Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 quattro (B4) 2.5tdi

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
emanuel33

Post autor: emanuel33 » 07 sty 2013, 20:26

Ile ta Twoja furka ma teraz Koników ? Bo nie do czytałem się :-/

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 08 sty 2013, 14:16

Na razie jeszcze seryjnie, ale mam juz wszystko na AEL przerobke i chip wiec powinno byc ok 170km... no i mam tez K24 z 3ooTD... ale przerobki beda czekac do wiosny bo na razie samovhod musi byc na chodzie codziennie :(

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 08 sty 2013, 20:37

turboquattro, jesli nie chcesz się motać bardzo z przeróbką instalacji od AEL'a silnikowej. nabądź instalację od audi 80 B4 TDI z przed 94, jeszcze na boschu. we wtyczce tylko jeden kabel dokładasz( jesli chcesz uruchomić dogrzewanie płynu to dwa) i jeden przekładasz, i wszystko pasuje. potem zamiana w sumie jednej wtyczki do N75 na taki jak masz teraz u siebie i to praktycznie tyle jeśli o przeróbki chodzi.


a u siebie musiałbyś dorabiać conajmniej wiązkę do przepływki.

mam małe pytanie. jeszcze przekładasz razem z pompą wtryskową od AEL'a?
jesli tylko samą górę pompy to będziesz musiał zrobić mały mix map odnośnie paliwa. bo mapy kąta wtrysku będziesz musiał zachować od 1T, inaczej będziesz miał niedający się usunąć błąd początku kąta wtrysku i migającą kontrolkę świec żarowych...

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 08 sty 2013, 21:22

Fajna 90tka. <ok> Że też dopiero zauważyłem ten wątek. ;-)
Zawsze chorowałem na perłowy biały (niestety przeważnie szły na rynek USA) i kiedyś jak miałem poprzednie auto to miałem ostrą fazę na te zderzaki USA z odbojami. Kiedyś chciałem nawet z jakimś gościem z meksyku zamienić ja jemu zderzaki Europa on mi zderzaki USA ale koszta wysyłki wyszły masakryczne że odpuściłem.

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 11 sty 2013, 21:38

arwam pisze:turboquattro, jesli nie chcesz się motać bardzo z przeróbką instalacji od AEL'a silnikowej. nabądź instalację od audi 80 B4 TDI z przed 94, jeszcze na boschu. we wtyczce tylko jeden kabel dokładasz( jesli chcesz uruchomić dogrzewanie płynu to dwa) i jeden przekładasz, i wszystko pasuje. potem zamiana w sumie jednej wtyczki do N75 na taki jak masz teraz u siebie i to praktycznie tyle jeśli o przeróbki chodzi.


a u siebie musiałbyś dorabiać conajmniej wiązkę do przepływki.

mam małe pytanie. jeszcze przekładasz razem z pompą wtryskową od AEL'a?
jesli tylko samą górę pompy to będziesz musiał zrobić mały mix map odnośnie paliwa. bo mapy kąta wtrysku będziesz musiał zachować od 1T, inaczej będziesz miał niedający się usunąć błąd początku kąta wtrysku i migającą kontrolkę świec żarowych...
Dziekuje za info, mam juz pompe od AEL, cala.
To co podales pomoze nam tez zlozyc moje 80 avant co Pawel mi sklada.

Pozdrawiam

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 sty 2013, 01:53

Mam obie wiązki z B4 i na Pierburgu i na Boschu. Porównam z tą z AAT/AEL. Od początku założyłem, że wiązka do R5 pójdzie z R4, dla jak najmniejszej rzeźby. Tak samo robię przy AFN do B4 - odpalam na wiązce z B4 z 1Z na Pierburgu i nie szarpię się z kabelkami z B5. Wszystko pod maską się ładniej komponuje.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 sty 2013, 18:01

kefirsky, trzeba będzie tylko instalację świec żarowych przerobić i i przełożyć kabelek od świec żarowych.

kefirsky, masz może na luzie sterownik do AEL/AAT ze zdjętym immo na luzie? ale do tych z A6 na nastawniku indukcyjnym, chciałbym tylko sprawdzić jedną rzecz czy nadal będzie mi wywalać błąd początku wtrysku po podpięciu DF'a. w ten spsób wykluczyłbym problem źle podpiętego wejścia DF w altku.


dodatkowo będziesz musiał przedłużyć kable od czujników temperatury cieczy.


WAŻNE; czujnik cieczy chłodzącej musi pochodzić z C4 2.5TDI, inaczej będą złe odczyty temperatury, i problemy z odpalaniem silnika.
nie pomaga podbieranie innych czujników, przetestowane na wszelki możliwe sposoby...

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 12 sty 2013, 18:57

arwam pisze:masz może na luzie sterownik do AEL/AAT ze zdjętym immo na luzie?
Jak mozna sprawdzic czy sterownik ma immo? W ETKA widze tylko jeden numer, czy wszystkie AEL mialy immobiliser?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 sty 2013, 19:49

AELe mają wszystkie. AAT wszystkie od 1994 roku. Mam trochę sterowników. Posprawdzam jakie i dam znać.

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 12 sty 2013, 20:18

kefirsky pisze:AELe mają wszystkie. AAT wszystkie od 1994 roku. Mam trochę sterowników. Posprawdzam jakie i dam znać.
To co musze zrobic z nimi zeby zlikwidowac immo? Nowe oprogramowanie?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 sty 2013, 20:30

a mnie się lepiej widzi ori USA :mrgreen:

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 12 sty 2013, 20:55

gibaj pisze:a mnie się lepiej widzi ori USA :mrgreen:
Straszne nudy... <do bani>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 sty 2013, 00:21

kefirsky pisze:AELe mają wszystkie. AAT wszystkie od 1994 roku. Mam trochę sterowników. Posprawdzam jakie i dam znać.
_________________
chodzi mi o sterownik do pompy z nastawnikiem indukcyjnym. czyli już jednak raczej po 94'

turboquattro pisze: kefirsky napisał/a:
AELe mają wszystkie. AAT wszystkie od 1994 roku. Mam trochę sterowników. Posprawdzam jakie i dam znać.


To co musze zrobic z nimi zeby zlikwidowac immo? Nowe oprogramowanie?
tak u kogoś kto się tym zajmuje.


ewentualnie jeśli byś brał od kolegi kefirsky, to usługę usuwania immo i ewentualnego zrobienia softu polecam, polecam powierzyć koledze KOSTRZ zna sie na rzeczy jak mało kto, w razie potrzeby doradzi i pomoże wykryć ewentualne nieprawidłowości w aucie.


turboquattro,
mam małą prośbę. masz może gdzieś foto jak masz podpiete przewody z ciśnieniem z dolotu i do WG do zaworu N75.
chodzi mi 2.5 bo ja mam problem że albo nie chce mi pompować (max 0.5 bara) albo przełodowywuje na 1.3bara i od razu wchodzi w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 13 sty 2013, 01:26

arwam pisze: mam małą prośbę. masz może gdzieś foto jak masz podpiete przewody z ciśnieniem z dolotu i do WG do zaworu N75.
chodzi mi 2.5 bo ja mam problem że albo nie chce mi pompować (max 0.5 bara) albo przełodowywuje na 1.3bara i od razu wchodzi w tryb awaryjny.
To jedyne kture pokazuja rure od turbo do IC i z IC do kolektora.
Obrazek

Obrazek

A co do N75 to jest tak jak w SSP120 na stronie 24
http://www.volkspage.net/technik/ssp/index2_eng.php

Mam nadzieje ze to pomoze.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2013, 20:59

turboquattro,

dzieki już wszystko jasne. teraz jeśli będzie dalej to samo to albo samo N75 jest uszkodzonoe albo gdzieś po drodze jest problem


turboquattro, z początku borykałeś się z problemem słabego rozrucznika lub akumulatora i niestety powolnego kręcenia silnikiem podczas rozruchu, uporałeś się z tym? jak była przyczyna.
pytam bo ja mam to samo, jeszcze jedną kombinację podejmuję i sobaczymy co z tego wyjdzie...
jeśli nic z tego nie wyjdzie to pozostaje mi tylko dać aku do bagażnika albo zdublować,go albo założyć jakiś aku o bardzo wysokim prądzie rozruchowym...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga