Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 sty 2014, 16:52

Działaj, działaj :-P Ja aktualnie walczę z ustawianiem geometrii i zbieżności w moim Passacie, a po tym dalsze składanie wszystkiego w całość <ok>
No i wiosną/latem biorę się za 80tkę :-D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 sty 2014, 17:35

A ja odpowiem tak:
W moim profilu wspominam zielonego sedana silnik benzynowy ABK. Bolączką owych silników są panewki. Miała tarcze wentylowane. Hamulec nie wybijał zębów ale z ok. 170 dało się zatrzymać auto "na raz". Nie to co teraz mam lite żyletki.

Momentu może i to nie miało (165 Nm fabrycznie), 115 kucy. Parę razy wymieniany silnik, głowica regenerowana, uszczelki pod głowicą, tulejki i inne normalia typu rozrząd (i choć to benzyna była koło pasowe odkręcić... trochę pracy było).

Walka z niewłaściwym przepływomierzem (307 B z czegoś innego rzeźbiona niż oryginalny 307 C).

Po miesiącach nauki stwierdziłem, że mi gaz nieudolnie założyli na wtryskiwaczach Valtek, które mimo wszystko nigdy nie będą dobrze chodzić w ABK).

Wiecznie przekłamujący i zawieszający się prędkościomierz. Delikatna pompa paliwa w baku.

O bardzo kłopotliwym lakierze metallic nie wspomnę.

Tyle, że ona była z listopada 1991 roku. Miała wówczas ok. 20 lat jak ją sprzedałem.

Kupiłem wymarzonego zetora na Pierburgu, koniecznie Avant i koniecznie czerwony (broń Boże żaden metallic).

Plus to jak włożyłem trochę roboty niunia zaczęła się "jakoś odpychać". Minus to, że za 5 kafli kupiłem bazę do dobrego tuningu w słabym opakowaniu.

Autko 4 lata młodsze a wyglądem sprawia jakby to było wczesne B3. Pewnie dzwony i inne przygody bo mało co pasuje do reszty. Tak więc na razie ogarniam serduszko <ok>

Przyjdzie czas na heble bo te to tylko na zimę się jeszcze nadają. Lite tarczki chcą wyrwać czasami kierownicę z ręki. Czas na swap hamulców.

Może ze względu ma klasyka B3 Coupe ceny się trzymają ale dobrego Avanta na Pierburgu za mniej niż 6000 ze świecą szukać.

Nie chciałbym obrazić nikogo z klubu Audi A4 ale czas kiedy dobra Audi 80 będzie droższa od A4 jest raczej kwestią czasu. Szukałem niegdyś i A4 (był apetyt na C4 oczywiście <ok> 2.5 TDI AEL w Avancie).

Policzyłem sobie po prostu koszta najnormalniejszych napraw (zawieszenie, roboty przy silniku, dostęp (przecież nie dam swojej niuni mechanikowi to chyba jasne 8-) ) i inne pierdółki, które z racji młodszego wieku więcej kosztują).

Czasami trzeba sobie usiąść, troszkę napić i przemówić sobie, że nawet jeśli włoży się masę roboty i tak będę dumny z faktu takiego: "Kolega z pracy ma VW Golfa V z silnikiem 1.4 a ja i tak wiem, że jego syn będzie się golił w przyszłości Golfem V taty a moje Audi 80 dalej będzie jeździć i nikt się nim dłuuuuugo nie ogoli" <ok>

Swap na AAT masz Arku za sobą więc choćby trzeba było wytargać cały układ hamulcowy wiedz, że i tak się opłaca.

Za B4 nie będą się tak oglądać jak za B3 ale ja też chcę mieć póki co swojego diabełka :evil:

Pozdrawiam, sorki za refleksję ale tak mnie naszło. Gdybym w to nie wierzył by mnie tu w ogóle nie było...

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4071
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 08 sty 2014, 23:27

bolączką ABK sa ich właściciele :)

szopenn

Post autor: szopenn » 14 sty 2014, 13:26

ooo... widzę, że arwam zrezygnował z zawodu pompiarz-jasnowidz i przyucza się na blacharza-szamana.... :mrgreen:

arwam pisze:
duo pisze:przyprowadzaj auto na umówiony termin i wszystko zrobimy :!:
duo, chcąc zrobić wszystkow w tym aucie to chyba bym się musiał zaprzedać na jakieś 7 latt do niewoli <lol> i nie gwarantujęże na wszystko by starczyło :-P
ja bym to przemyślał... wyobraźcie sobie... 7 lat byłoby spokoju...

Jeszcze do tych elastycznych pasów dołożyłbym odrobinę fizyki kwantowej, niechcący Arwam mógłby Ci wyjść wahadłowiec orbitalny, to jakbyś się wybrał w podróż kosmiczną to może na dłużej by wszyscy odpoczęli.....

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sty 2014, 18:54

szopenn, nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia?
tak się skłąda że w szkole zawodowej( tak taką też mam, jak i również Technik Mechanik też) praktyki przez dwa lata w większej części spędziłem na ramie do napraw powypadkowych.

Pompiarzem zostałem z potrzeby Serca i i konieczności, natomiast z jasnowidztwem nie miałem nigdy nic wspólnego więc Ci oddaję palę pierwszeństwa.
zresztą jeśli Ci przeszkadzająmoje poglądy, no cóż, żyjemy w wolnym kraju i kazdy ma prawo mieć swoje zdanie, wię musisz sięz tym pogodzić że co niektórzy mają swoje teorie Spiskowe, i przy nich obstają, tym bardziej że mają do tego prawo :)

a jeśli chcesz ode mnie odpocząć? no coż mam dla Ciebie radę, nie włączaj komputera <pijak> <pijak> <pijak> <pijak>

smutne ale prawdziwe, Ty masz swoją wizję projektu i czego inego oczekujesz od auta, i budujesz je według innej filozofii, a ja według innej, to sądwa różne światy, mamy różnorodność i to jest fajne, gdzyby wszyscy robili to smo byłboby nudnie... nie sądzisz?
więc taki Jeden arwam dla odmiany nikomu nie zaszkodzi :)
tymbardziej że czasem nawet coś mu się uda zmajstrować :)

szopenn

Post autor: szopenn » 14 sty 2014, 20:12

tak się skłąda że w szkole zawodowej( tak taką też mam, jak i również Technik Mechanik też) praktyki przez dwa lata w większej części spędziłem na ramie do napraw powypadkowych.
i tudzież miałeś okazje zobaczyć
efekt działania sił na stanowisku:
:mrgreen:

Dobra.... sorry, ale po prostu nie mogę się powstrzymać... a dla mnie to jest po prostu absurdalne, i śmieszne.....


powodzenia w odszykowywaniu parcha, fizyki i sił wyższych raczej w to nie mieszaj <ok>

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 sty 2014, 20:27

więc taki Jeden arwam dla odmiany nikomu nie zaszkodzi :)
Ale denerwuje i pierdzieli najczesciej od zeczy, a jak widzi ze ktos ma racje to tak owija w bawełne ze zawsze ma ostatnie słowo.......

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sty 2014, 20:38

bartek18150 pisze: i pierdzieli najczesciej od zeczy,
jaknarazie to nie będę mówił kto pierdzieli od rzeczy.
tylko że co niektórzy chcą błysnąć wiedzą której nie posiadają,
to że ktoś umie zrobić pompę ( czyt przywrócić jej fabryczne wartości) mając stół probierczy i narzędzia) nie znaczy że umie ją przerobić, i jeszcze pompę składaka wysterować na silniku, bo żadne wartości od fabrycznych pomp nie zdają egzaminu.
nawet kiedyś taki byku, vel sparrow był co też dużo gadał, efekt był potem taki żę była kupa smrodu i okazało się jaka to była uczciwa osoba.
vjak czegoś nie wiem to nie obstaję przy swoim, jak a że większość wiedzy mam popartą na podstawie odpowiednich książek i doświadczenia przy zabawach z pompami, to nawet jeśli czasem łopatologicznie nie potrafięwyjaśnić to wiem o czym mówię, i nie sąto rzeczy wyssane z palca, a jeśli tak uważasz może zapytaj tych którzy mieli okazję jeździć golfem, jak jeździ, i spróbuj wtedy powiedzieć że mam źle przerobioną pompę.
a narazie temat jest puki co nie o pompach tylko o audi coupe 2.5TDI R5 i proponuję pisać na temat, odbudowy i ewentualnie tego co warto poprawić...



to że mam swoje zdanie nie znaczy że Wy je musicie podzielać, każdy ma prawo do własnego, a jeśli Was denerwują moje wypowiedzi, to proponuję nie czytać tamatów w których widzicie mój nick, proste? a jednak trudne...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 sty 2014, 20:49

arwam pisze:a narazie temat jest puki co nie o pompach
A czy ja tu o pompach dyskutuje??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2014, 20:58

Won trolle :evil: A Ty Arwam olej to smętne pier****** i rób swoje :-) <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 sty 2014, 17:46

duo pisze:bolączką ABK sa ich właściciele :)
Poczytaj może trochę moich postów jak zacząłem ogarniać silnik i w sensie teoretycznym i praktycznym zanim coś napiszesz... O ABK złego słowa nie wspomnę ale dla zwykłego zjadacza chleba to dość "osobliwy" silnik.

Poza tym napisałem w sensie "pokrzepienia" autora tematu. Nie każdy jest omnibusem. Swego czasu ogarnąłem ABK niemal do przedziału od 4 do 4+ i jestem z tego dumny.

Zmieniłem na 1Z bo brakowało mocy i Nm. Planowałem V6 ale Nm i "możliwości rozwoju" do mnie skutecznie przemówiły <ok>

Niedługo przed sprzedażą na ogarniętej instalacji na normalnych wtryskiwaczach (OMVL) 4800 - 5000 rpm i V bieg zasuwał super. Ok. 190-200 km/h robi swoje. A mam dziwne wrażenie że dało by radę i więcej... Tylko tego mi trochę brakuje w 1Z...

Awatar użytkownika
BleekloS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2014, 21:15

Post autor: BleekloS » 16 sty 2014, 19:14

bardzo ładnie wszystko opisane ;) ps tez wkładam 2,5 TDI do coupe <3

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 16 sty 2014, 21:18

BleekloS, załóż temat o swoim aucie.
<ok>

Awatar użytkownika
BleekloS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2014, 21:15

Post autor: BleekloS » 16 sty 2014, 21:37

założę ale to chyba dopiero za tydzień bo od soboty będę niedostępny ;DD

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 mar 2014, 23:21

będzie kolejne ciekawe i unikalne auto.
jak silnik będzie zdrowy i dobrze poustawiany to będziesz zaskoczony jego spalaniem, oczywiście pod warunkiem sprawnego termostatu <ok>

no i auto odebrane, można było lepiej ale nie jest najgorzej więc w tłumie ujdzie...
mała polerka i auto wygląda tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a tu już mały zestaw anty miśkowy...

Obrazek

Obrazek

auto jest uzbrajane powoli w Audio, w roli głównej Alpine CDA-9883R + wzmacniacze Fujitsu TEN Apha-5000, plus Monacor HPB-806 + 2 kondensatory 1F i dodatkowy akumulator buforowy w bagażniku i zwrotnica aktywna. Sub to będzie narazie Rockford ale trzeba bedzie szukać soć odrobinę mniejszego bo niestety w tym aute on niemal aliminuje bagażnik.
co do reszty głośników w przednich drzwiach będzia para 16-tek, i tweteery zamiast ori głośników w podszybiu
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 21:04 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga