80 laserrot sedan by Murdzi
Witam.
Kolejna B4 w moich rękach, słowem 80 vol. 2. Tym razem kolor czerwony i stan zdecydowanie lepszy. Auto nie uderzone, z tyłu delikatnie pęknięty zderzak po małym zdarzeniu na parkingu jeszcze u poprzedniego właściciela. Poza tym, lakier ori, mierzony czujnikiem, szyby w oryginale prócz przedniej, na zegarach 223 tysiące i sądząc po stanie jest to możliwy przebieg. Parę informacji:
Model: 80 B4 1.9TDI 90KM 1Z sedan
Rocznik: 1993
Przebieg: 223 000
WYPOSAŻENIE:
- ABS
- pakiet korbotronic
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
- dzielona tylna kanapa
- kierownica skórzana
- el. szyberdach
- halogeny
- ori kołpaczki 15' od Colour Edition
PLANY I ZADANIA DO WYKONANIA/ZROBIONE:
TECHNICZNE
- wymiana termostatu ZROBIONE :!:
- wymiana siłowników tylnej klapy ZROBIONE :!:
- obrotomierz ZROBIONY :!:
- wymiana sprzęgła ZROBIONE :!:
- wymiana poduszek amortyzatorów ZROBIONE :!:
- wymiana tylnych amortyzatorów ZROBIONE :!:
- geometria ZROBIONA :!:
- wymiana linki maski ZROBIONE :!:
- wymiana tylnych klocków ZROBIONE :!:
- kompletny rozrząd do zmiany ZROBIONE :mrgreen: :!:
- ECU by Kostrz JUŻ JEŹDZI :mrgreen: :!:
- kupno wtrysków AFN ZROBIONE :!:
- dodatkowy dolot powietrza w obudowie filtra ZROBIONE :!:
- podniesiona dawka paliwa (na razie tylko do 15) + kąt wtrysku na 55 ZROBIONE :!:
- wyrzucenie katalizatora + wstawienie strumienicy ZROBIONE :!:
- zaślepienie EGRa ZROBIONE :!:
- wolna odma ZROBIONA :!:
- przeguby wewnętrzne + półosie ZROBIONE :!:
- wymiana wszystkich filtrów ZROBIONE :!:
- linki ręcznego do zmiany
WIZUALNE
- polerka całego auta ZROBIONE :!:
- polerka końcówek wydechu ZROBIONE :!:
- wymiana żaróweczek w liczniku na diody + ringi na zegary DIODY ZROBIONE :!:
- wymiana oświetlenia podsufitówki + bagażnika + tablicy rejestracyjnej na LED DIODY ZROBIONE :!:
- podłokietnik ZAŁOŻONY ORI KAMEI :!:
- kupno ori dywaników gumowych ZAŁOŻONE GUMOWE PETEXY :!:
- panel nawiewu + popielniczka w carbonie ZROBIONE :!:
- przednie kierunki dymione DEPO + malowanie ramek reflektorów w czarnym połysku + ramka grilla w czarnym macie ZROBIONE :!:
- dodatkowe oświetlenie nóg i schowka na konsoli LEDami ZROBIONE :!:
- kierownica trójramienna ZROBIONE :!:
- kupno ori alusów '15 KUPIONE ORI 10 RAMION '15 :!:
- dołożenie zagłówków na tylną kanapę ZROBIONE :!:
- karbon na panelu nawiewów i popielniczce + ringi na nawiewy ZROBIONE :!:
AUDIO/CB RADIO:
- radio Pioneer DEH-1200 JUŻ GRA :mrgreen: :!:
- głośniki Pioneer TS-1006 na przodzie GRAJĄ :mrgreen: :!:
- wzmacniacz Voice Kraft 800W + 2x200W Alphard niskotonowy w tylnej półce TEŻ JUŻ GRA :mrgreen: :!:
- kupno i montaż CB Radia ZAŁOŻONY PRESIDENT JOHNY II :!:
Ogólnie plany niewielkie, autko to typowy dupowóz, który ma jeździć tanio i sympatycznie, jednocześnie ładnie się prezentując.
OBECNY WYGLĄD:
HISTORIA ZMIAN:
Fotki parę dni po zakupie:
22.02.2012r.
Spolerowałem kominy, doszło oświetlenie wnętrza, bagażnika i tablicy rejestracyjnej w LED
5.03.2012r.
Nowe foto ->
14.03.2012r.
Zamontowany podłokietnik - inna kultura jazdy :mrgreen:
18.03.2012r.
6000KM bez awarii i nagle... siadło sprzęgło - trzeba postawić na serwis Z pozytywów - kupiłem dywaniki Petex gumowe, leżą idealnie; ponadto moje pierwsze w życiu zakupy w ASO - ori zaślepki pokrywy silnika :mrgreen:
11.04.2012r.
Wybrałem się dzisiaj na małą wycieczkę po graty do Audicy, przywiozłem parę bzdur, mam nadzieję, że będą się elegancko prezentować Poza tym tydzień temu wymieniłem klocki hamulcowe z tyłu, zaś w tym tygodniu łożyska amortyzatorów szykują się do wymiany... Wkrótce więcej fotek maszyny
15.04.2012r.
Dzisiaj udało się założyć grill z ciemną ramką + moja Ukochana zrezała mi podłokietnik w ori materiale z fotela. Foto w weekend
18.04.2012r.
Autko dostało obrotomierz z benzyny i od razu przyjemniej się we wnętrzu zrobiło
23.04.2012r.
Podłokietnik już na aucie, wymienione łożyska amortyzatorów, zrobiona geometria, założony black grill, doszły również alusy 16 ori z Compi. Weekend majowy również zapowiada się bardzo owocnie...
29.04.2012r.
Najważniejszy jak dotąd mod już zainstalowany - ECU z programem od Kostrza... Auto jedzie elegancko :mrgreen: Zdjęcie na black froncie:
8.05.2012r.
Wypadł katalizator, wpadła strumienica, jest odczuwalna poprawa :mrgreen: Do tego zaślepki pokrywy silnika i miodzio się prezentuje komora.
11.05.2012r.
Dzisiaj udało się zaślepić EGRa dzięki wielkiej pracy Pana Gajosa - dzięki wielkie Mistrzu Nie obyło się bez problemów, ale wszystko ładnie pięknie działa <cieszy>
23.05.2012r.
Po małej polerce -->
1.06.2012r.
Kierownica trójramienna:
4.07.2012r.
Dwa tygodnie temu wymieniony olej na Mobil 1 10W40 półsyntetyk i od tamtej pory przelatane już 2000km... Parę rzeczy do wymiany w piątek - amortyzatory tylne (dzięki Delik), tuleje na wahaczach z przodu z obu stron. Do tego chciałem coś podziałać w temacie przetarcia na fotelu, ładniej zamontować dodatkowe gniazdo zapalniczki w tunelu i ogólnie zadbać o kosmetykę. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie...
12.07.2012r.
Od wczoraj auto prezentuje się tak:
Tak, wiem, tragedia, ale już w sobotę powinno być zdecydowanie lepiej, ponieważ wpadają ori 10 ramienne 15. Co poza tym? Ano czeka mnie malowanie tylnej półki, rezanie grilla w czerni (ponownie), całkiem możliwe, że zajmę się w końcu małym przetarciem na przednim fotelu i zrobię zbieżność, bo coś do prawej strony ciągnie Audiczkę.
27.07.2012r.
Dzisiaj powrócił na auto black grill, tym samym znowu zawitał full black front:
Jutro robię geometrię, mam nadzieję, że tym razem będzie elegancko się autko prowadziło. Dodatkowo wczoraj wpadła dmuchawa nawiewu od kolegi Audi Sport, więc teraz mam już w aucie namiastkę klimy <ok>
15.08.2012r.
Ostatnio autko zaliczyło wizytę w warsztacie, drugi raz za swojej kadencji wymieniałem poduszkę amortyzatora, tym razem kupiłem porządnego Lemfordera - mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż 4000km :evil: Co ponadto? Zbieżność zrobiona, najprawdopodobniej jedna felga będzie do zmiany, bo jest bicie I najfajniejsze info, taki pomysł w mojej głowie się urodził i mam zamiar go zrealizować:
19.08.2012r.
Wczoraj wyrezałem z kolegą dodatkowy dolot powietrza w obudowie filtra. W sumie to jakieś pół godzinki roboty, a autko ciągnie lepiej. Do tego ustawiliśmy dawkę paliwa, która była trochę za mała. Teraz autko jedzie tak jak jechać powinno, czyli bardzo dobrze :mrgreen:
21.08.2012r.
Carbon ukończony, tak to się prezentuje - wg. mnie nieźle.
26.08.2012r.
Wczoraj udało mi się po wielu trudach zmienić linkę maski oraz pokleić zderzak. Czekam aktualnie na przeguby wewnętrzne i na wypłatę - zmienimy wówczas zacisk oraz wpadnie trochę stickerów na tylną szybę oraz zderzak. Będzie miodzio.
28.08.2012r.
Małe porządki w temacie zrobiłem, żeby lepiej się czytało pierwszą stronę...
28.08.2012r.
Parę nowych fotek z ostatniej spontanicznej sesji telefonem...
8.09.2012r.
Zmiana oparć przednich foteli - nareszcie bez przetarcia, nareszcie z dużymi zagłówkami
16.09.2012r.
Udało się w końcu włożyć oparcie + zagłówki na tył, trochę zabawy z wykręceniem tego cholerstwa, ale ogólnie myślałem, że będzie gorzej... efekt:
Wymieniłem w końcu filtr kabinowy, który był... oryginalny :shock: Po dziewiętnastu latach użytkowania wyglądał tak:
20.09.2012r.
W końcu jakaś naprawdę fajna sesja...
23.09.2012r.
Zmieniłem w olej + filtr oleju, przeguby wewnętrzne oraz niespodziewanie dość okazało się, że interwencji wymagają przednie klocki hamulcowe. Zatem parę złotych kosztował mnie niestety serwis, ale za to kierownica już praktycznie nie bije... Poza tym, umówiłem się na wymianę rozrządu w październiku...
27.09.2012r.
Kupiłem dzisiaj od kolegi z forum wtryski AFN. Mam nadzieję, że odczuję jakąś różnicę w jeździe :mrgreen:
29.09.2012r.
Dzisiaj wpadła wolna odma, była planowana od dawna, ale jakoś nie mogłem się do tego zabrać. W sumie zeszła nam z tym godzinka (licząc wędrówkę po potrzebne bzdury) i wyszedł mi koszt 15zł.
Przewód od turbo zaślepiony zaworem 3/4 cala i ładnie skręcony opaską, na puszkę odmy założona przejściówka od Opla, w to wpięty wąż gumowy i poprowadzony pod auto.
30.09.2012r.
Dzisiejszy mały update: wizyta na giełdzie w Koszalinie i prezent od mojej Ukochanej:
Piękny! 8-)
05.10.2012r.
Dzisiaj w końcu mogę się pochwalić jakimś konkretnym modem - wpadły wtryski z AFN, jazda stała się jeszcze przyjemniejsza, auto nie kopci za mocno, trakcję gubi na drugim biegu bez problemu, także jest ogień. Ogólnie to chyba koniec przeróbek w silniku, bo już za bardzo nie ma co zmieniać :mrgreen: Pozostały sprawy wizualne, którymi będę się powoli zajmował...
09.10.2012r.
Wleciały nowe głośniki na przód, Pioneer TS-1006, 30W, więc gra całkiem sympatycznie, na pewno czyściej niż ori Nokia.
23.10.2012r.
Dawno nic nie pisałem w temacie, ogólnie mało się działo, bo i kasy nie było. Na początku listopada wpada nowy rozrząd, wszystkie paski + naprawiam zacisk tylni (wreszcie). Dzisiaj założyłem zimowe koła i jestem mega zadowolony, bo poprzednie opony były tragiczne i jeździło się na nich też już nie za ciekawie. Na stalówki przyszły ori kołpaczki od Colour Edition i wygląda całkiem sympatycznie:
4.11.2012r.
Najważniejsza techniczna sprawa w aucie już ogarnięta - rozrząd + wszystkie paski zostały wymienione. Oczywiście wszystko na markowych częściach. Do tego nowe tarcze hamulcowe na froncie i jeździ się już prawię idealnie. Prawie, bo jak się okazało nie tylni zacisk jest do roboty, a linki ręcznego. Zatem zostało już naprawdę niewiele do technicznej igiełki
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012, 11:02 przez Murdzi, łącznie zmieniany 84 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
B5 stoi w garażu Trzeba było kasę w rodzinie pożyczyć, ojciec miał nagrane A6, ale wyszło jak wyszło. Zostawiłem A4 w domu, sobie kupiłem B4, bo głupio, żeby ojciec jeździł gorszym autem niż syn :mrgreen: Ale nie powiem, w sumie bardzo zadowolony jestem, szczególnie ze spalania.
P.S. Kołpaczki moje ulubione 8-)
P.S. Kołpaczki moje ulubione 8-)
A w życiu. Srebrne miało tylko lepsze wyposażenie. Poza tym, to auto i jedzie, i wygląda i co najważniejsze - ciesze się z jego posiadania i jak na razie nie zdenerwowała mnie zbyt mocno, co srebrna czyniła zbyt często.
Aha, i najważniejsze - srebrny choćby nie wiem co nigdy nie będzie na B4 tak ładny jak czerwony :mrgreen:
Aha, i najważniejsze - srebrny choćby nie wiem co nigdy nie będzie na B4 tak ładny jak czerwony :mrgreen: