[AUDI 90 B3 ] Quattro sport [ NG SWAP 7A ]
Nie jest to przypadkiem 36 i 44 mm? Tyle razy się do nich tuliłem, że aż zapomniałem pomierzyćBAX pisze:jak znajdę chwilkę to po mierzę bo ostatnio to jestem tak za goniony że baruje czasu na spaniearwam pisze:BAX, tak z ciekawości jak średnica tłoczków w zaciskach?
ale nazwa zacisku to Big black
P.S. Będzie się działo
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
kapitalny remont 7a
Na pewno zacznie brakować czasu , chęci i monety :mrgreen: resztę znajdziemy gdzieś po upychane na pułkach w garażu <ok>orsa_83 pisze:Na zdjęciu jest tylko esencja, do całości z tego co widziałem niewiele brakujequattroBandit pisze:"trochę" brakuje do kompletu...orsa_83 pisze:P.S. Będzie się działo
[ Dodano: 2014-06-15, 16:50 ]
witam jedno z moich założeń było większy mocniejszy silnik padło na kultowe 7a trafiło się kupić po pieniądzach taki silniczek ale stan jaki zastałem był adekwatny do ceny totalna padaczka więcej silikonu niż uszczelek 3 obrócone panewki korbowe głowica popękana prawie na każdym mostku aż się zdziwiłem że głowica nie była po sadzona na silikonie :shock:
Więc trze ba było podjąć decyzje co dalej remont czy na złom po wielo godz rozmowach z jednym z klubowiczów idziemy po całości i zaczęło się <ok>
ahttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cea3b65bfc6eb87.html
witam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7aziemor pisze:Majster ważenie korb i tłoków zrób !!!
Wiem z pewnego źródła że po takim zabiegu silnik prawie nie drga
Dokładność - 0.01 grama ??? czy taka wystarczy ???
http://www.20v-sauger-tuning.de/
https://translate.google.pl/translate?s ... t=&act=urlwitam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7a
Robisz konwersję na 2.5 litra ???
Co do ważenia - ciekawostka
zupełnie nowe korbowody są różnice w masie 4-12 g, czasem takie różnice się zdarzają
Ważenie myślę że do 0,1 grama wystarczy
Przeczytałem całą tą stronę
Ile mocy można wyciągnąć z 7a jak zrobimy wszystko co tam napisali ??? 200 koni ???
witam nie rozwiercam na 2,5 l myślę ze nie dał bym rady potem ogarnąć wszystkiego jak jeszcze dziś wyrobie to za wiozę blok do tulejowaniaziemor pisze:https://translate.google.pl/translate?s ... t=&act=urlwitam dzięki za podpowiedz nie pomyślał bym o tym a też podpieram się tematem który chodzi miedzy chłopaka co posiadają 7a
Robisz konwersję na 2.5 litra ???
Co do ważenia - ciekawostka
zupełnie nowe korbowody są różnice w masie 4-12 g, czasem takie różnice się zdarzają
Ważenie myślę że do 0,1 grama wystarczy
Przeczytałem całą tą stronę
Ile mocy można wyciągnąć z 7a jak zrobimy wszystko co tam napisali ??? 200 koni ???
wiedziałem że się waży korby ale jak była obróbka polerowanie itp więc mimo wszystko moje zważę
200km sporo jak wolno-ssaka moje założenie od początku było odzyskać fabryczną moc i zhamować ile jest i pobawić się w granicy kasy i rozsądku
Jaki rozwiert !!!
Poczytaj dokładnie
Wklejam tekst z tłumacza google (off top niezły)
Ta strona jest o wzrost pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka silników 5-cylindrowych 2,3 l (2309ccm) do 2,5 l (2501ccm).
Instrukcja jest wyraźna na 20V wolnossący (MKB: 7A) opisane, ale w zasadzie może być stosowany również do innych silników benzynowych Audi 5 cylindrów. Będzie to w silnikach turbodoładowanych jedynym tłok potrzebnych (i ewentualnie zależnie od pożądanej wydajności silniejsze korbowodami).
Konwersję wyjaśnione krok po kroku oraz na rysunku.
Zwiększenie przesunięcia następuje w silnikach 5-cylindrowych, głównie poprzez zwiększenie skoku. Określony jest konieczne użycie zmodyfikowanych korbowego o większym skoku (od 86,4 mm do 92,8 mm). Ponieważ skok tłoków będzie rozciągać się poza blokiem silnika, konieczne jest stosowanie mniejszej wysokości sprężania tłoka (odległość od trzpienia tłoka głowicy tłoka). W tym celu tłok VW / Audi stosowane 16V silników. Ponieważ silniki te są kierowane z nami skok 92,8 mm przy tej samej wysokości bloku silnika w standardzie, budujemy tutaj rzeczywiście 16V 4-cylindrowy tylko o jeden cylinder więcej = 20V 5 butli!
Poprzez stosowanie standardowych części, zapewnia stabilność i trwałość silnika, ponieważ silnik, więc w zasadzie nic innego nie jest jak silnik 16V do mnie jeden cylinder.
Wręcz przeciwnie, wynikające z przeliczenia nad seria 20V (7a) nawet po ulepszenia lub korzyści:
- Zmniejszenie oscylujących pomiarów przez zapalniczki 16V tłoka
- Mniejsze obciążenie na wale korbowym
Aby ułatwić obracanie i oscylujące masy dalej, mam również w mojej konwersji następujących działań lub części:
Pierwsze użycie łączących prętów (S2) silników ABY
2 za pomocą koła zamachowego glinu
3. Połączenie 16V 7A tłok ze sworzniem tłokowym
Prowadzi to do następującego zestawienia poszczególnych części i tym samym osiągnąć zwolnieniem: Pozycja wyjściowa waga 7A: Pozycja wyjściowa waga 6A:
Tłokowe = ok. 380 g Tłok = 350 gr
Sworzeń tłoka = 90 gr Sworzeń tłokowy = ok. 97 gr
Korbowody 7A = ok. 667gr. Korbowody z S2 = 590 gr
(027 198 401 ET-Nr. C)
Prowadzi to do następującego zestawienia:
Tłok 6A = 350 gr, śruby 7A = 90 gr i korbowód 3b = 590 gr
Zwraca na tłok + korbowód = 1030 gr
Dla porównania, masa oryginalnych części 7A na cylinder znajduje się 1137gr
Powoduje to oszczędność wagi części seryjne z 107 gr na cylinder i 535 gr łącznie
(Z wyłączeniem części były ulgą)
Wartości te należy dodać, że 92,8 kW do 2 kg cięższe niż 86,4 kW.
Tak więc, podczas gdy zwiększenie masy obrotowy o 1465 gramów, ale o wiele ważniejsze mas oscylujące spadek o 150 gr (30gr za cyl.)
Wzrost masy wirujące ponad przeciwdziałać w swoim przypadku poprzez zastosowanie Aluschwungrads.
Waga koła zamachowego serii 7A Masa glinu zamachowego Fidanzy
11,5 kg
4,8 kg
Aluminiowe koło zamachowe jest zatem 6,7 kg lżejszy od analogicznego części serii.
Zatem zwolnienie z mas wirujących przy użyciu (2 kilo cięższy) daje 92,8 mm kW 5,235 kg
Wnioski:
Poprzez zastosowanie standardowych części (z wyjątkiem aluminium) i koło zamachowe prawą połączeniu
powstają bez dalszej obróbki w celu zmniejszenia części
wirujących mas: - 5,235 kg i
oscylujące masy: - 150 gr
, Co w porównaniu z serii 2.3 litrowy 20V (7a) wolnossący następujące zalety:
- Mniejsze obciążenie łożysk
- Mniej stresu na wale korbowym
- Redukcja sił masowych
- Mniejsze straty tarcia
- Poprawa zwrotność
[ Dodano: 2014-06-17, 19:02 ]
Więc z opisu wynika że głowica ta sama tylko inne tłoki krótsze (z 16V), korby lżejsze z S2 no i inny wał.
Żadnej rzeźby - wszystko profi i będzie pasować plug end plej he he he
Po prostu budujesz motor 2.0 16V plus jeden cylinder więcej he he
Poczytaj dokładnie
Wklejam tekst z tłumacza google (off top niezły)
Ta strona jest o wzrost pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka silników 5-cylindrowych 2,3 l (2309ccm) do 2,5 l (2501ccm).
Instrukcja jest wyraźna na 20V wolnossący (MKB: 7A) opisane, ale w zasadzie może być stosowany również do innych silników benzynowych Audi 5 cylindrów. Będzie to w silnikach turbodoładowanych jedynym tłok potrzebnych (i ewentualnie zależnie od pożądanej wydajności silniejsze korbowodami).
Konwersję wyjaśnione krok po kroku oraz na rysunku.
Zwiększenie przesunięcia następuje w silnikach 5-cylindrowych, głównie poprzez zwiększenie skoku. Określony jest konieczne użycie zmodyfikowanych korbowego o większym skoku (od 86,4 mm do 92,8 mm). Ponieważ skok tłoków będzie rozciągać się poza blokiem silnika, konieczne jest stosowanie mniejszej wysokości sprężania tłoka (odległość od trzpienia tłoka głowicy tłoka). W tym celu tłok VW / Audi stosowane 16V silników. Ponieważ silniki te są kierowane z nami skok 92,8 mm przy tej samej wysokości bloku silnika w standardzie, budujemy tutaj rzeczywiście 16V 4-cylindrowy tylko o jeden cylinder więcej = 20V 5 butli!
Poprzez stosowanie standardowych części, zapewnia stabilność i trwałość silnika, ponieważ silnik, więc w zasadzie nic innego nie jest jak silnik 16V do mnie jeden cylinder.
Wręcz przeciwnie, wynikające z przeliczenia nad seria 20V (7a) nawet po ulepszenia lub korzyści:
- Zmniejszenie oscylujących pomiarów przez zapalniczki 16V tłoka
- Mniejsze obciążenie na wale korbowym
Aby ułatwić obracanie i oscylujące masy dalej, mam również w mojej konwersji następujących działań lub części:
Pierwsze użycie łączących prętów (S2) silników ABY
2 za pomocą koła zamachowego glinu
3. Połączenie 16V 7A tłok ze sworzniem tłokowym
Prowadzi to do następującego zestawienia poszczególnych części i tym samym osiągnąć zwolnieniem: Pozycja wyjściowa waga 7A: Pozycja wyjściowa waga 6A:
Tłokowe = ok. 380 g Tłok = 350 gr
Sworzeń tłoka = 90 gr Sworzeń tłokowy = ok. 97 gr
Korbowody 7A = ok. 667gr. Korbowody z S2 = 590 gr
(027 198 401 ET-Nr. C)
Prowadzi to do następującego zestawienia:
Tłok 6A = 350 gr, śruby 7A = 90 gr i korbowód 3b = 590 gr
Zwraca na tłok + korbowód = 1030 gr
Dla porównania, masa oryginalnych części 7A na cylinder znajduje się 1137gr
Powoduje to oszczędność wagi części seryjne z 107 gr na cylinder i 535 gr łącznie
(Z wyłączeniem części były ulgą)
Wartości te należy dodać, że 92,8 kW do 2 kg cięższe niż 86,4 kW.
Tak więc, podczas gdy zwiększenie masy obrotowy o 1465 gramów, ale o wiele ważniejsze mas oscylujące spadek o 150 gr (30gr za cyl.)
Wzrost masy wirujące ponad przeciwdziałać w swoim przypadku poprzez zastosowanie Aluschwungrads.
Waga koła zamachowego serii 7A Masa glinu zamachowego Fidanzy
11,5 kg
4,8 kg
Aluminiowe koło zamachowe jest zatem 6,7 kg lżejszy od analogicznego części serii.
Zatem zwolnienie z mas wirujących przy użyciu (2 kilo cięższy) daje 92,8 mm kW 5,235 kg
Wnioski:
Poprzez zastosowanie standardowych części (z wyjątkiem aluminium) i koło zamachowe prawą połączeniu
powstają bez dalszej obróbki w celu zmniejszenia części
wirujących mas: - 5,235 kg i
oscylujące masy: - 150 gr
, Co w porównaniu z serii 2.3 litrowy 20V (7a) wolnossący następujące zalety:
- Mniejsze obciążenie łożysk
- Mniej stresu na wale korbowym
- Redukcja sił masowych
- Mniejsze straty tarcia
- Poprawa zwrotność
[ Dodano: 2014-06-17, 19:02 ]
Więc z opisu wynika że głowica ta sama tylko inne tłoki krótsze (z 16V), korby lżejsze z S2 no i inny wał.
Żadnej rzeźby - wszystko profi i będzie pasować plug end plej he he he
Po prostu budujesz motor 2.0 16V plus jeden cylinder więcej he he
ziemor pisze:Jaki rozwiert !!!
Poczytaj dokładnie
Wklejam tekst z tłumacza google (off top niezły)
Ta strona jest o wzrost pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka silników 5-cylindrowych 2,3 l (2309ccm) do 2,5 l (2501ccm).
Instrukcja jest wyraźna na 20V wolnossący (MKB: 7A) opisane, ale w zasadzie może być stosowany również do innych silników benzynowych Audi 5 cylindrów. Będzie to w silnikach turbodoładowanych jedynym tłok potrzebnych (i ewentualnie zależnie od pożądanej wydajności silniejsze korbowodami).
Konwersję wyjaśnione krok po kroku oraz na rysunku.
Zwiększenie przesunięcia następuje w silnikach 5-cylindrowych, głównie poprzez zwiększenie skoku. Określony jest konieczne użycie zmodyfikowanych korbowego o większym skoku (od 86,4 mm do 92,8 mm). Ponieważ skok tłoków będzie rozciągać się poza blokiem silnika, konieczne jest stosowanie mniejszej wysokości sprężania tłoka (odległość od trzpienia tłoka głowicy tłoka). W tym celu tłok VW / Audi stosowane 16V silników. Ponieważ silniki te są kierowane z nami skok 92,8 mm przy tej samej wysokości bloku silnika w standardzie, budujemy tutaj rzeczywiście 16V 4-cylindrowy tylko o jeden cylinder więcej = 20V 5 butli!
Poprzez stosowanie standardowych części, zapewnia stabilność i trwałość silnika, ponieważ silnik, więc w zasadzie nic innego nie jest jak silnik 16V do mnie jeden cylinder.
Wręcz przeciwnie, wynikające z przeliczenia nad seria 20V (7a) nawet po ulepszenia lub korzyści:
- Zmniejszenie oscylujących pomiarów przez zapalniczki 16V tłoka
- Mniejsze obciążenie na wale korbowym
Aby ułatwić obracanie i oscylujące masy dalej, mam również w mojej konwersji następujących działań lub części:
Pierwsze użycie łączących prętów (S2) silników ABY
2 za pomocą koła zamachowego glinu
3. Połączenie 16V 7A tłok ze sworzniem tłokowym
Prowadzi to do następującego zestawienia poszczególnych części i tym samym osiągnąć zwolnieniem: Pozycja wyjściowa waga 7A: Pozycja wyjściowa waga 6A:
Tłokowe = ok. 380 g Tłok = 350 gr
Sworzeń tłoka = 90 gr Sworzeń tłokowy = ok. 97 gr
Korbowody 7A = ok. 667gr. Korbowody z S2 = 590 gr
(027 198 401 ET-Nr. C)
Prowadzi to do następującego zestawienia:
Tłok 6A = 350 gr, śruby 7A = 90 gr i korbowód 3b = 590 gr
Zwraca na tłok + korbowód = 1030 gr
Dla porównania, masa oryginalnych części 7A na cylinder znajduje się 1137gr
Powoduje to oszczędność wagi części seryjne z 107 gr na cylinder i 535 gr łącznie
(Z wyłączeniem części były ulgą)
Wartości te należy dodać, że 92,8 kW do 2 kg cięższe niż 86,4 kW.
Tak więc, podczas gdy zwiększenie masy obrotowy o 1465 gramów, ale o wiele ważniejsze mas oscylujące spadek o 150 gr (30gr za cyl.)
Wzrost masy wirujące ponad przeciwdziałać w swoim przypadku poprzez zastosowanie Aluschwungrads.
Waga koła zamachowego serii 7A Masa glinu zamachowego Fidanzy
11,5 kg
4,8 kg
Aluminiowe koło zamachowe jest zatem 6,7 kg lżejszy od analogicznego części serii.
Zatem zwolnienie z mas wirujących przy użyciu (2 kilo cięższy) daje 92,8 mm kW 5,235 kg
Wnioski:
Poprzez zastosowanie standardowych części (z wyjątkiem aluminium) i koło zamachowe prawą połączeniu
powstają bez dalszej obróbki w celu zmniejszenia części
wirujących mas: - 5,235 kg i
oscylujące masy: - 150 gr
, Co w porównaniu z serii 2.3 litrowy 20V (7a) wolnossący następujące zalety:
- Mniejsze obciążenie łożysk
- Mniej stresu na wale korbowym
- Redukcja sił masowych
- Mniejsze straty tarcia
- Poprawa zwrotność
[ Dodano: 2014-06-17, 19:02 ]
Więc z opisu wynika że głowica ta sama tylko inne tłoki krótsze (z 16V), korby lżejsze z S2 no i inny wał.
Żadnej rzeźby - wszystko profi i będzie pasować plug end plej he he he
Po prostu budujesz motor 2.0 16V plus jeden cylinder więcej he he
wiesz nie czytałem jeszcze myślałem ze chodzi ci o rozwiert bo widziałem na forum s2 ze bloki z dizla pakują chyba z a6 c4 zwiększają pojemność mój błąd przepraszam jak tylko ogarnę kompanie dzieci i wo-gule to siądę i po czytam
to po czytaj
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 16819.html
[ Dodano: 2014-06-18, 10:53 ]
czyli mam rozumieć ze wał korbowy też inny :?: a np. na jaki wymieniają ze nie powiem że już zal by mi był bo mój jest już po szlifie i polerowaniu komplet panewek też czeka
To może zostań przy ori skoro tyle prac już władowałeśBAX pisze:zal by mi był bo mój jest już po szlifie i polerowaniu komplet panewek też czeka
ODP na pytanie
Ciężko mi to przetłumaczyć - proszę o ewentualną poprawkę
Części:
- Skok wału korbowego zwiększamy z ori 86,4 mm do 92,8 mm (np. przez GT motorsport , Hohenester , ABT , Eurospec , 034 Motorsport , Turboloch.com
lub 5 cyl. Silniki VW Motoren der Südafrikaversion des T3 2,5l)
- Tłoki z 16V (MKB: 6A, 9A, ACE), VW / Audi silników z Mahle (Mahle-Nr. 0348802)
- Korbowód z S2 (MKB: ABY) Zaleta: lżejsze niż oryginalne korbowody 7A
- Wzmocnione łożyska główne + pręt z Audi RS2 (MKB: ADU) - co to "pręt" ??? przetłumaczcie
- Koło zamachowe Fidanza z aluminium (dostępne np. przez MFT-Berlin )
Sprężanie wzrasta z 9,6: 1. do 10,8: 1
Zamach Seria 11,5 kg Alu 4,8 kg
Teraz najlepsze
Kolben 6A = 350 gr., Bolzen 7A = 90 gr. und Pleuel 3b = 590 gr.
Ergibt pro Kolben + Pleuel = 1030 gr.
Zum Vergleich das Gewicht der original 7A Teile liegt pro Zylinder bei 1137gr
Das ergibt eine Gewichtsersparnis mit Serienteilen von 107 gr. pro Zylinder und 535 gr. insgesamt
(ohne das die Teile erleichtert wurden)
Z tego co widzę to waga korb, tłoków spada o 535 gram