Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Post autor: arwam » 09 gru 2011, 20:33

witam

pierwszym moim audi było 100 C4 avant 2.5TDI w automacie ale z racji tego że często jeżdżę w ruchu miejskim więc zacząłem się rozglądać za czymś nieco mniejszym na czas remontu golfa ale to inna historia.
100-tkę wziął tato a ja zakupiłem takie audi :



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek








bez silnika i dość mocno zaniedbane.
oryginalnie był tam silnik 2.2 KV który jeden z poprzednich właścicieli zmienił ze względu na spalanie. potem przez jakiś czas jeździło z AAZ'em pod maską. po zamordowaniu AAZ'a auto stało blisko rok i po tym czasie trafiło do mnie .
silnik miałem już jakiś czas wcześniej więc decyzja była prosta :) będzie swap:
do tego auta trafi silnik 2.5TDI AAT z manualną pięciobiegową skrzynią biegów.
turbo jeszcze nie wiem jakie założę ale chyba skończy się na GT2052V z takim samym sterowaniem jak w golfie.
co do wnętrza to chciałbym przywrócić dawną świetnośc ale najpierw może najpierw sprawmy że to zacznie jeździć.

mile widziane będą sugestie co do tego dokupić szczególnie co do półosi bo tu się mocno zastanawiam od czego podebrać wewnętrzne przeguby.
ewentualnie bym prosił o foto z okolic tylnego końca głowicy z auta z silnikiem pięciocylindrowym
cdn...





dodatkowe graty do mojej qupy :wink:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

przy okazji budowy pompy zrobiłem takie oto foto boostpina. na pewno nim się zainteresują posiadacze AAZ'ów ;-)

Obrazek

a to już zakup za 5zł ( słownie pięć złotych polskich ) <rotfl2> <rotfl2> a wszędzie wołali za to po 50-100zł :lol:


Obrazek


korzystając z chwilowego przestoju w oczekiwaniu na części porobiłem troszkę fotek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



z nowych gratów wpadły:

Obrotomierz do Diesla:


Obrazek


Intercooler od Opla Frontery:



Obrazek
Obrazek
Obrazek


a tu już na aucie:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


i filtr powietrza z audi 80 B3 1.9D, wymaga on przesunięcia wlotu na ścianę czołową, jak znajdę jeszcze jedną ładną pokrywę filtra to z dwóch zrobię jedną ładną pokrywę jak seryjna.
i jeszcze wczoraj wpadla pokrywa akumulatora.
tak że rozdział pod tylułem pod maską niemal jest zamknięty, zostało jeszcze strojenie silnika, i elektryka.

Pilnie poszukuję schematów połączeń wskaźników i pinoutu licznika.


z co ważniejszych rzeczy dotarł też czujnik ABS'u który zastąpi uszkodzony i wszystko powinno zacząć działać jak należy.
takżę myślę ze w następnym tygodniu lub za dwa zacznie już to padło legalnie jeździć po drogach bez obawy przed kontrolą misiaczków




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


a Takie coś wpadło zamiast ori koła sterowego...


Obrazek
Obrazek



a tak to mniej więcej pod maską wygląda:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
zostało jeszcze się z elektryką pobawić
Dlatego pilnie poszukuję schematów elektrycznych podłączeń wskaźników i pinoutu licznika. ewentualnie info gdzie idzie kabel sygnałowy obrotomierza.


a tak jest zamocowany od dołu IC. w razie czołówki "bałbym się " o przeciwnika

Obrazek
Obrazek
Obrazek
:mrgreen:

duża część części pochodzi od koleżanki Żany za co Jej z tego miajesca pragnę szczeże podziękowaćbo gdyby nie ona już chyba projekt dawno by był zarzucony ze względu na trudności finansowe i ciężką dostępność niektórych części



va tu się takie koło trafiło, fajne jak dla mnie bo oryginalne:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

może jakiś dystansik i będzie miodzio tak myślę

a tutaj mały podgląd na pracę silnika jeszcze na GT2052V:








Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek\




mały i nieudolny pomiar mocy, pewnie dlatego tak mało : <rotfl>
a tak na poważnie to małe wtryski od AAT i K14 od AEL'a są wszystkiemu winne

Obrazek




zmiana pompy na AEL'owską przyniosła takie efekty:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

mimo że moment zmalał o jakieś 30Nm jedzie się nieporównywalnie lepiej,
przyspieszenie 0-100km/h zmalało do granicy 7-7,5s

trzeba szukać wtrysków od AEL'a



Ostatnio byli koledzy z Kraśnika, LolekLKR i Karol, i coś takiego wypadło z bagażnika :P
, tak się zastanawiam jakby to to zagrało na 2.5TDI ?

na fotkach małe porównanie z turbosprężarką K24 z opla omegi 2.3TD :P



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tak to padło się turla...


Obrazek

Obrazek

a to ostatni odpał na K14 z AEL'a...



i mała paczusia ważąca nieco ponad 30Kg


Obrazek


a tu jej zawartość

Obrazek

swap skrzyni biegów FHN i turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają :)

tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
ciśnienie jest dużo stabilniejsze niż na K14, trzyma się cały czas w okolicach 1.0bara, bez charakterystycznego dla Boscha overboostu.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2300-2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>

niby nie dużo a różnica w jeździe kolosalna, przedewszystkim znacnzie ciszej, liczę też na całkiem zauważalną różnicę w spalaniu.
jak będzie czas pokaże.
mogę polecić każdemu kto szuka naprawdę długiej skrzyni. jednak druga strona medalu to zauważalnie gorsze przyspieszenie, na czwartym i piątym biegu, jednak 290Nm nawet jak na tą budę do codziennej jazdy to zdecydowanie za mało, przy takiej skrzynce biegów.


jak będę miał chwilę czasu zrobię "pomiar mocy" i pomiar przyspieszeń do 100km/h i elastyczności,
szczerze to spodziewałem się po znacząco większych rozmiarach turbiny w porównaniu do K14 sporo większego laga, a po za tym że zaczyna coś kolwiek pompować dopiero przy 1500rpm to już od momentu rozpoczęcia pompowania reakcja jest już sporo szybsza niż to miało miejsce w ori turbinie.
generalnie polecam każdemu.

pierwszy filmik to na dobrą sprawę rozgrzewka ponieważ jeszcze nie wszystkie płyny miały odpowiedni a temp, a dźwięk jest niestety efektem kiepskiego zamocowania kamerki do szyby za pomocą uchwytu na przyssawkę, brak elementów tłumiących drgania zaowocował takimi zakłuceniami :(






obecne spalanie na tym zestawie przy niezbyt lekkiej nodze to 5,2l/100km z czego spora część z drugim autem na holu.

takżę myślę że nie jest źle.


Pozdrawiam arwam, zapalony golfista <piwo>


a tak o oto jest obecnie :(

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 10:38 przez arwam, łącznie zmieniany 38 razy.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 09 gru 2011, 20:43

Dobre podejście ale dlaczego akurat AAT ? Chyba, że wyjmujesz go z byłej c4. Wytrwałości życzę <ok>

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 09 gru 2011, 20:44

O będę pierwszy :-P audik całkiem fajny, dopieścisz i b malyna

widziałem je jakiś czas na allegro stało, powodzenia w swapie ;-)

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 09 gru 2011, 20:45

chyba jednak nie 1 heh :-)

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 09 gru 2011, 20:45

Pavell pisze:widziałem je jakiś czas na allegro stało
No trochę stało <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 09 gru 2011, 21:11

Tighe pisze:Dobre podejście ale dlaczego akurat AAT ? Chyba, że wyjmujesz go z byłej c4. Wytrwałości życzę
ponieważ taki silnik posiadam luzem razem ze skrzynią biegów <ok>

na cylindrach są ślady honowania.

Pavell pisze:widziałem je jakiś czas na allegro stało, powodzenia w swapie
a to auto dlatego że je znam bo tam wcześniej mojego poprzedniego AAZ'a wkładałem z tym że szkoda że już przytartego przez jego nowego właściciela.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2461
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 gru 2011, 21:16

Ciekaw jestem jak ten motor w budzie qp będzie śmigać podkręcony trochę :-) 265 NM w serii to niezły początek :-)

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 09 gru 2011, 21:17

I bedzie kolejne Coupetka R5 w tdi :mrgreen: Powodzenia w realizacji planów ;-)

Awatar użytkownika
irekkstan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:21
Lokalizacja: Augustów

Post autor: irekkstan » 09 gru 2011, 21:19

Widziałem na allegro. ładnie siedzi <ok> . Moja propozycja co do wnętrza, to półka bez głośników, bo aż w oczy razi :-P . Powodzenia w pracach, czekam na efekty.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 09 gru 2011, 21:41

irekkstan, auto będzie podniesione bo jak wstawię takiego klocka między przednie podłużnice to będzie problem taki że miską będzie już tarł na dzień dobry po asfalcie.


a co do półki jak się tanio trafi bez dziur to takowa zasiądzie. a póki co to trafi tam jakaś para Phonocar'a z kopułkami


radio myślę ori od audi włożyć tak jak do golfa po remoncie też trafi od golfa z tamtych lat dodatkowo wspomagane przez piecyk i Rockforda

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 09 gru 2011, 22:55

Witam. Uprzedziłeś mnie. Powiem szczerze, że piłowałem zęby na to auto od ponad tygodnia, już plany miałem haha, a tu niespodzianka! No ale wybaczę Ci jak zrobią ją tak jak należy. Bo jak nie, to wiesz, szykuj się że zawitam! :evil:
Haha! Powodzenia w modach! Mi tylko nie podchodzi ropa do Coupe, ale przynajmniej będzie ekonomicznie. <ok>
B3 Lover!

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 09 gru 2011, 22:57

półośki zakładaj dedykowane do podobnego motoru, w zależności od skrzyni oczywiście. ja u siebie w R5 mam skrzynie z V6 (CAC) i półoski też z v6 i ładnie lata, tylko to akurat drogi gips, hehehe :)

a co do podnoszenia zawieszenia - nie psuj ładnej gleby, montuj osłonę pod motor <ok>
a jak chcesz dobre graty od coupe, odezwij się do koleżanki żana - sporo fantów ma dobrej jakości w rozsądnych cenach 8-)

powodzenia w swapowaniu <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 gru 2011, 20:29

spaykee pisze:półośki zakładaj dedykowane do podobnego motoru, w zależności od skrzyni oczywiście. ja u siebie w R5 mam skrzynie z V6 (CAC) i półoski też z v6 i ładnie lata, tylko to akurat drogi gips, hehehe :)
u mnie w coupe flansze są okrągłe natomiast w skrzyni którą mam od TDI są takie jak w tym linku:



http://picasaweb.google.com/ukf4ever/Co ... 9684674466


co do tego jaki ma być silnik to zdecydowanie u nie będą Diesle królować bo je poprostu lubię.



spaykee pisze:a co do podnoszenia zawieszenia - nie psuj ładnej gleby, montuj osłonę pod motor
to niestety w grę nie wchodzi ponieważ na tej glebie nie da się wciągnąć i wyciągnąć z mojego podwórza tej audicy bez silnika a co dopiero jak wjedzie silnik.

choć nie chcę to jestem zmuszony do tego posunięcia.
zresztą mam już jedno auto na gwincie i to mi wystarczy.
tu ma być komfortowo i ekonomicznie w miarę z dość dobrą elastycznością żeby zapewnić bezstresowe wyprzedzanie. miałem już jedno M-TDI i wiem że to się sprawdzi zwłaszcza w silniku o dużej pojemności.

turbo mam do wyboru K24, K16 z Atego, KKK BV50 z 3.0TDI, i ewentualnie GT2052V z mojego golfa a jeśli ma trafić GT20 do audi to do golfa pójdzie turbo z silnika 2.0TDI 16V 170KM o symbolu CAHA .
tam ze względu na przyszłą obecność synchro mogę sobie pozwolić na ogromny moment obrotowy, tylko jeszcze problem ślizgającego się sprzęgła od VR'a trzeba rozwiązać :-D choć na to mam już pomysł ale zaczekam z tym do momentu aż się będzie już składać golfa.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2011, 14:23

arwam, od bloku silnika do podstawki aku masz ok 3.5cm z możliwością zwiększenia do 4cm (zakres regulacji na łapach silnika).

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2011, 18:32

trepek, dzięki serdeczne. masz może foto? bo u mnie silnik jest jeszcze ze zrzuconągłowicą bo niedgy nie wrzucam niewiadomej do auta a także nie bardzo mam możliwości sprawdzić jak to u mnie będzie wyględać.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga