Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI 90 B3 ] Quattro sport [ NG SWAP 7A ]

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 gru 2013, 21:48

no to czekam z niecierpliwością, chętnie porównam sobie siłę zacisku porsche z zaciskami ATE 57

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 23 mar 2014, 21:04

BAX pisze:
arwam pisze:BAX, tak z ciekawości jak średnica tłoczków w zaciskach?
jak znajdę chwilkę to po mierzę bo ostatnio to jestem tak za goniony że baruje czasu na spanie

ale nazwa zacisku to Big black
Nie jest to przypadkiem 36 i 44 mm? Tyle razy się do nich tuliłem, że aż zapomniałem pomierzyć :-P

P.S. Będzie się działo :D
Obrazek
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 23 mar 2014, 21:34

orsa_83 pisze:P.S. Będzie się działo :D
"trochę" brakuje do kompletu... ;)
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 23 mar 2014, 22:42

quattroBandit pisze:
orsa_83 pisze:P.S. Będzie się działo :D
"trochę" brakuje do kompletu... ;)
Na zdjęciu jest tylko esencja, do całości z tego co widziałem niewiele brakuje :-)
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

kapitalny remont 7a

Post autor: BAX » 24 mar 2014, 15:27

orsa_83 pisze:
quattroBandit pisze:
orsa_83 pisze:P.S. Będzie się działo :D
"trochę" brakuje do kompletu... ;)
Na zdjęciu jest tylko esencja, do całości z tego co widziałem niewiele brakuje :-)
Na pewno zacznie brakować czasu , chęci i monety :mrgreen: resztę znajdziemy gdzieś po upychane na pułkach w garażu <ok>





[ Dodano: 2014-06-15, 16:50 ]
witam jedno z moich założeń było większy mocniejszy silnik padło na kultowe 7a trafiło się kupić po pieniądzach taki silniczek ale stan jaki zastałem był adekwatny do ceny totalna padaczka więcej silikonu niż uszczelek 3 obrócone panewki korbowe głowica popękana prawie na każdym mostku aż się zdziwiłem że głowica nie była po sadzona na silikonie :shock:
Więc trze ba było podjąć decyzje co dalej remont czy na złom po wielo godz rozmowach z jednym z klubowiczów idziemy po całości i zaczęło się <ok>

ahttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cea3b65bfc6eb87.html Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 cze 2014, 15:44

widzę jednak że nie tylko ja zjem zęby na 7a :D

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 16 cze 2014, 22:45

Majster ważenie korb i tłoków zrób !!!
Wiem z pewnego źródła że po takim zabiegu silnik prawie nie drga
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 12:20 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 17 cze 2014, 10:06

ziemor pisze:Majster ważenie korb i tłoków zrób !!!
Wiem z pewnego źródła że po takim zabiegu silnik prawie nie drga
Dokładność - 0.01 grama ??? czy taka wystarczy ???
witam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7a

http://www.20v-sauger-tuning.de/
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 cze 2014, 11:59

witam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7a
https://translate.google.pl/translate?s ... t=&act=url
Robisz konwersję na 2.5 litra ???
Co do ważenia - ciekawostka
zupełnie nowe korbowody są różnice w masie 4-12 g, czasem takie różnice się zdarzają
Ważenie myślę że do 0,1 grama wystarczy

Przeczytałem całą tą stronę
Ile mocy można wyciągnąć z 7a jak zrobimy wszystko co tam napisali ??? 200 koni ???

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 17 cze 2014, 15:16

ziemor pisze:
witam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7a
https://translate.google.pl/translate?s ... t=&act=url
Robisz konwersję na 2.5 litra ???
Co do ważenia - ciekawostka
zupełnie nowe korbowody są różnice w masie 4-12 g, czasem takie różnice się zdarzają
Ważenie myślę że do 0,1 grama wystarczy

Przeczytałem całą tą stronę
Ile mocy można wyciągnąć z 7a jak zrobimy wszystko co tam napisali ??? 200 koni ???
witam nie rozwiercam na 2,5 l myślę ze nie dał bym rady potem ogarnąć wszystkiego jak jeszcze dziś wyrobie to za wiozę blok do tulejowania
wiedziałem że się waży korby ale jak była obróbka polerowanie itp więc mimo wszystko moje zważę
200km sporo jak wolno-ssaka moje założenie od początku było odzyskać fabryczną moc i zhamować ile jest i pobawić się w granicy kasy i rozsądku
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 cze 2014, 18:59

Jaki rozwiert !!!
Poczytaj dokładnie
Wklejam tekst z tłumacza google (off top niezły)



Ta strona jest o wzrost pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka silników 5-cylindrowych 2,3 l (2309ccm) do 2,5 l (2501ccm).
Instrukcja jest wyraźna na 20V wolnossący (MKB: 7A) opisane, ale w zasadzie może być stosowany również do innych silników benzynowych Audi 5 cylindrów. Będzie to w silnikach turbodoładowanych jedynym tłok potrzebnych (i ewentualnie zależnie od pożądanej wydajności silniejsze korbowodami).
Konwersję wyjaśnione krok po kroku oraz na rysunku.

Zwiększenie przesunięcia następuje w silnikach 5-cylindrowych, głównie poprzez zwiększenie skoku. Określony jest konieczne użycie zmodyfikowanych korbowego o większym skoku (od 86,4 mm do 92,8 mm). Ponieważ skok tłoków będzie rozciągać się poza blokiem silnika, konieczne jest stosowanie mniejszej wysokości sprężania tłoka (odległość od trzpienia tłoka głowicy tłoka). W tym celu tłok VW / Audi stosowane 16V silników. Ponieważ silniki te są kierowane z nami skok 92,8 mm przy tej samej wysokości bloku silnika w standardzie, budujemy tutaj rzeczywiście 16V 4-cylindrowy tylko o jeden cylinder więcej = 20V 5 butli!

Poprzez stosowanie standardowych części, zapewnia stabilność i trwałość silnika, ponieważ silnik, więc w zasadzie nic innego nie jest jak silnik 16V do mnie jeden cylinder.
Wręcz przeciwnie, wynikające z przeliczenia nad seria 20V (7a) nawet po ulepszenia lub korzyści:
- Zmniejszenie oscylujących pomiarów przez zapalniczki 16V tłoka
- Mniejsze obciążenie na wale korbowym

Aby ułatwić obracanie i oscylujące masy dalej, mam również w mojej konwersji następujących działań lub części:

Pierwsze użycie łączących prętów (S2) silników ABY
2 za pomocą koła zamachowego glinu
3. Połączenie 16V 7A tłok ze sworzniem tłokowym

Prowadzi to do następującego zestawienia poszczególnych części i tym samym osiągnąć zwolnieniem: Pozycja wyjściowa waga 7A: Pozycja wyjściowa waga 6A:
Tłokowe = ok. 380 g Tłok = 350 gr
Sworzeń tłoka = 90 gr Sworzeń tłokowy = ok. 97 gr


Korbowody 7A = ok. 667gr. Korbowody z S2 = 590 gr
(027 198 401 ET-Nr. C)



Prowadzi to do następującego zestawienia:

Tłok 6A = 350 gr, śruby 7A = 90 gr i korbowód 3b = 590 gr
Zwraca na tłok + korbowód = 1030 gr

Dla porównania, masa oryginalnych części 7A na cylinder znajduje się 1137gr
Powoduje to oszczędność wagi części seryjne z 107 gr na cylinder i 535 gr łącznie
(Z wyłączeniem części były ulgą)

Wartości te należy dodać, że 92,8 kW do 2 kg cięższe niż 86,4 kW.
Tak więc, podczas gdy zwiększenie masy obrotowy o 1465 gramów, ale o wiele ważniejsze mas oscylujące spadek o 150 gr (30gr za cyl.)

Wzrost masy wirujące ponad przeciwdziałać w swoim przypadku poprzez zastosowanie Aluschwungrads.
Waga koła zamachowego serii 7A Masa glinu zamachowego Fidanzy

11,5 kg
4,8 kg




Aluminiowe koło zamachowe jest zatem 6,7 kg lżejszy od analogicznego części serii.
Zatem zwolnienie z mas wirujących przy użyciu (2 kilo cięższy) daje 92,8 mm kW 5,235 kg

Wnioski:
Poprzez zastosowanie standardowych części (z wyjątkiem aluminium) i koło zamachowe prawą połączeniu
powstają bez dalszej obróbki w celu zmniejszenia części
wirujących mas: - 5,235 kg i
oscylujące masy: - 150 gr
, Co w porównaniu z serii 2.3 litrowy 20V (7a) wolnossący następujące zalety:
- Mniejsze obciążenie łożysk
- Mniej stresu na wale korbowym
- Redukcja sił masowych
- Mniejsze straty tarcia
- Poprawa zwrotność

[ Dodano: 2014-06-17, 19:02 ]
Więc z opisu wynika że głowica ta sama tylko inne tłoki krótsze (z 16V), korby lżejsze z S2 no i inny wał.
Żadnej rzeźby - wszystko profi i będzie pasować plug end plej he he he
Po prostu budujesz motor 2.0 16V plus jeden cylinder więcej he he

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 17 cze 2014, 19:26

ziemor pisze:Jaki rozwiert !!!
Poczytaj dokładnie
Wklejam tekst z tłumacza google (off top niezły)



Ta strona jest o wzrost pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka silników 5-cylindrowych 2,3 l (2309ccm) do 2,5 l (2501ccm).
Instrukcja jest wyraźna na 20V wolnossący (MKB: 7A) opisane, ale w zasadzie może być stosowany również do innych silników benzynowych Audi 5 cylindrów. Będzie to w silnikach turbodoładowanych jedynym tłok potrzebnych (i ewentualnie zależnie od pożądanej wydajności silniejsze korbowodami).
Konwersję wyjaśnione krok po kroku oraz na rysunku.

Zwiększenie przesunięcia następuje w silnikach 5-cylindrowych, głównie poprzez zwiększenie skoku. Określony jest konieczne użycie zmodyfikowanych korbowego o większym skoku (od 86,4 mm do 92,8 mm). Ponieważ skok tłoków będzie rozciągać się poza blokiem silnika, konieczne jest stosowanie mniejszej wysokości sprężania tłoka (odległość od trzpienia tłoka głowicy tłoka). W tym celu tłok VW / Audi stosowane 16V silników. Ponieważ silniki te są kierowane z nami skok 92,8 mm przy tej samej wysokości bloku silnika w standardzie, budujemy tutaj rzeczywiście 16V 4-cylindrowy tylko o jeden cylinder więcej = 20V 5 butli!

Poprzez stosowanie standardowych części, zapewnia stabilność i trwałość silnika, ponieważ silnik, więc w zasadzie nic innego nie jest jak silnik 16V do mnie jeden cylinder.
Wręcz przeciwnie, wynikające z przeliczenia nad seria 20V (7a) nawet po ulepszenia lub korzyści:
- Zmniejszenie oscylujących pomiarów przez zapalniczki 16V tłoka
- Mniejsze obciążenie na wale korbowym

Aby ułatwić obracanie i oscylujące masy dalej, mam również w mojej konwersji następujących działań lub części:

Pierwsze użycie łączących prętów (S2) silników ABY
2 za pomocą koła zamachowego glinu
3. Połączenie 16V 7A tłok ze sworzniem tłokowym

Prowadzi to do następującego zestawienia poszczególnych części i tym samym osiągnąć zwolnieniem: Pozycja wyjściowa waga 7A: Pozycja wyjściowa waga 6A:
Tłokowe = ok. 380 g Tłok = 350 gr
Sworzeń tłoka = 90 gr Sworzeń tłokowy = ok. 97 gr


Korbowody 7A = ok. 667gr. Korbowody z S2 = 590 gr
(027 198 401 ET-Nr. C)



Prowadzi to do następującego zestawienia:

Tłok 6A = 350 gr, śruby 7A = 90 gr i korbowód 3b = 590 gr
Zwraca na tłok + korbowód = 1030 gr

Dla porównania, masa oryginalnych części 7A na cylinder znajduje się 1137gr
Powoduje to oszczędność wagi części seryjne z 107 gr na cylinder i 535 gr łącznie
(Z wyłączeniem części były ulgą)

Wartości te należy dodać, że 92,8 kW do 2 kg cięższe niż 86,4 kW.
Tak więc, podczas gdy zwiększenie masy obrotowy o 1465 gramów, ale o wiele ważniejsze mas oscylujące spadek o 150 gr (30gr za cyl.)

Wzrost masy wirujące ponad przeciwdziałać w swoim przypadku poprzez zastosowanie Aluschwungrads.
Waga koła zamachowego serii 7A Masa glinu zamachowego Fidanzy

11,5 kg
4,8 kg




Aluminiowe koło zamachowe jest zatem 6,7 kg lżejszy od analogicznego części serii.
Zatem zwolnienie z mas wirujących przy użyciu (2 kilo cięższy) daje 92,8 mm kW 5,235 kg

Wnioski:
Poprzez zastosowanie standardowych części (z wyjątkiem aluminium) i koło zamachowe prawą połączeniu
powstają bez dalszej obróbki w celu zmniejszenia części
wirujących mas: - 5,235 kg i
oscylujące masy: - 150 gr
, Co w porównaniu z serii 2.3 litrowy 20V (7a) wolnossący następujące zalety:
- Mniejsze obciążenie łożysk
- Mniej stresu na wale korbowym
- Redukcja sił masowych
- Mniejsze straty tarcia
- Poprawa zwrotność

[ Dodano: 2014-06-17, 19:02 ]
Więc z opisu wynika że głowica ta sama tylko inne tłoki krótsze (z 16V), korby lżejsze z S2 no i inny wał.
Żadnej rzeźby - wszystko profi i będzie pasować plug end plej he he he
Po prostu budujesz motor 2.0 16V plus jeden cylinder więcej he he

wiesz nie czytałem jeszcze myślałem ze chodzi ci o rozwiert bo widziałem na forum s2 ze bloki z dizla pakują chyba z a6 c4 zwiększają pojemność mój błąd przepraszam jak tylko ogarnę kompanie dzieci i wo-gule to siądę i po czytam :D
to po czytaj

http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 16819.html

[ Dodano: 2014-06-18, 10:53 ]
czyli mam rozumieć ze wał korbowy też inny :?: a np. na jaki wymieniają ze nie powiem że już zal by mi był bo mój jest już po szlifie i polerowaniu komplet panewek też czeka
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm

LU CASH

Post autor: LU CASH » 20 cze 2014, 22:42

opłaci sie taka rzeźba?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 cze 2014, 08:31

BAX pisze:zal by mi był bo mój jest już po szlifie i polerowaniu komplet panewek też czeka
To może zostań przy ori skoro tyle prac już władowałeś

ODP na pytanie
Ciężko mi to przetłumaczyć - proszę o ewentualną poprawkę

Części:
- Skok wału korbowego zwiększamy z ori 86,4 mm do 92,8 mm (np. przez GT motorsport , Hohenester , ABT , Eurospec , 034 Motorsport , Turboloch.com
lub 5 cyl. Silniki VW Motoren der Südafrikaversion des T3 2,5l)
- Tłoki z 16V (MKB: 6A, 9A, ACE), VW / Audi silników z Mahle (Mahle-Nr. 0348802)
- Korbowód z S2 (MKB: ABY) Zaleta: lżejsze niż oryginalne korbowody 7A
- Wzmocnione łożyska główne + pręt z Audi RS2 (MKB: ADU) - co to "pręt" ??? przetłumaczcie
- Koło zamachowe Fidanza z aluminium (dostępne np. przez MFT-Berlin )
Sprężanie wzrasta z 9,6: 1. do 10,8: 1
Zamach Seria 11,5 kg Alu 4,8 kg

Teraz najlepsze
Kolben 6A = 350 gr., Bolzen 7A = 90 gr. und Pleuel 3b = 590 gr.
Ergibt pro Kolben + Pleuel = 1030 gr.

Zum Vergleich das Gewicht der original 7A Teile liegt pro Zylinder bei 1137gr
Das ergibt eine Gewichtsersparnis mit Serienteilen von 107 gr. pro Zylinder und 535 gr. insgesamt
(ohne das die Teile erleichtert wurden)

Z tego co widzę to waga korb, tłoków spada o 535 gram

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 21 lip 2014, 17:55

witam panowie szybkie pytanie w 7a były dwa rodzaje komputera jak i z tego wynika tez wiązki silnika wiec pytanie która lepsza wiązka na 3 kostki do Hitachi czy na 4 kostki kutrom obecnie posiadam mogę na tym etapie prac wybrać sobie ;-)

Co proponujecie co jest lepsze <ok>
Jest
AUDI B3 90 QUATTRO SPORT
RENAULT SCENIC 1.9 DCI
'' Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznać jutro aby dać sobie rade pojutrze. ''
https://audi80.pl/audi-90-b3-quattro-vt75170.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga