Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B3 ABK

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2011, 22:02

KoralB3, nie poddawaj sie to jest prosty silnik i wszystko sie da naprawić jak sie nie da wróc do punktu pierwszego ;-) PM to jest banalnie prosta jednostka czesci tez tanie także jak naprawisz to ci bedzie służyć jeszcze wiele lat a inni co maja nowe pseudo samochody beda stac taka jest prawda

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 22:11

Jeszcze słów kilka ode mnie ;-)
Spróbuj ustawić zapłon, nawet metodą na słuch, bo oglądając Twój filmik przypomniało mi się odpalanie mojego SBka po wymianie pompy na 10mm i złym kącie wtrysku. Też silnik się trząsł jak wściekły słabo wkręcał na obroty i obroty były niestabilne, często wypadały zapłony i dodatkowo okrutnie kopcił.
Wiem, że PM to silnik benzynowy, a SB jest Dieslem, jednak oba są spalinowymi 4 suwami, więc moim zdaniem jakaś analogia tutaj jest. W benzynie moment zapłonu to przeskok iskry, a w Dieslu wtryśnięcie paliwa. Zatem jeśli się nie mylę, to masz mocno opóźniony zapłon, spróbuj przyspieszyć kąt i zobacz co będzie się działo, zaszkodzić nie powinno, a z dużą dozą prawdopodobieństwa pomoże.
A tak swoją droga, to czy PM ma w aparacie zapłonowym odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ? Skoro nie wkręca się na obroty to może coś tam się zablokowało ?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 22:15 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2011, 22:14

A jak chodzi na gazie lepiej gorzej?? I od kiedy tak chodzi

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 21 lis 2011, 22:17

Na gazie zupełnie inne auto. Ale ojciec zauważyłem takie coś że jadąc na LPG i wciskając jej gaz tak jak by się po prostu blokowała.. Nie wiem jak to dobrze opisać nie daje tej całej mocy i tak jak by działała na nie wszystkich garach i blokuje moc?

W sumie kiedyś szwankowała na benzynie ale nie aż tak,dopiero od paru miesięcy tak ostro jej wali.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 lis 2011, 22:18

Dziwnie to wygląda, ale tak jak radzą wyżej - pobaw się z zapłonem. Posprawdzaj kable itd. czy wszystko dobrze podłączone. Mnie kiedyś tak podobnie chodziła 1.6, jak źle podłączyłem kable (tzn. przy pełnym bucie w podłodze obroty ledwo rosły do chyba max 2-2,5 tys. i dalej nie chciały, przy czym wzrost obrotów trwał wieczność), ledwo odpalała, a jak odpaliła, to chodziła podobnie jak u Ciebie - czyli jak stara k***a :-P

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2011, 22:18

Zrób reset zdejmij kleme na 5min i załóż odpal auto na benzynie i poczekaj aż sie zagrzeje na wolnych rpm

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 lis 2011, 22:19

Jak piszesz, że dobrze na gazie chodzi - to zostaw benzynę ;-)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2011, 22:21

Marcin_89 pisze:Jak piszesz, że dobrze na gazie chodzi - to zostaw benzynę
Ta i ciekawe jak odpali w mróz na gazie. Zrób jak pisałem wyżej

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 21 lis 2011, 22:22

Marcin_89, wszystkie kable są ok bo połowa była wymieniona przez to że mi zwierz siedział pod maską i smakowały mu moje przewody.

matt1988, reset miała całą noc bo w piątek przytargałem aku do domu ładowałem a w sobotę odpalałem na benzynie. Nigdy nie przełączam na gaz bo nie chce po pierzyć instalacji podtlenku. Czekam i przemęczam się na benzynie a potem przełączam na gaz.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2011, 22:24

No to trzeba szukac to bedzie głupota napewno to nie jest jakiś cud techniki tylko zwykły PM

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 22:26

A czy przed akcją z tym przewodozjadaczem też takie cuda się działy ?
I czy próbowałeś ustawiać zapłon ?

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 21 lis 2011, 22:30

pawelrybak15 pisze: A czy przed akcją z tym przewodozjadaczem też takie cuda się działy ?
Hmm troszkę szwankowała na benzynie ale teraz jest gorzej.
I czy próbowałeś ustawiać zapłon ?
Nie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 22:34

A więc te cyrki z pracą na benzynie to one się zaczęły równo z wymianą przewodów po ataku zwierzaka ? No to masz odpowiedź -> coś jest spierniczone w instalacji i na Twoim miejscu dorwałbym tego mechanika/elektryka samochodowego, który to naprawiał i albo niech to naprawi, albo niech da kasę na kogoś bardziej kompetentnego. Czy ten zwierz zeżarł przewody odpowiedzialne za sterowanie junkersownią ? Pamiętam, że mój kumpel miał chyba podobne problemy w Golfie MK2 z silnikiem RP i winę za to ponosił sterownik od gazowni która została częściowo zdemontowana na próbę (wywalony mixer i zakręcony gaz na butli).

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 21 lis 2011, 22:39

Bardziej wydaje mi się że zwierzak pozjadał przewody których nie widać na pierwszy rzut oka a pomieszały.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 22:47

A to było zeżarte wraz z miedzią, tzn poprzerywane, itp czy tylko odarte z izolacji ?
Jak tylko odarte z izolacji, to musiałeś naprawde źle trafić skoro fachman je pomieszał, jak były poprzerywane to już gorzej, ale kurna od czegoś są schematy i wg nich naprawia się elektrykę w samochodach :evil:
Sprawdź czy naprawa uszkodzonych przewodów została wykonana prawidłowo, tzn czy nic nie jest pomieszane, a także sprawdź co z tym zapłonem bo to nie daje mi spokoju :roll:
Moim zdaniem to auto można przywrócić do normalnego funkcjonowania i to naprawde minimalnym kosztem :roll:

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl