B3 ABK
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jeszcze słów kilka ode mnie
Spróbuj ustawić zapłon, nawet metodą na słuch, bo oglądając Twój filmik przypomniało mi się odpalanie mojego SBka po wymianie pompy na 10mm i złym kącie wtrysku. Też silnik się trząsł jak wściekły słabo wkręcał na obroty i obroty były niestabilne, często wypadały zapłony i dodatkowo okrutnie kopcił.
Wiem, że PM to silnik benzynowy, a SB jest Dieslem, jednak oba są spalinowymi 4 suwami, więc moim zdaniem jakaś analogia tutaj jest. W benzynie moment zapłonu to przeskok iskry, a w Dieslu wtryśnięcie paliwa. Zatem jeśli się nie mylę, to masz mocno opóźniony zapłon, spróbuj przyspieszyć kąt i zobacz co będzie się działo, zaszkodzić nie powinno, a z dużą dozą prawdopodobieństwa pomoże.
A tak swoją droga, to czy PM ma w aparacie zapłonowym odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ? Skoro nie wkręca się na obroty to może coś tam się zablokowało ?
Spróbuj ustawić zapłon, nawet metodą na słuch, bo oglądając Twój filmik przypomniało mi się odpalanie mojego SBka po wymianie pompy na 10mm i złym kącie wtrysku. Też silnik się trząsł jak wściekły słabo wkręcał na obroty i obroty były niestabilne, często wypadały zapłony i dodatkowo okrutnie kopcił.
Wiem, że PM to silnik benzynowy, a SB jest Dieslem, jednak oba są spalinowymi 4 suwami, więc moim zdaniem jakaś analogia tutaj jest. W benzynie moment zapłonu to przeskok iskry, a w Dieslu wtryśnięcie paliwa. Zatem jeśli się nie mylę, to masz mocno opóźniony zapłon, spróbuj przyspieszyć kąt i zobacz co będzie się działo, zaszkodzić nie powinno, a z dużą dozą prawdopodobieństwa pomoże.
A tak swoją droga, to czy PM ma w aparacie zapłonowym odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ? Skoro nie wkręca się na obroty to może coś tam się zablokowało ?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 22:15 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.
Na gazie zupełnie inne auto. Ale ojciec zauważyłem takie coś że jadąc na LPG i wciskając jej gaz tak jak by się po prostu blokowała.. Nie wiem jak to dobrze opisać nie daje tej całej mocy i tak jak by działała na nie wszystkich garach i blokuje moc?
W sumie kiedyś szwankowała na benzynie ale nie aż tak,dopiero od paru miesięcy tak ostro jej wali.
W sumie kiedyś szwankowała na benzynie ale nie aż tak,dopiero od paru miesięcy tak ostro jej wali.
Dziwnie to wygląda, ale tak jak radzą wyżej - pobaw się z zapłonem. Posprawdzaj kable itd. czy wszystko dobrze podłączone. Mnie kiedyś tak podobnie chodziła 1.6, jak źle podłączyłem kable (tzn. przy pełnym bucie w podłodze obroty ledwo rosły do chyba max 2-2,5 tys. i dalej nie chciały, przy czym wzrost obrotów trwał wieczność), ledwo odpalała, a jak odpaliła, to chodziła podobnie jak u Ciebie - czyli jak stara k***a
Marcin_89, wszystkie kable są ok bo połowa była wymieniona przez to że mi zwierz siedział pod maską i smakowały mu moje przewody.
matt1988, reset miała całą noc bo w piątek przytargałem aku do domu ładowałem a w sobotę odpalałem na benzynie. Nigdy nie przełączam na gaz bo nie chce po pierzyć instalacji podtlenku. Czekam i przemęczam się na benzynie a potem przełączam na gaz.
matt1988, reset miała całą noc bo w piątek przytargałem aku do domu ładowałem a w sobotę odpalałem na benzynie. Nigdy nie przełączam na gaz bo nie chce po pierzyć instalacji podtlenku. Czekam i przemęczam się na benzynie a potem przełączam na gaz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A więc te cyrki z pracą na benzynie to one się zaczęły równo z wymianą przewodów po ataku zwierzaka ? No to masz odpowiedź -> coś jest spierniczone w instalacji i na Twoim miejscu dorwałbym tego mechanika/elektryka samochodowego, który to naprawiał i albo niech to naprawi, albo niech da kasę na kogoś bardziej kompetentnego. Czy ten zwierz zeżarł przewody odpowiedzialne za sterowanie junkersownią ? Pamiętam, że mój kumpel miał chyba podobne problemy w Golfie MK2 z silnikiem RP i winę za to ponosił sterownik od gazowni która została częściowo zdemontowana na próbę (wywalony mixer i zakręcony gaz na butli).
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A to było zeżarte wraz z miedzią, tzn poprzerywane, itp czy tylko odarte z izolacji ?
Jak tylko odarte z izolacji, to musiałeś naprawde źle trafić skoro fachman je pomieszał, jak były poprzerywane to już gorzej, ale kurna od czegoś są schematy i wg nich naprawia się elektrykę w samochodach :evil:
Sprawdź czy naprawa uszkodzonych przewodów została wykonana prawidłowo, tzn czy nic nie jest pomieszane, a także sprawdź co z tym zapłonem bo to nie daje mi spokoju :roll:
Moim zdaniem to auto można przywrócić do normalnego funkcjonowania i to naprawde minimalnym kosztem :roll:
Jak tylko odarte z izolacji, to musiałeś naprawde źle trafić skoro fachman je pomieszał, jak były poprzerywane to już gorzej, ale kurna od czegoś są schematy i wg nich naprawia się elektrykę w samochodach :evil:
Sprawdź czy naprawa uszkodzonych przewodów została wykonana prawidłowo, tzn czy nic nie jest pomieszane, a także sprawdź co z tym zapłonem bo to nie daje mi spokoju :roll:
Moim zdaniem to auto można przywrócić do normalnego funkcjonowania i to naprawde minimalnym kosztem :roll: